חדשות

גנב טלה וקפץ איתו מגשר נחל באר שבע

חדשות30 במאי 2019    3 דקות
0

שוטרי מג"ב עצרו 9 חברי כנופיית גנבי צאן, שאחד מהם נפצע בינוני, כשקפץ מהגשר, כאשר הטלה שבידיו נהרג, כתוצאה מהנפילה

גנב טלה וקפץ איתו מגשר נחל באר שבע
"גניבות בקר וצאן". פעילות שוטרי מג"ב | צילום: דוברות המשטרה

הכנופיה נלכדה? בחודשים האחרונים, ניהלו במשמר הגבול חקירה מקצועית של מספר אירועים פליליים, שבהם נגנבו כבשים ועזים מהמועצה המקומית זמר ומהפזורה הבדואית בדרום. ל"שבע" נמסר, שבמסגרת החקירה, שולבו אמצעים טכנולוגיים ומודיעיניים מתקדמים של "מרכז הבינה", המרכז הארצי לחקירות ומודיעין של מג"ב לטיפול בפשיעה החקלאית בישראל, שהוקם בשנים האחרונות.

לאחר התחקות ממושכת אחר 9 חברי הכנופיה, נערכו השוטרים ב-6 בחודש, באזור חוות הר שמש שבין דבירה ללהב, ממנה נגנבו באותו יום 16 כבשים ב-2 מקרים שונים, כשבראשון נגנבו 9 כבשים שהועמסו לרכב שהסיע אותם לביתו של אחד הנאשמים בלקיה, ובמקרה השני נגנבו 7 כבשים וטלאים שמתוכם הועמסו לרכב 2. גם במקרה זה, עשו 3 מהנאשמים את דרכם להורדת הכבשים בלקיה, כשבדרך הבחינו בכוחות משטרה, שהעלו את חשדם, מה שהביא לשינוי בתוכניותיהם.

 

הנאשמים, שיצרו קשר עם נאשם נוסף המתגורר בפזורה, חברו יחד, והעבירו את הכבשים לרכב אחר, במטרה לטשטש את עקבותיהם. אחרי הנאשמים שנסעו יחדיו, התפתח מרדף משטרתי, במהלכו הם פרקו את עצמם מהרכב בסמוך לנחל באר שבע, כאשר אחד הנאשמים שהחזיק בטלה קפץ מגשר הנחל (מגובה של כ-10 מטרים!), ונפצע בינוני, והטלה נהרג כתוצאה מהנפילה. השוטרים העניקו לנאשם טיפול רפואי ראשוני, שלאחריו פינו אותו לבית החולים "סורוקה".

פעילות זו סימנה את תחילתו של גל מעצרים נרחב של 8 הנאשמים הנוספים, חלקם בבתיהם והיתר במקומות העבודה שלהם, כאשר אחד מהם נעצר, כשהגיע למחרת הפעילות להתלונן על כך שרכבו נגנב. הרכב שימש לגניבת הכבשים מחוות הר שמש, ולפי כתב האישום, התכוון החשוד בתלונתו לטשטש את החשדות כלפיו.

צילום: דוברות המשטרה

אתמול (רביעי), הגישה חטיבת התביעות של משטרת ישראל, בבית המשפט השלום בבאר שבע, כתב אישום חמור נגד 8 מתוך 9 החשודים וכן בקשה להארכת מעצרם עד סוף ההליכים. נגד החשוד ה-9 יוגש בקרוב, כתב אישום.

מכתב האישום עולה, שב-19 בחודש, הגיעו 2 מהנאשמים לזמר, וגנבו 22 כבשים, כשהם מסתייעים ב-2 כלי רכב, פרטי ומסחרי. חודש לאחר מכן, גנבו 5 מהנאשמים 15 כבשים ועזים מיישוב בפזורה הבדואית בסמוך לדימונה, והעבירו אותם למכלאה של אחד הנאשמים בלקיה.

ב-9 בחודש, חברו 3 מהנאשמים, וניסו לגנוב 9 עזים מחוות הר שמש. הם הובילו אותם ברגל, וכשהשומר במקום זיהה אותם חוצים את הכביש הסמוך, הוא הזעיק כוחות משטרה, שהגיעו למקום, והנאשמים נמלטו ללא הצאן. 13 ימים לאחר מכן, גנבו 2 מהנאשמים 5 טלאים מערערה בנגב. עוד עולה, כאמור, מכתב האישום שב-6 בחודש, גנבו נאשם וחשוד נוסף 9 כבשים, אותם הובילו משטח המרעה של חוות הר שמש לרכבם, ומשם ללקיה. לאחר מכן, חזרו שוב לחווה, וגנבו 7 כבשים וטלאים, שמתוכם העמיסו 2 על רכבם, ונסעו ללקיה, כשבדרך נתקלו בכוחות משטרה. ה-2 נסעו לנאשם אחר המתגורר בפזורה, ושם העמיסו את הכבשים על רכבו. כוחות מג"ב, שנערכו במרחב, איתרו את הרכב, ולאחר מרדף משטרתי שהסתיים באזור נחל באר שבע, נמלטו רגלית 3 הנאשמים והחשודים, כשאחד מהם קפץ מגשר נחל בבאר שבע יחד עם טלה בידיו, שנהרג כתוצאה מכך. כל 9 החשודים עצורים, עד החלטה אחרת.

צילום: דוברות המשטרה

קצין מג"ב שפיקד על הפעילות, סיכם: "בעקבות הירידות החדות בעבירות הפשיעה החקלאית בישראל, אנו מזהים באחרונה, מגמה הולכת ומתרחבת של גניבות בקר וצאן מהיישובים במגזר הערבי. הפעילות האחרונה, בה נעצרו 9 חברי כנופיה, מוכיחה שהסברה של העבריינים שמשטרת ישראל לא תשקיע מאמצים כשמדובר בפשיעה ביישובים במגזר הערבי, שגויה".

כתבות נוספות בחדשות

0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת
0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה