חדשות

מעקב "שבע": "מתנת מים לחג המים"

חדשות28 במאי 2019    4 דקות
0

בעקבות פניית "שבע" לרב הראשי של באר שבע, סיכם הרב יהודה דרעי עם ראש העירייה רוביק דנילוביץ', על הקפאת הליכי תשלום המים של בתי הכנסת בבירת הנגב. "הגבאים יכולים להיות רגועים", מדגיש הרב דרעי

מעקב "שבע": "מתנת מים לחג המים"
הרב יהודה דרעי. | צילום: ארכיון "שבע"

בלעדי: בעקבות פניית "שבע" אתמול (שני), לרב העיר באר שבע הרב יהודה דרעי, סיכם הרב דרעי עם ראש העירייה רוביק דנילוביץ', על הקפאת ההליכים לתשלום מים של בתי הכנסת, עד למציאת פיתרון משפטי בסוגיה.

כזכור, בשבוע שעבר, פרסמנו כאן לראשונה, שתאגיד המים והביוב "מי שבע" החל, בימים אלה, לשגר הודעות לעשרות בתי כנסת (ההערכה היא שמדובר בכ-90 מוסדות), בבקשה להעביר לתאגיד שם משלם, לצורך שיגור חשבונות המים של כל בית כנסת לאדם, ועד או עמותה רשומה כחוק. הכוונה הייתה (כאמור, נכון לשבוע שעבר…), שמתקופת החיוב השנייה של השנה הנוכחית, ייגבו כספי המים ישירות מבתי הכנסת, ולא במימון הרשות, באמצעות הקצבה כספית מיוחדת של כחצי מיליון שקלים, שהועברה מדי שנה למועצה הדתית בבירת הנגב.

בן יהודה אמר ל"שבע": "הפעילות של 'מי שבע' חייבת להתבצע לפי החוק, ואנחנו חייבים להגיע למצב, שכל שעון יהיה רשום עם שם משלם. כל בית כנסת רשאי ללכת ולבקש הקצבה מהמועצה הדתית בוועדת התמיכות שלה, אבל רק אם יהיה לו שם משלם. אנו לא רוצים להגיע למצב, שבתי כנסת יהיו חייבים הרבה מאוד כסף, ואחר כך להיכנס למערכות מסובכות, שאנחנו לא רוצים להיות בהן".

אולם, כאמור, לאחר ש"שבע" הפנה את תשומת ליבו של רב העיר לשיגור ההודעות מהתאגיד לבתי הכנסת, להפתעתו של הרב, שסבר שעמדתו החד משמעית בעניין בכנס גבאי בתי הכנסת האחרון, לפני כמה חודשים, תביא להורדת הנושא מסדר היום, נכנס הרב דרעי לעובי הקורה, וכבר אתמול אחר הצהריים, סיפר ל"שבע": "היום, נפגשתי עם ראש העירייה, וגיליתי אצלו נכונות והבנה לטיפול בעניין; סיכמנו שאנחנו נפגשים, מהר ככל האפשר, ומכנסים את כל הצדדים, כולל יועץ משפטי, כי הבעיה היחידה עכשיו זה הנושא של העמותות והצינור של העברת הכספים (למימון תשלומי המים של בתי הכנסת – י.ס.ד). יש תקצוב, יש נכונות למועצה הדתית לשלם את זה; רק השאלה, מה הדרך. אז, אנו ניפגש, כדי למצוא את הדרך".

והרב דרעי הוסיף: "ביקשתי שהפגישה תהיה כמה שיותר מהר. עד אז, ביקשתי ממנו להורות ל'מי שבע' להקפיא את כל ההליכים, את כל המכתבים; הבקשה שלי היא ל-3 חודשים לפחות, עד להסדרת העניין, התערבות משרדי הממשלה הרלוונטיים וכל הגורמים הרלוונטיים. הוא אמר, שהוא לא יכול להבטיח 3 חודשים; הוא ישתדל לעשות את זה כמה שיותר, ולפחות עד הפגישה בוודאי שיקפיאו את הנושא".

רב העיר הדגיש: "הבעיה היא, שאתה לא יכול לתקצב גוף, שהוא לא עמותה; זה עניין חוקי, מינהלי, ואף אחד לא רוצה ליפול בדברים האלה. יימצא פיתרון! בשביל זה יש ראש עירייה, בשביל זה יש יועץ משפטי, בשביל זה יש רב עיר, בשביל זה יש משרדי ממשלה. אמרתי לו (לראש הרשות – י.ס.ד): 'אני לא מבין, דבר שהיה טוב 40 שנה, למה הוא לא יכול להיות טוב גם להבא'? לכן, סוכמו 2 דברים: שאנחנו הולכים לקראת פיתרון, כפי שהבטחתי לגבאים שאני לוקח את זה, בע"ה, על עצמי, באחריות. והדבר השני, שעד אז", ראש העירייה "יורה את 'מי שבע' להקפיא את ההליכים, לפי בקשתי".

והרב סיכם: "דיברתי עם 'הקודקוד', והוא כבר גילה לי ששוקי (דמרי – הממונה על המועצה הדתית – י.ס.ד) גם כן בעניין, וששוקי כבר הביע נכונות לשלם! זה בשבילי גם התקדמות, שלא ידעתי עליה, ברוך ה'. כנראה, זה היה בעקבות אותו כנס (גבאים), שדיברתי בו בצורה מאוד נחושה. אז, ברוך ה', יש גם שינוי. היום, אפשר לומר יש נכונות למועצה (הדתית) לשלם, מחפשים את הדרך, ולכן ביקשתי את הפגישה. הפגישה תתקיים, נקווה בשבועות הקרובים או בימים הקרובים, אבל לא מעניין אותי מתי ואיך; מעניין אותי שעד אז, הגבאים יכולים להיות רגועים, ואנו ביקשנו את הקפאת כל ההליכים. זו מתנה לכבוד חג השבועות, חג המים, חג המים! מתנת מים לחג המים".

כתבות נוספות בחדשות

0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת
0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה