חדשות

האקתון "חסכוני"

חדשות28 במאי 2019    2 דקות
0

24 שעות של "חשיבה מאומצת" הולידו "פיתרונות יצירתיים לסוגיות משמעותיות" בחברת כי"ל

האקתון "חסכוני"
פיתרונות יצירתיים. ההאקתון בשיתוף אב"ג | צילום: כי"ל

להתאים את צריכת החשמל, לחזות את הייצור, ולצמצם את זיהום האוויר. ל"שבע" נמסר, שעם אתגרים אלה התמודדו, באחרונה, עשרות סטודנטים ואנשי תעשייה בהאקתון הראשון של חברת כי"ל, בשיתוף אוניברסיטת בן גוריון. במסגרת התחרות, התבקשו 5 צוותים להציע רעיונות ודרכים לשיפור תהליך הייצור של החברה, באמצעות בניית תוכנית חיזוי לצריכת האנרגיה וצמצום זיהום האוויר.

המחלקה למצוינות תפעולית וחדשנות בכי"ל, בשיתוף "מפעלי ים המלח", קיימה את ההאקתון, במטרה לשפר את חיזוי צריכת החשמל באתר "מפעלי ים המלח", ולצמצם את החריגה מתחזית הצריכה ואת זיהום האוויר. כחלק מההאקתון, שנמשך 24 שעות רצופות, הוצגו לעשרות המשתתפים, הסוגיות איתן מתמודדת החברה, ובמרכזן שיפור חיזוי צריכת החשמל במפעליה באתר סדום.

המשתתפים קיבלו מ"מפעלי ים המלח" את נתוני ייצור וצריכת החשמל, תפעול ותוכנית הייצור של המתקנים ונתונים משפיעים נוספים, כגון תחזיות מטאורולוגיות. על בסיס נתונים אלה, התבקשו הצוותים לפתח מודלי Machine Learning לחיזוי צריכת החשמל, בהתחשב בשעות היממה ועונות השנה.

בתום 24 שעות חשיבה מאומצות, הוצגו התוצרים בפני ועדת שופטים, שכללה נציגים מכי"ל ואנשי תעשייה ואקדמיה. המנצחים בהאקתון היו צוות סטודנטים מאב"ג, שהצליח לשפר את החיזוי הקיים בצורה ניכרת. זהו שינוי משמעותי ומהותי, שכן כל שיפור בדיוק החיזוי של הצריכה משדרג את יכולת התכנון והתאמת הייצור לצריכה מצד מנהל המערכת של חברת החשמל. התוצאה היא חיסכון משקי מתכנון נכון יותר, צמצום השימוש בדלקים מזהמים וחיסכון כספי לא מבוטל, בשל צמצום החריגה מתוכנית הצריכה.

ההאקתון, שמוכר לרוב מעולמות הטכנולוגיה, הוא כלי יצירתי לפיתרון בעיות מכל העולמות, ויחידת החדשנות התפעולית שמחה לשלב אותו גם בתחומי התפעול. הצוותים שהשתתפו במיזם הצליחו להגיע לפיתרונות יצירתיים לסוגיות משמעותיות, שאתרי הייצור מתמודדים עימן. היחידה, אתר סדום, יחידת מערכות מידע ויחידת ניהול אנרגיה ימשיכו לעבוד על הטמעת הפיתרונות שהוצגו במפעלי החברה, במטרה להגיע למודל אחד משולב, שיספק את התוצאה הטובה ביותר ובזמן אמת. האירוע הוכתר כהצלחה אדירה, ומעלה את המוטיבציה לביצוע אירועים נוספים מסוג זה בעתיד, כדי לשלב חדשנות בקידום פיתרונות בחברה ובפעילותה השוטפת.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה