חדשות

רון בלב ואת ביד

חדשות27 במאי 2019    דקה אחת
0

יום התנדבות חקלאית לזכרו של סמל רון קוקיא ז"ל התקיים סמוך למקום הירצחו בערד

רון בלב ואת ביד
"אהבת אדם ואדמה". אירוע הזיכרון | צילום: "השומר החדש"

ארגון "השומר החדש" ערך, באחרונה, אירוע זיכרון מיוחד לחייל סמל רון יצחק קוקיא ז"ל, לוחם בחטיבת הנח"ל, בן 19 מתל אביב, שנרצח בפיגוע דקירה בערד בדצמבר 2017, כשהיה בדרכו לסייע לחבריו בגזרת חברון.

ל"שבע" נמסר, שאירוע הזיכרון, אותו הוביל "השומר החדש", היה בסימן קירוב לבבות וחיבור לאדמה, וכלל עבודה חקלאית, בישולי שדה, מעגלי שיח בנושא ערבות הדדית ואומץ אזרחי וטקס לזכרו של קוקיא. באירוע נכחו חברי הארגון, חיילי נח"ל, תלמידי "אדם ואדמה", תושבים ותלמידים מערד, ראש העירייה עו"ד ניסן בן חמו, תלמידי ומורי "תיכון חדש" וכמובן בני משפחת קוקיא. בטקס נשאו דברים עו"ד בן חמו ובועז קוקיא (אביו של החייל המנוח), שדיברו על הצורך במשילות באזור ובלקיחת אחריות על כך שחיי אדם, ובטח של חיילים, לא יהיו הפקר.

לא מכבר, הורשע ברצח של קוקיא המחבל חאלד אבו ג'ודה, שהודה במעשה, והזדהה עם ארגוני טרור ומעשיהם. משפחתו של החייל הנרצח פועלת מאז ההרשעה לשלילת אזרחותו של המחבל, במקביל להנצחת זכרו ומורשתו של בנם, רון.

עינט קרמר, מנחת אירוע הזיכרון, סיכמה: "היה זה אירוע ברוחו של רון, רוח של אהבת האדם, אהבת הרע, רוח של אכפתיות ושל לקיחת אחריות. נפגשנו, תלמידים, מורים, מפקדים, תלמידי 'אדם ואדמה' חיילים של חטיבת הנח"ל, המחנך של רון מ'תיכון חדש', בני משפחה וחברים. עבדנו בעבודה חקלאית, מתוך תחושה של אחריות ושל שותפות עם החקלאים של האזור, שבו בעצם אירע הרצח. לקחנו אחריות על האזור בצורה מחברת, בצורה מתקנת, בצורה של אהבה, בצורה של נתינה".

החייל שנרצח, סמל רון קוקיא ז"ל | צילום: דו"צ

בועז קוקיא: "שמחנו לקיים אירוע באזור, בו רון שירת ונפל כלוחם בנח"ל. זה היה אירוע של אהבת אדם ואדמה וערכים של טיפולם ושמירתם. 'השומר החדש' מגלם ערכים אלה, המתחברים לערכים שהיו לרון הי"ד".

כתבות נוספות בחדשות

0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת
0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה