חדשות

כנס הקהילות של הנגב חוזר

חדשות26 במאי 2019    2 דקות
0

אירוע שני של כי"ל תחת הכותרת "קהילות הנגב מובילות שינוי"

כנס הקהילות של הנגב חוזר
הוא חוזר. כנס הקהילות אשתקד | צילום: באדיבות כי"ל

כנס "קהילות הנגב מובילות שינוי" השני של כי"ל, ייערך ב-28 בחודש, במסגרת תוכנית "חושבים עושים", ויתארח במועצה האזורית רמת הנגב. ל"שבע" נמסר, שלרגל האירוע, העוסק ביזמות חברתית ובאזרחות פעילה, פרסמה חברת כי"ל "קול קורא", המזמין את תושבי הנגב להציע יוזמות חברתיות לטובת איכות חייהם של יושבי האזור.

המיזמים, לפי ה"קול הקורא", צריכים לעמוד ב-2 תנאים: שיתוף פעולה בין 2 יישובים לפחות בנגב ופעולה חברתית ב-1 מהתחומים הקהילתיים, כמו התחדשות עירונית, חינוך לקיימות, חקלאות עירונית, אזרחות פעילה, עיצוב המרחב הציבורי, אמנות, חיים במדבר וכלכלה מקומית. ועדה המורכבת משותפויות באזור, לדוגמה רשויות מקומיות, מרכזי צעירים וארגונים חברתיים, בחרה 5 הצעות מובילות, שיוצגו ביום הכנס בידי היזמים המציעים בעצמם, ומתוכן ייבחרו 3 הצעות בידי הקהל. המיזמים הנבחרים יזכו בסיוע כלכלי וליווי צמוד מכי"ל.

במהלך האירוע, יועברו הרצאות קצרות בנושא יזמות חברתית, סדנאות חווייתיות, מושבי השראה ופעילות לכל המשפחה. אחד האירועים המרכזיים בכנס יהיה בימת תחרות המיזמים החברתיים, שיבחרו כאמור, בידי הקהל.

ארז קמה, מנהל קשרי קהילה בכי"ל, מסביר על חשיבות האירוע: "מטרת כנס 'קהילות הנגב מובילות שינוי' היא לייצר פעילות ושותפויות חברתיות בעניין קהילה וקיימות, הנעשית בידי התושבים עצמם, בשיתוף הרשויות והיישובים השונים. כי"ל, כחברה הרואה את הנגב כבית, רוצה לקדם ערכים של קהילתיות, אכפתיות ופיתוח יישובי האזור. כבר היום, אפשר להבחין במרחב הציבורי של רשויות שונות ברחבי הנגב, כמו ירוחם, המועצות האזוריות תמר ורמת הנגב ודימונה, בשינוי האדיר שתוכנית 'חושבים עושים' יצרה. הכנס הפעם, יתקיים ברמת הנגב, אך המועצה לא רק מארחת את" האירוע "הנודד, אלא גם שותפה אמיתית בכנס, בתוכנית ובכלל. המטרה שלנו היא לראות דברים דומים גם בשאר יישובי הדרום, ולהמשיך לחזק את יישובי הנגב והקהילות, שאנחנו חלק מהן".

שלומית הוך-גרונוול, רכזת "חושבים עושים", הוסיפה: "כנס קהילות הנגב הוא אחת מהבימות החשובות, אליהן מתכנסת העשייה החברתית של" האזור "פעם בשנה. במהלך הכנס, ניחשף לידע האדיר של תושבי הנגב, ונלמד על מיזמים חברתיים שונים. אנו מחפשים יזמים, שיקדמו את איכות החיים של תושבי" האזור, "ויצרו חיבור חוצה נגב, הנוגע בקהילות מגוונות. כמו בכל שנה, אנחנו מחפשים להרחיב את רשת היזמים שלנו עם רעיונות חדשניים ובעלי אימפקט חברתי משמעותי. כל ההצעות שיגיעו אלינו ייבחנו בידי צוות מקצועי, בשאיפה להציג בכנס את הפרויקטים החברתיים לשנה הקרובה".

וערן דורון, ראש מועצת רמת הנגב, סיכם: "רמת הנגב גאה לארח ולהוביל את כנס 'קהילות הנגב מובילות שינוי' ה-2! שילוב ידיים עם רשויות אחרות בנגב מאפשר לנו להעצים את כוחנו ולקדם נושאים משותפים, התורמים לנגב כולו! כבר היום, מקיימת רמת הנגב שיתופי פעולה כאלה בתחומי התיירות, המוניציפליה ומיזמים חברתיים, כמו כנס קהילות הנגב. אני מצפה מאיתנו, ראשי הרשויות" באזור, "להמשיך ליצור ערוצים נוספים לעבודה משותפת לקידום הכלכלה, הפיתוח וההתיישבות בנגב כולו, רק יחד נצליח"!

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה