חדשות

הסכם קיבוצי במפעל התרופות "פריגו" שבירוחם

חדשות22 במאי 2019    4 דקות
0

במועצת ירוחם מקווים, שההסכם לקראת מכירת החברה, ומהלכים נוספים יאפשרו להפוך את ירוחם "לעיירה מובילה בתחום הקנאביס הרפואי, ולהביא בשורות נוספות לשוק הבינלאומי"

הסכם קיבוצי במפעל התרופות "פריגו" שבירוחם
סיור בפריגו | צילום: באדיבות אגף הדוברות בהסתדרות

ההסתדרות, הנהלת מפעל התרופות "פריגו" שבירוחם ונציגי ועד עובדי המפעל, חתמו השבוע, על הסכם קיבוצי מיוחד, המסדיר את תנאי ההעסקה והשכר של 650 העובדות והעובדים, לאחר שתצא לפועל עסקת מכירת "פריגו", הנרקמת בימים אלה.

ל"שבע" נמסר, שהמו"מ על ההסכם, לפני השלמת המכירה, נועד להבטיח את זכויות העובדים בצורה רציפה, עם השלמת העסקה. רק לפני כחודש, הודיעה הנהלת החברה על משיכת ההסכמות, שהיו בין הצדדים בנוגע למכירה. יו"ר ההסתדרות במרחב נגב מרכזי, ארמונד לנקרי, הכריז סכסוך עבודה בנושא, וכעת לאחר סיום הליך המו"מ והחתימה על ההסכם לשביעות רצון הצדדים ובשיתוף פעולה מלא, נקבע בין היתר, שזכויותיהם של עובדי המפעל שתחת ההסכם הקיבוצי יישמרו באופן מלא עם העברת הבעלות על "פריגו".

בראש ההסכמות בין הצדדים הודגש, שכל זכויות העובדות והעובדים יישמרו בעת מכירת המפעל, כולל ההסכמים הקיבוציים וכל ההסדרים שהיו נהוגים ערב המכירה. עם הוצאת העסקה לפועל, יזכו כלל העובדים במענק מכירה של עד 70 אלף שקלים בהתאם לוותק, ובסך הכל כ-10 מיליון שקלים. הנהלת "פריגו" הצהירה בהסכם על מחויבותה למפעל ולמרכז המו"פ בירוחם, ועל כך שאין לה כל כוונה להעתיק או לצמצם את פעילות "פריגו" בירוחם, במהלך 5 השנים הקרובות. עוד סוכם במסגרת ההסכם הקיבוצי, שתקופת ההסכם הקיים תוארך בשנתיים נוספות, עד 31.3.2021, ושהעובדים הקבועים ייהנו מתוספת שכר בסך 4.25 אחוזים בשנה.

צילום: באדיבות אגף הדוברות בהסתדרות

לנקרי בירך על חתימת ההסכם, ואמר: "הצלחנו לשמור על הזכויות של העובדים, ואפילו שיפרנו את תנאי ההעסקה שלהם. העובדים במפעלי ירוחם הם מנוע הצמיחה של היישוב; היה חשוב לנו לשמר את הזכויות של העובדים, ולשפר את מצבם הכלכלי. אני מאחל למעסיק החדש הצלחה והמשך שיתוף פעולה פורה, לטובת ירוחם והנגב, שכידוע לא משופעים במקומות עבודה".

מ"מ יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה, אליעזר בלו, ציין ש"אחרי מו"מ מורכב ואינטנסיבי, הצלחנו להגיע להסכמות, שייטיבו עם כל הצדדים, וידאגו לרווחתם של העובדים המסורים של 'פריגו', גם בעתיד. אני מודה לכל מי שלקח חלק בהליך ההידברות, ומוקיר את חברי הוועד, על הנחישות שגילו, כדי להשיג את מטרותיהם".

יו"ר ועד העובדים, חיים בן אבו: "לאחר תקופה לא פשוטה, אנו יכולים לנשום לרווחה, ומברכים על כך שהגענו להסכם, שמיטיב עם כלל העובדים. המפעל הזה הוא הפנינה של ירוחם, ומשמש כמקום עבודה מרכזי ועיקרי ביישוב. יש לנו בירוחם תעשייה לתפארת, ואנחנו כאן, במטרה להבטיח את קיומה. התעשייה בירוחם יכולה וצריכה לשגשג; יש לנו פה עובדים ותושבים נהדרים. אני מודה להסתדרות, על ההירתמות לדרישות הוועד וחתימת ההסכם".

"ירוחם הופכת את המשבר להזדמנות"

"פריגו", הנסחרת בבורסה בניו יורק בשווי של 6.8 מיליארד דולר, היא חברת תרופות אמריקאית, שעיקר פעילותה הוא בתחום התרופות ללא מרשם (OTC), ובמקביל פועלת לייצור תרופות מרשם גנריות, שמתבצע לרוב במפעלה בירוחם, המעסיק כאמור, כ-650 עובדים, והוא חלק מפעילות החברה בייצור תרופות המרשם, שכוללת 2 מפעלים נוספים, קטנים ממנו, במינסוטה שבארה"ב.

ואילו במועצת ירוחם הכתירו את מהלך חתימת ההסכם כ"עוד הצלחה בדרך להפוך את ירוחם לבירת הפרמצבטיקה של ישראל". במועצה טוענים: "לירוחם יש D.N.A פרמצבטי. מ-1983, פועלת ביישוב חברת תרופות בינלאומית (בבעלות 'פריגו' האמריקאית, בשנים האחרונות), כאשר חטיבת המו"פ הבינלאומית שלה נמצאת בירוחם, וכוללת 70 חוקרים, שמפתחים תרופות לייצוא, בהשקעה של עשרות מיליוני דולר בשנה". חתימת ההסכם הקיבוצי ב"פריגו" נעשתה, "כחלק מההיערכות למכירת החטיבה הגנרית של החברה, הצפויה להניב סכום של 2.5 מיליארד דולר". כתוצאה מרווחיות השיא" של "פריגו" ועסקת המכירה "העתידית, יזכו העובדים למענקים נדיבים ובתוספות שכר מהגבוהות במשק".

"יכולים לנשום לרווחה". מפעל "פריגו" | צילום: באדיבות אגף הדוברות בהסתדרות

והם המשיכו: "הצלחה זו פותחת את השער ליצירת אקו-סיסטם ראשון בישראל למחקר, פיתוח וייצור קנאביס רפואי. היתרונות המקומיים קשורים באקלים מדברי, זמינות קרקע ומבנים לתעשייה וחקלאות, נמל תעופה חדש שנבנה בסמוך ויוכשר לייצוא פרמצבטי, הטבות כלכליות נרחבות ושותפות ממשלתית עם היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות, רשות ההשקעות, רשות החדשנות, משרד הכלכלה והתעשייה, משרד האוצר, רשות שדות התעופה, קרנות השקעה, מכוני מחקר ופיתוח ויזמים מהתחום".

אראש מועצת ירוחם, טל אוחנה, סיכמה: "ירוחם הופכת את המשבר להזדמנות; כעיירה מובילה בתחום הפארמה בעשורים האחרונים, ולקראת מכירה מוצלחת של חטיבת תרופות המרשם של חברת 'פריגו' המצליחה, אנו בונים קומה נוספת, שתכלול הקמת מכון מחקר יישומי, יצירת האב חברות, מתן מענקי ייצור וחדשנות ייחודיים ובניית תשתיות מעודדות סחר חוץ וגידולים חקלאיים. כל אלו יאפשרו לנו, בעתיד הקרוב, להפוך לעיירה מובילה בתחום הקנאביס הרפואי, ולהביא בשורות נוספות לשוק הבינלאומי. אני גאה מאוד בעשרות החוקרים, תושבי ירוחם, שהביאו להצלחה הגדולה הזו, ומזמינה אלינו מדענים, יזמים וקרנות, המחפשים בית טוב לגדול בו".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה