חדשות

הכירו את Flying STAR

חדשות20 במאי 2019    2 דקות
0

חוקרים מאוניברסיטת בן גוריון בנו רובוט רחפן חדש, המנווט את דרכו בתעופה ונסיעה משולבת

הכירו את Flying STAR
נוסע וגף עף. הרובוט רחפן החדש | צילום: אוניברסיטת בן גוריון

העידן, בו רובוטים יחליפו שליחים, ויובילו דברי דואר או מגש פיצה עד לדלת בית הלקוח, נראה קרוב מתמיד: ל"שבע" נמסר, שחוקרים מאוניברסיטת בן גוריון בנו רובוט היברידי ראשון מסוגו, המסוגל לנסוע, לעוף, ולזחול במהירות, זאת באמצעות אותם מנועים.

השילוב בין המעוף והנסיעה, דרך שליטה על זווית הצירים של המנועים, מאפשר לרובוט ליהנות מהיתרונות של שניהם; הוא עובר מתצורה של 55 מעלות לתצורת השתטחות מלאה, וזו מאפשרת לו לעבור מרחקים ומכשולים בצורות שונות, שלא ניתן לעבור במעוף או בנסיעה בלבד. הרובוט גם מתאים את הרוחב שלו, כדי לזחול או לרוץ על פני משטחים, לטפס על מכשולים גדולים, ולהשתחל לתוך מנהרה או פתחים צרים.

 

הפיתוח החדש, שזכה לכינוי Flying STAR – flying sprawl tuned autonomous robot)), יוצג בכנס הרובוטיקה והאוטומציה העולמי, שיתקיים היום (שני) במונטריאול קנדה. המפתח שלו במעבדה לביו רובוטיקה ורובוטיקה רפואית, ראש המעבדה ומרצה בכיר במחלקה להנדסת מכונות ד"ר דוד זרוק (יחד עם תלמיד המחקר, ניר מאירי), מדגיש: "הייחודיות שלFlying STAR היא בכך שהוא מונע על הקרקע עם אותם מנועים, שמניעים את הפרופלורים שלו, מה שמקנה לו מהירות נסיעה קרקעית של עד 2.6  מטר לשנייה ויכולת דחיפה מאוד גבוהה".

בשילוב עם צריכת אנרגיה נמוכה, בשל השימוש באותם מנועים, "הכוכב המעופף" הוא אידיאלי לשימוש במגוון יישומים; בשירות משלוחים, הרובוט יכול לטוס במהירות אל היעד, ולאחר מכן לנסוע בביטחה ובשקט על גלגלים עד לדלת הנמען. במשימות איתור והצלה, הוא יכול לעוף מעל הריסות, ולחדור בין פתחים קטנים בחיפוש אחר ניצולים, במקומות שמזל"ט רגיל אינו יכול להגיע אליהם. בנוסף, הרובוט החדש מסוגל למלא מגוון משימות בתעשיות החקלאות, התחזוקה, הניקוי, הצילום והבידור, כמו גם בעולמות הביטחון, המלחמה בטרור ואכיפת החוק.

"אנו מתכננים לפתח את הרובוט בגדלים שונים, החל מעשרות ס"מ עד מטרים, כדי להרחיב את משפחת הרובוטים ליישומים שונים, בנוסף לאלגוריתמים שיידעו לנצל את המהירות ועלות ההובלה של רובוטים אלו", מסכם ד"ר זרוק. "גרסה נוספת של הרובוט תהיה מאובזרת ב-G.P.S, שיאפשר לו לנסוע לנקודות יעד, באמצעות פקודות מתוכנתות מראש".

כתבות נוספות בחדשות

0

המילואימניקים של SCE

הם גויסו למילואים בצו 8 וחזרו עכשיו לספסל הלימודים • הסטודנטים של SCE מספרים על אתגרי הלחימה בעזה וגם על קבלת הפנים המחבקת שזכו לה במכללה •  רקטור ומייסד SCE פרופ' יהודה חדד: "חובתנו היא להבטיח תנאי פתיחה שווים בין כלל הסטודנטים ולסייע לאלו שמחרפים נפשם ונושאים בנטל"

חדשות19 במרץ 2024    8 דקות
0

כנס חיבור והעצמה לנשים יזמיות

כ-60 נשים יזמיות בתחום התיירות מעוטף ישראל ומהגליל  שעסקיהן ספגו פגיעה אנושה בעקבות המלחמה  נפגשו בכנס של חיבור והעצמה 

חדשות19 במרץ 2024    3 דקות

כתיבת תגובה