חדשות

"כולנו שווים בנתיב האור"

חדשות20 במאי 2019    3 דקות
0

אירוע ההוקרה ה-14 לתוכנית "נתיב האור" של חברת החשמל התקיים, בסימן החינוך המיוחד, בכפר השיקומי "עלה נגב – נחלת ערן", שבראשות האלוף במיל' דורון אלמוג

"כולנו שווים בנתיב האור"
לנתץ את "חומות הבושה". אירוע ההוקרה בכפר | צילום: יוסי וייס

תחת הכותרת "כולנו שווים בנתיב האור", נערך בשבוע שעבר (רביעי), בכפר השיקומי "עלה נגב – נחלת ערן" שבראשות האלוף במיל' דורון אלמוג, אירוע ההוקרה ה-14 לתוכנית "נתיב האור" (ראה מסגרת) של חברת החשמל, זאת במעמד האלוף במיל' אלמוג, תלמידי התוכנית, ראשי רשויות מקומיות ובכירים בחברת החשמל ובמשרד החינוך.

ל"שבע" נמסר, שהשנה, ניתן דגש מיוחד בתוכנית לילדי החינוך המיוחד, כאשר מתוך 1,560 בתי ספר יסודיים עם כ-150 אלף תלמידים מ-220 רשויות מקומיות, השתתפו ב"נתיב האור" לראשונה כ-2,000 תלמידים מ-250 מוסדות החינוך המיוחד.

"נתיב האור" היא יוזמה של חברת החשמל, שאושרה ללימוד בבתי הספר היסודיים וגני הילדים בידי משרד החינוך, בשיתוף מרכז השלטון המקומי. התוכנית מכשירה "מנהיגות צעירה" של סוכני שינוי בתחומי האנרגיה והסביבה. היא מעבירה באופן חווייתי לילדים תכנים מעולם האנרגיה, בטיחות בחשמל והתייעלות אנרגטית (חיסכון בחשמל).

לאירוע בכפר השיקומי, המציע פיתרונות שיקומיים לאנשים עם מוגבלות, הגיעו תלמידים מכל רחבי הארץ, ובמעמד חגיגי, הוענק אות "יקיר נתיב האור" ל-6 בתי ספר, שהגיעו להישגים בתחרות לאומית לצילום, בעניין תמונה המציגה התייעלות אנרגטית, אחד מהם מערד. "כולנו שווים", שכלל פעילות חווייתית בשיתוף תושבים, כולל ילדים, בנושאי בטיחות וחיסכון בחשמל והתייעלות אנרגטית, הינו הוקרה למנהיגות צעירה, "ילדי נתיב האור", המחויבים למנוע תאונות חשמל בקרב אוכלוסיית הילדים, ובכך מהווים סוכני שינוי בקהילה. התלמידים משתלמים בעולם החשמל וסכנותיו ואיתור ודיווח למוקד 103 על כל תקלה או מפגע, ובנוסף מקנה להם התוכנית ערכים, שיהפכו אותם לאזרחים פעילים ואכפתיים, המוכנים לתרום לזולת.

האלוף אלמוג: "קיום האירוע של חברת חשמל בכפר תואם את מדיניות 'תיקון עולם', עליה התחייבנו, כשהקמנו את הכפר. בעבר, ובמידה רבה גם היום, האדם הנתון במוגבלות שכלית, מבודד מהחברה, ולעתים מוקף בחומות של בושה. חרטנו על דגלנו להעניק אהבה ואיכות חיים גבוהה ככל האפשר לחברים של ערן בננו ז"ל, החיים היום בכפר, אבל בעת ובעונה אחת גם ניתוץ חומות הבושה, להקיף את ילדי הכפר באותה ערבות הדדית המגיעה לכל אזרח במדינת ישראל, ולשלב אותם בחברה בישראל. לא ניתן לעשות תיקון עולם בישראל בלי ביקורים יומיומיים ובלי 'קול קורא', לכל הציבור ובתוך כך, לחברות מוכרות וגדולות, כמו חברת חשמל, לבוא ולערוך אירועים בתוך הכפר. זה חלק מניתוץ חומות הבושה, עליהן אני מדבר כבר שנים. מי ייתן ועוד חברות, ארגונים ויחידים יגיעו לכפר השיקומי 'עלה נגב –נחלת ערן' לביקורים, התנדבות וקיום אירועים משמעותיים, המשלבים את ילדי הכפר בחברה בישראל. דרך אירוע כזה ועיצוב תכניו, אנו עשויים לצעוד עוד צעד קטן בדרך לתיקון עולם. נמשיך ונעשה".

יו"ר חברת החשמל, האלוף במיל' יפתח רון טל: "אני מברך על הצלחת התוכנית, בה לוקחים חלק מתנדבים מקרב עובדי החברה. יותר מכך, אני גאה שהתוכנית מתפתחת משנה לשנה, ומגיעה ליותר ויותר קהלים, ובהם ילדי החינוך המיוחד. אני מברך על כך, שבחרנו לערוך את האירוע כאן, ב'עלה נגב', מקום ייחודי ומיוחד, הנותן מענה טיפולי ושיקומי לאוכלוסייה עם מוגבלות. ב-14 שנות התוכנית, כ-1.5 מיליון  תלמידים מכל רחבי המדינה רכשו כלים למנהיגות, העצמה ואחריות קהילתית. זאת האחריות החברתית שלנו ותרומתה הנוספת של חברת החשמל לקהילה. הידע שקיים בקרב העובדים הוא נכס, שמוטב שיעבור לכלל ילדי ישראל".

מנכ"ל החברה, עופר בלוך: "בחרנו להשקיע בכם, הדור הצעיר, אזרחים משפיעים לעתיד, כשותפינו. יש לכם כל היכולות להפנים את התובנות למה חשוב לנהוג בצורה בטיחותית, מושכלת ונבונה בחשמל בחיי היומיום. אני בטוח שהתוכנית תוביל אתכם לעתיד של אזרחים פעילים ואכפתיים, התורמים לחברה. אני סמוך ובטוח, שהפעלת התוכנית במוסדות החינוך המיוחד תיתן את אותותיה; אנו רואים בדור הבא שותפים לאחריות לשנות הרגלי צריכה בראייה בטוחה, חסכונית וסביבתית, ולהיות שגרירים שלנו בקהילה. חברת החשמל רואה בכל אחד ואחד ממשתתפי התוכנית אור גדול".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה