חדשות

מעקב "שבע": משאיות הוברחו באמצע הלילה מחצר מפעל "חרסה"

חדשות19 במאי 2019    דקה אחת
0

העובדים המפוטרים התעמתו עם שליחי ההנהלה, ו-5 ניידות משטרה מנעו הסלמה של המצב בין הצדדים

מעקב "שבע": משאיות הוברחו באמצע הלילה מחצר מפעל "חרסה"
המשאיות ש"נתפסו" | צילום: פרטי

נמשך מאבקם של מפוטרי מפעל "חרסה" בבאר שבע. ל"שבע" נמסר, שהלילה ב-3:00 לפנות בוקר, במהלך משמרת לילה של מפוטרים מהמפעל, כחלק ממאבקם למניעת כניסה ויציאה של סחורה מ"חרסה", הגיעו שליחי הנהלת המפעל בשיירה של 5 משאיות, בליווי מאבטחים מחברת אבטחה.

 

במקום התפתח עימות בין המפוטרים לשליחים, שגבל באלימות. 5 ניידות משטרה הוזעקו לשטח, במטרה למנוע הסלמה של המצב בין הצדדים. בשלב מסוים, התייצב בשערי "חרסה" המנכ"ל עידו שפר, שנציגי המשטרה הסבירו לו שסכסוך העבודה תלוי עומד בבית המשפט, ושהמשאיות אינן רשאיות לצאת מהמפעל, כל עוד העובדים מנצלים את זכותם הלגיטימית להפגין.

אולם, המפוטרים טוענים, שלמרות זאת, באישון לילה "פרצו" שליחי הנהלת "חרסה" יחד עם המאבטחים "את הכניסה האחורית של המפעל, וברחו אחת אחרי השנייה, 5 המשאיות, לעיני העובדים והמשטרה".

תגובת "חמת", הבעלים של "חרסה": "אנו מצרים על העובדים, שכן ההקצנה בצעדים, אותם מובילה ההסתדרות, גורמת בראש ובראשונה נזק לעובדים. ההסתדרות מובילה בכוח את העובדים בצעדים, שאין לנו הסבר למה הם מובילים. עד כה לצערנו, זה לא הסתייע להם. 'חרסה' ממשיכה כחברה מסחרית, ולא יצרנית, כאשר הייצור במפעל בבאר שבע הופסק, בגלל תנאי השוק, שאינם מאפשרים למפעל להיות תחרותי. כבר בדיווח הראשוני לבורסה, עדכנו שבקופות הפיצויים של העובדים יש את כל מה שמגיע להם. העובדים עודכנו, שהם יקבלו את כל המגיע להם, לפי החוק וההסכמים הקיבוציים. קבוצת 'חמת' הינה חברה ציבורית, הנסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב, בשקיפות מלאה ובהתאם לחוקים ותקנות. אנחנו דואגים לעובדים וכואבים את כאבם; נעזור להם במציאת מקומות עבודה, ואף כבר חלקם השתלבו ועובדים בקבוצה. חשוב לנו לסיים את התהליך מהר ככל שניתן. צעדים כאלה רק יזיקו לעובדים, אותם אנו מאוד מוקירים, אך בגלל קומץ של עשרות בודדות של עובדים ושל הכוונה לא ראויה של ההסתדרות, הם נמנעים מלהגיע להסכמים".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה