חדשות

כאלף הולכי רגל נפגעו בתאונות בעשור האחרון ב-3 ערים בנגב

חדשות19 במאי 2019    2 דקות
0

738 מהם בבאר שבע, 113 בדימונה ו-108 בנתיבות. רק בבירת הנגב, נהרגו בתאונות דרכים, באותה תקופה, 30 הולכי רגל

כאלף הולכי רגל נפגעו בתאונות בעשור האחרון ב-3 ערים בנגב
צילום אילוסטרציה: עמותת "אור ירוק"

33 הולכי רגל נהרגו, בעשור האחרון, בתאונות דרכים ב-3 ערים בנגב: באר שבע, דימונה ונתיבות. ל"שבע" נמסר, שמנתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני הלמ"ס, עולה, שבבירת הנגב נפגעו בתאונות, באותה תקופה (2009 – 2018) 738, כאשר 30 מתוכם נהרגו ו-167 נפצעו באורח קשה. בשנה שעברה, נפגעו בתאונות דרכים בעיר 55 הולכי רגל, ש-2 מהם נהרגו.

בדימונה נפגעו בתאונות, באותו עשור, 113 הולכי רגל, כשמתוכם 2 נהרגו ו-16 נפצעו קשה. ב-2018, נפגעו בתאונות דרכים בעיר 5 הולכי רגל. ואילו בנתיבות נפגעו בתאונות, בתקופה המדוברת, 108 הולכי רגל, ש-1 מהם נהרג ו-22 נפצעו באורח קשה. אשתקד, נפגעו בתאונות דרכים בעיר 5 הולכי רגל.

מתחילת 2019, נהרגו בתאונות ברחבי המדינה לא פחות מ-35 הולכי רגל, כשליש מסך ההרוגים בתאונות דרכים. מדי שנה, נפגעים בתאונות בתחום העירוני 3,200 הולכי רגל בממוצע, 75 הולכי רגל בממוצע נהרגים, ו-560 נפצעים קשה.

המקום הלא בטוח ביותר בתחום העירוני הוא מעברי חציה דהויים, ללא פסי האטה ותאורה בשעות הלילה. מתנדבי "אור ירוק" בדקו, באחרונה, באופן מדגמי 233 מעברי חצייה (177 מעברים לא מרומזרים ו-56 מרומזרים), ב-29 רשויות וערים ברחבי הארץ, ותיעדו את אופן חציית הכביש של 1,864 בני אדם.

מהבדיקה התברר, שב-69 אחוזים ממעברי החצייה שנבדקו לא היה פס האטה לריסון מהירות נסיעת כלי הרכב.ב-66 אחוזים מהמעברים לא הייתה תאורה שתגדיל את נראות הולך הרגל בשעות החשיכה, ותאפשר לנהג להבחין בו מרחוק. ב-61 אחוזים ממעברי החצייה לא היה תמרור, המתריע על הימצאות הולכי רגל. 48 אחוזים מהמעברים היו דהויים או מחוקים. ב-23 אחוזים ממעברי החצייה לא הייתה הנמכה בכניסה וביציאה מהמעבר, לטובת אנשים עם כיסאות גלגלים, עגלות ילדים וכו'. 44 אחוזים מהולכי הרגל חצו את הכביש באופן לא תקין: 35 אחוזים לא במעבר חצייה ו-9 אחוזים באור אדום.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "הולך הרגל תמיד יפסיד במפגש עם כלי רכב. כשהולך הרגל חוצה את הכביש, הוא פגיע, ואין לו אמצעי הגנה, לא חגורת בטיחות ולא מערכות טכנולוגיות מצילות חיים. צמצום מהירות נסיעת כלי הרכב הוא רכיב קריטי בכל הקשור לעוצמת הפגיעה בהולך הרגל; פגיעה במהירות גבוהה, תהיה במקרים רבים קטלנית. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לשים את נושא היפגעותם של הולכי הרגל בראש סדר העדיפויות, ולקדם התקנת פסי האטה לפני מעברי החצייה המסוכנים, ובמיוחד במקומות בהם ישנם קשישים וילדים רבים. פס האטה, אמצעי פשוט וזול שיכול למנוע את הולך הרגל ההרוג הבא".

כתבות נוספות בחדשות

0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת
0

בת דור באר שבע חגגו את פורים

חדשות20 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה