חדשות

הדרום ממריא לחלל

חדשות16 במאי 2019    3 דקות
0

אולפנת "חן במדבר" מבאר שבע זכתה במקום הראשון בארץ באולימפיאדת רמון לחלל

הדרום ממריא לחלל
גם המורה זכתה. הנבחרת המנצחת | צילום: באדיבות משרד החינוך מחוז דרום

הישג נאה לדרום: אולפנת "חן במדבר" מבאר שבע זכתה במקום הראשון בארץ באולימפיאדת רמון לחלל, שהגמר שלה לחטיבות הביניים התקיים שלשום (שלישי), בקמפוס "המרכז הישראלי למצוינות בחינוך" שבירושלים.

ל"שבע" נמסר, שהתחרות מופעלת בידי המרכז, בחסות סוכנות החלל הישראלית שבמשרד המדע והטכנולוגיה, בשיתוף הפיקוח על הוראת מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך ובסיוע הקרן להנצחה ממלכתית לזכרו של טייס החלל, האסטרונאוט הישראלי הראשון, אלוף משנה אילן רמון ז"ל.

 

226 בתי-ספר וכ-4,000 תלמידים מכל רחבי המדינה החלו את התהליך, ולגמר העפילו 10 בתי ספר בלבד, שהצטיינו בשלבי התחרות הקודמים, שאולפנת בני עקיבא "חן במדבר" מבירת הנגב, בניהולו של יונתן סמואל, הייתה אחד מהם, וקטפה את המקום הראשון באולימפיאדה, כולל זכייה בשובר בסך 4,000 שקלים למימוש עבור פעילות העשרה חווייתית. צוותי ההוראה המקצועיים והמפקחת על הוראת המדעים במחוז דרום של המשרד, עדנה כהן, ליוו את התלמידים בשלב הגמר.

לאורך השנה, ובמשך כ-9 חודשים, השתתפו התלמידים במספר שלבים בתחרות, בהם למדו, פתרו חידות ומשימות, חוו חידון מקוון, תכננו וביצעו פעילות קהילתית, ולבסוף אף בנו דגם. שיאו של התהליך היה אירוע הגמר, בו התחרו ביניהן הקבוצות בתחנות לימודיות וחווייתיות שונות, עם בנייה ושימוש במודלים, משימות והתנסויות ופיתרון חידות ומשימות מתוקשבות ועוד, תוך יישום הידע שרכשו בכל מהלך שלבי התחרות. הנושא המרכזי של האולימפיאדה השנה עסק באסטרואידים וכוכבי לכת ננסיים במערכת השמש.

במהלך הגמר, הועברה הרצאה מפי אלכס פיאסיק, מתנדב מטעם עמותת SpaceIL, שתיאר את סיפורה מעורר ההשראה של החברה ומשימתה להנחית את "בראשית", החללית הישראלית הראשונה, על הירח.

נבחרת האולפנה, שהורכבה מתלמידות שכבה ט', בהובלתה של המורה עינת בן אליהו, רכזת מדעים ב"חן במדבר", אותרגה ב-5 שלבים שונים, בהם 2 חידונים וירטואליים, פעילות קהילתית על חלל ואסטרונומיה, בניית דגמי המשימה ומעבר בתחנות ההפעלה בשלב הגמר. בשלב בניית החללית, הבנות היו צריכות להציג את המשימה, שעסקה בשיגור החללית ל"תמיס 24", שהוא אסטרואיד במערכת השמש, זאת בשל הרצון ללמוד על התרכובות האורגניות ועל קרח המים שנמצא עליו, שיכולים לסייע ללמד על הקשר שבין מערכת השמש לכדור הארץ, והוא נבחר גם בשל קרבתו היחסית לכדור הארץ. מלבד הידע המדעי, נמדדו הנבחרות  גם בגיבושן, חלוקת התפקידים ביניהן ועבודת הצוות.

בן אליהו: "הבנות עברו חוויה לימודית, חברתית וערכית, שאין כדוגמתה. אני מודה על הזכות להיות חלק בתהליך המדהים, שהבנות חוו,ו וגם אני כמורה זכיתי. הפרס הוא הערכה גדולה לתהליך הלמידה של הבנות והכרה ביכולתן לכבוש את החלל ותחום המדעים בכלל בעתיד". באולפנה מדגישים את הסיוע, לו זכו ממחזיקת תיק החינוך, מ"מ ראש העירייה ד"ר חפצי זוהר, כמו גם את שיתופי הפעולה עם "בית יציב" וקהילת "הורייזון".

מנהל המחוז, רם זהבי: "אני מברך את הזוכים; הם הוכיחו שהשקעה מתמדת וחתירה להישגים מובילות למצוינות אישית, ומציבות את ישראל בקדמת הבמה בתחום החלל והאסטרונומיה. זכייתם מסבה גאווה רבה למחוז דרום, ואני מאחל לנו שבעתיד, נראה כמה מבוגרי מערכת החינוך בדרום פורצים דרך בחקר החלל והאסטרונומיה".

כתבות נוספות בחדשות

0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת
0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה