חדשות

נלחמים בתאונות הדרכים בבאר שבע

חדשות16 במאי 2019    3 דקות
0

הסברה במועדוני קשישים וחלוקת אפודים זוהרים למעבר כבישים בלילה, ימי עיון לתלמידים וקנסות מוגדלים להולכי רגל שיסכנו את עצמם והסביבה. אלה רק חלק מתכניות המשטרה לעתיד הקרוב

נלחמים בתאונות הדרכים בבאר שבע
צילום אילוסטרציה: דוברות המשטרה

בעיר באר שבע מתגוררים כ-220 אלף תושבים. מאחר ומדובר בעיר מחוז, מדי יום מתנקזים לבירת הנגב עוד כמאה אלף איש שמגיעים לכאן, בין אם לעבוד, לבלות או לקבל שירות מאחד המוסדות בעיר. בשל כך התנועה על הכבישים בבירת הנגב, ובייחוד על הצירים המרכזיים של העיר, רבה מאוד. פועל יוצא של העניין הוא תאונות דרכים שלצערנו לפעמים מסתיימות עם נפגעים.

בטווח של שבוע, היו בבאר שבע סדרה של תאונות, בכולם היו מעורבים גם הולכי רגל, כאשר באחד המקרים, התאונה הסתיימה במותה של נערה צעירה שחייה נגדעו בגיל 13 בלבד.

מבחינת נתוני המשטרה, מתחילת השנה ועד כה, התרחשו 96 תאונות דרכים בבאר שבע בסיווגים שונים, ב-19 תאונות מתוכם מעורבים הולכי רגל, כאשר מתחילת השנה נהרגו ארבעה הולכי רגל ברחבי העיר.

התאונה בשדרות טוביהו שבה התהפך אמבולנס | דוברות המשטרה

אחת מאותן ארבע תאונות שהתרחשו בבאר שבע במהלך אותו שבוע קטלני, הייתה תאונת "פגע וברח", כאשר שוטרי תחנת באר שבע הצליחו לאחר כשעה של סריקות לאתר את החשוד בדריסה אשר נעצר, הודה ושחזר את התאונה.

עו"ד חגי אסולין, בעלים של משרד עו"ד המתמחה בדיני תעבורה ותיקי תאונות דרכים, מציין בהקשר של תאונת פגע וברח: "בישראל מתרחשות מדי שנה תאונות פגע וברח עם נפגעים, מתוכן כ-18 תאונות קטלניות בהן נהרג אדם אחד או יותר. כ-80% מהפוגעים לערך נתפסים או מסגירים את עצמם בדרך כלל בישראל וברחבי העולם. יש להדגיש כי סעיף 64א בפקודת התעבורה משית עונשי מאסר כבדים על הנהגים המעורבים ובשנים האחרונות, החל משנת 2010 ניתן לראות כי רף הענישה גדל משנה לשנה, כך שכיום בתי המשפט לא מסתפקים במספר חודשי מאסר כבעבר אלא גוזרים מספר שנות מאסר על הנהג המעורב (בין 7-9 שנות מאסר). יש להדגיש כי כל מקרה לגופו ולראיות המונחות בפני הסניגור הבא לנתחם משקל רב על הענישה".

 

עונשי מאסר כבדים למעורבים בתאונות "פגע וברח". עו"ד חגי אסולין | צילום: פרטי

 

בבאר שבע ישנם מספר רחובות בעיר שמוגדרים על פי המשטרה כרחובות "אדומים", בהם מתבצע ריכוז מאמץ מבחינת משרד התנועה של תחנת באר שבע, במטרה להפחית את כמות התאונות.

לדברי רב פקד אריאל אדרי, ראש משרד התנועה בתחנת באר שבע, בייחס לשנה שעברה, ישנה ירידה של 27 תאונות באותם רחובות. מבחינת פעילות בשטח מוסיף רפ"ק אדרי: "אנחנו עובדים הרבה על הסברה. יש לנו שיתוף פעולה מלא עם המטה לבטיחות בדרכים של העירייה. אנחנו עושים הסברה במועדוני קשישים ומשבוע הבא אנחנו נחלק להם אפודים זוהרים כדי שנהגים יוכלו לראות אותם בשעות החשכה".

במקביל, השבוע התקיים יום שיא בתחנת באר שבע אליו הגיעו כמאה תלמידים תיכון מכל בתי הספר בעיר. "ביצענו במהלך המפגש פעולות של הסברה של חציה נכונה והתנהלות בכביש. חולקו להם עלונים בעניין", ציין אדרי.

באשר לפעילות אכיפה, הוא מוסיף: "הגברנו את האכיפה באשר לאי מתן זכות קדימה להולכי רגל. בנוסף, אנחנו שוקלים להגביר את האכיפה גם כנגד הולכי רגל שמסכנים את עצמם ואת התנועה. אנחנו גם פונים להורים לקחת אחריות על ילדיהם בכל הנוגע לחציית כבישים. אנחנו מגבירים את הנוכחות שלנו על הצירים הראשיים בעיר, זאת במקביל לאכיפה ברחובות האדומים".

מפגש הסברה עם תלמידי תיכון בתחנת באר שבע | צילום: דוברות המשטרה

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה