חדשות

"אין שום סיבה שתושבי אשדוד, אשקלון ובאר שבע, לא יוכרו בידי המדינה כיישובי עוטף עזה"

חדשות14 במאי 2019    דקה אחת
0

הח"כית החדשה מ"הליכוד" מיכל שיר סגמן, מבקשת מיו"ר ועדת הכספים של הכנסת להגדיר את היישובים במרחק של 45 ק"מ מרצועת עזה כיישובי ספר

"אין שום סיבה שתושבי אשדוד, אשקלון ובאר שבע, לא יוכרו בידי המדינה כיישובי עוטף עזה"
"העורף הפך לחזית". פגיעה בשטח בנוי בבאר שבע בסבב האחרון | צילום: יניב סול

זמן קצר מאוד לאחר השבעת הכנסת ה-21, ישנם ח"כים שלא מבזבזים זמן, וכבר החלו בפעילות למען תושבי הנגב: ח"כ מיכל שיר סגמן ("הליכוד"), שיגרה אתמול (שני) מכתב ליו"ר ועדת הכספים של הכנסת, משה גפני, ובו בקשה לקיים דיון דחוף בוועדה, במטרה להגדיר את כל היישובים הנמצאים במרחק של 45 ק"מ מרצועת עזה כ"יישובי ספר" או מה שמכונה בלשון מכובסת "עוטף עזה", זאת כתיקון לחוק "מס רכוש וקרן פיצויים".

ח"כית שיר סגמן ציינה, שלצערה, "כבר זמן רב, ביישובי עוטף עזה, כמו גם ביישובים במרחק 45 ק"מ מרצועת עזה, העורף הפך לחזית. במבצעים הביטחוניים האחרונים, היישובים שנמצאים במרחק 45 ק"מ מרצועת עזה, לרבות אשדוד, אשקלון ובאר שבע, הפכו בפועל לחלק בלתי נפרד מעוטף עזה, הן בתדירות התקיפות, והן ברמת הנזק. אולם, היום, היישובים בטווח 45 ק"מ מרצועת עזה, לרבות אשדוד, אשקלון ובאר שבע, לא מוגדרים בחוק כ'יישובי ספר'/ עוטף עזה, ולכן לא זכאים לאותם פיצויים והקלות, הניתנים ליישובים שכן מוגדרים כ'יישובי ספר'/ עוטף עזה, בהתאם לחוק 'מס רכוש וקרן פיצויים'.

והיא הוסיפה: "אין שום סיבה שתושבי אשדוד, אשקלון ובאר שבע, כמו גם שאר היישובים הנמצאים במרחק 45 ק"מ מרצועת עזה, לא יוכרו בידי המדינה כ'יישובי ספר'\ עוטף עזה. זו היא חובתנו כמחוקקים ונבחרי ציבור לקדם את ההחלטה הצודקת הזאת. הדרך היחידה לתקן את העוול הזה היא" באמצעות "קיום הצבעה בוועדת הכספים, כפי שמוגדר בחוק 'מס רכוש וקרן פיצויים'".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה