חדשות

ואלו מקבלי תואר ד"ר לאות כבוד מאב"ג

חדשות13 במאי 2019    3 דקות
0

5 אישים יזכו בתארי ד"ר לפילוסופיה לאות כבוד מאוניברסיטת בן גוריון, ו"אות הנשיא" יוענק ליו"ר הוועד המנהל היוצא

ואלו מקבלי תואר ד"ר לאות כבוד מאב"ג
תארי ד"ר לאות כבוד מאב"ג

במסגרת מושב חבר הנאמנים ה-49, שיתקיים בין ה-19 ל-23 בחודש, תעניק אוניברסיטת בן גוריון תארי ד"ר לפילוסופיה

עו"ד אשר חלד. אות מהנשיא והרקטור | צילום: יח"צ

לאות כבוד ל-5 אישים (טוני יאנג, ד"ר ג'אן לואו, פרופ' אחמד נאטור, אוהד נהרין ודניאל שפירו) בטקס שיתקיים ביום שלישי ה-21 בחודש, ונשיא האוניברסיטה פרופ' דניאל חיימוביץ והרקטור פרופ' חיים היימס יחלקו את "אות הנשיא" ליו"ר הוועד המנהל היוצא של אב"ג, עו"ד אשר חלד.

ל"שבע" נמסר, שכחלק מהמושב, ייערכו אירועים רבים, ביניהם BGU Talks (הרצאות מעוררות השראה בסגנון TED מפי חוקרי האוניברסיטה), אירוע סטודנטים "עושים רחוב" מטעם אגודת הסטודנטים, ביקור בקמפוס שדה בוקר וסקירת המכונים שבו וחגיגת ל"ג בעומר.

טוני יאנג. מלומדת ומחברת ספרים מוערכת | צילום: יח"צ

יאנג היא נשיאת אגודת שוחרי האוניברסיטה בארה"ב ומנהיגה רבת פעלים בקהילה היהודית באמריקה. מלומדת ומחברת ספרים מוערכת, שטיפוח האומנות והספרות הם נר לרגליה. התואר מוענק לה לאות תודה על מחויבותה העמוקה לחיזוק הקשרים בין הקהילה האמריקאית לנגב בפרט ולמדינת ישראל בכלל, ועל השותפות הנאמנה לדרכה של האוניברסיטה, תרומתה הנדיבה להקמת "בית הסופרים" בבאר שבע וייסוד יוזמת עמוס עוז לספרות ותרבות בתמיכת סטיוארט ז"ל.

ד"ר ג'אן לואו. מגשימה מטרות נעלות | צילום: Teddy Mitchener

ד"ר לואו היא מדענית בתחום הביטחון התזונתי, שתגליותיה משפרות את חייהם של מיליוני בני אדם ברחבי העולם. התואר ניתן לה על היותה חוקרת מצטיינת, שעבודתה החלוצית בהכלאת זנים חקלאיים לשם חיזוק ביולוגי ולפיתוח זני תפוחי אדמה עשירים בוויטמינים ובמינרלים, מגשימה מטרות נעלות של מיגור הרעב, הפחתת החולי והעצמתן של נשים במדינות מתפתחות, וכן לאות תודה לאשת אקדמיה ידועת שם, כלת פרס המזון העולמי היוקרתי ל-2016, על ההשראה שהיא מעוררת ולאות כבוד על מסירותה המופתית להעמקת הידע האנושי.

פרופ' אחמד נאטור. הותיר חותם על הפסיקה | צילום: ראובן קסטרו

פרופ' נאטור הוא שופט ומרצה, שהקדיש את חייו להגנה על זכויות האדם, והותיר חותם על הפסיקה השרעית בישראל. במסגרת תפקידו כנשיא בית הדין השרעי לערעורים, שקד על קידום בתי הדין המוסלמיים בארץ, וחולל בהם רפורמות מודרניות רבות השפעה. התואר מוענק לו לאות כבוד על פועלו המתמשך לקידום מעמדם של ילדים ונשים ומחויבותו לטיפוח כבוד הדדי בין כל חלקי החברה הישראלית.

אוהד נהרין. כובש את לב הקהל | צילום: Ilya Melnikov

נהרין הוא רב אמן, מיוצרי המחול המובילים בעולם, היוצק איכויות נדירות בכל ריקוד, וכובש את לב הקהל בכישרונו המזהיר ובעבודותיו החדשניות. התואר ניתן לו מתוך הערכה לרקדן מחונן, שלמד אצל גדולי המורים, והיה לכוריאוגרף מופלא ולמנהלה האמנותי של הלהקה המצליחה בישראל, "בת שבע", במשך שנים רבות. התואר ניתן למייסד אנסמבל "בת שבע", שבמקוריות חיבר עשרות עבודות, שהופיעו על הבמות החשובות בעולם, וליוצר שפיתח את שפת התנועה החדשנית "גאגא", המסייעת לחבר את הגוף והנפש.

דניאל שפירו. שירת את ארצו בנאמנות | צילום: Matty Stern

ואילו שפירו הוא דיפלומט, שבין היתר, כיהן כשגריר ארה"ב בישראל. במסגרת תפקידו, שירת את ארצו בנאמנות ובמסירות בתפקידים בכירים בממשל האמריקאי, כמנהל תחום המזה"ת וצפון אפריקה במועצה לביטחון לאומי וכיועץ למנהיגי מדינתו. התואר מוענק לו מתוך הוקרה לידיד אמת של מדינת ישראל, שקשר את עתיד משפחתו בעתידה, ושחזון פיתוח הנגב יקר לליבו, ועל מחויבותו לקידום הברית בין שתי המדינות.

כתבות נוספות בחדשות

0

בת דור באר שבע חגגו את פורים

חדשות20 במרץ 2024    דקה אחת
0

המילואימניקים של SCE

הם גויסו למילואים בצו 8 וחזרו עכשיו לספסל הלימודים • הסטודנטים של SCE מספרים על אתגרי הלחימה בעזה וגם על קבלת הפנים המחבקת שזכו לה במכללה •  רקטור ומייסד SCE פרופ' יהודה חדד: "חובתנו היא להבטיח תנאי פתיחה שווים בין כלל הסטודנטים ולסייע לאלו שמחרפים נפשם ונושאים בנטל"

חדשות19 במרץ 2024    8 דקות

כתיבת תגובה