חדשות

המגבונים הלחים סתמו את הביוב

חדשות12 במאי 2019    2 דקות
0

באחרונה, התמודד תאגיד "מי שבע" עם סתימת ביוב מורכבת, שנמשכה לסירוגין כ-6 ימים, והכל בגלל מגבונים...

המגבונים הלחים סתמו את הביוב
סתימה מיותרת. סתימת הביוב ברמות | צילום: באדיבות "מי שבע"

סתימת ביוב מורכבת נגרמה כתוצאה ממגבונים לחים: ל"שבע" נמסר, שבאחרונה, התמודד תאגיד המים והביוב "מי שבע" עם סתימה, ברחוב אביגדור אביטל שבשכונת רמות בבאר שבע, שנמשכה לסירוגין כ-6 ימים, ונגרמה כתוצאה מהצטברות גדולה של מגבונים, שהושלכו לרשת הביוב הפרטית בידי התושבים. צוות התאגיד עמל במתכונת מתוגברת, ללא הפסקה, תוך היעזרות במכונות שאיבה מתקדמות לפיתרון הבעיה.

לשטח הסתימה ברמות, הוזעקו ביוביות ומכונות שאיבה מהמתקדמות ביותר בארץ, לטובת שחרור הסתימה. בעקבות זאת, נחסם נתיב נסיעה ביציאה הצפונית מהשכונה. אנשי "מי שבע" עמדו מול פסולת במשקל כולל של כטון, שהצטברה במערכת הביוב ובעומק של כ-7 מטרים, דבר שהקשה על הטיפול המהיר לרווחת התושבים. לאחר שחרור הסתימה, נשטף כל האזור ונוקה באופן יסודי.

אירוע זה מהווה דוגמה לסתימות ביוב, עימן מתמודד התאגיד מעת לעת. משאבים רבים מושקעים לצורך תפעול סתימות מסוג זה. כמו כן, משקיע "מי שבע" את מרצו וזמנו, כדי לפתור את הבעיה, ולמנוע שיבושים באורח החיים ובסביבת המחייה של התושבים. בנוסף, עמל התאגיד רבות להעלאת מודעות התושבים לאחריותם האישית בדבר פיצוצי המים והצפות הביוב, הנגרמות מהשלכת פסולת לא מתכלה למערכת הביוב הפרטית (כיורים ובתי שימוש). "מי שבע" נלחם בתופעת ההשלכה של המגבונים לאסלה ולמען שינוי הרגלי הציבור, במטרה לנסות למזער את נזקי התופעה.

במסגרת "יום המעשים הטובים" האחרון, קיימו עובדי התאגיד פעילות קהילתית תחת הכותרת "את המגבונים הלחים – לפח זורקים"!, והסבירו באופן אישי לתושבים על הנזקים וההשלכות הישירות, שהם חווים כתוצאה מהשלכת מגבונים לאסלה. זריקת המגבונים הלחים לאסלה ושפיכת שומנים לכיור גורמים לנזקים כבדים בתשתיות הביוב הפרטיות והציבוריות. המגבונים, שאינם מתכלים או מתפרקים, סותמים את המעברים בצנרת הביוב הפרטית והציבורית, ומביאים להצפות ביוב ולסתימות קשות, המשפיעות על שכונות שלמות.

מנכ"ל "מי שבע", מריו לובטקין: "מדובר במפגע סביבתי חמור ביותר, שפוגע ומזיק לתשתיות הביוב הציבורית והפרטית, גם יחד. האירוע המורכב, בו טיפל התאגיד, הוא דוגמה אחת מיני רבות לנזקים, הנגרמים מהשלכת מגבונים לחים לאסלה. אני מאמין, שהעלאת המודעות לנזקי המגבונים היא הפיתרון למניעת אירועים דומים בעתיד. כמו כן, צמצום מפגעי המגבונים יפנה את עובדי 'מי שבע' להמשיך ולפעול באופן ממוקד בשיפור ופיתוח של תשתיות המים והביוב בבאר שבע ובאופקים".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה