חדשות

מרכז ייעוץ לנפגעי פעולות איבה בדרום: באשדוד

חדשות7 במאי 2019    2 דקות
0

בעקבות ההידרדרות במצב הביטחוני, יפתח המוסד לביטוח לאומי מרכז הכוונה לנפגעים באזור, אך המרכז לא יוקם בבאר שבע...

מרכז ייעוץ לנפגעי פעולות איבה בדרום: באשדוד
"העורף הפך לחזית". פגיעה בשטח בנוי בבאר שבע בסבב האחרון | צילום: יניב סול

המוסד לביטוח לאומי, כמי שאמון על הטיפול בנפגעי פעולות האיבה ובני משפחותיהם, הזכאים למגוון תחומי סיוע, ובהם שיקום ותגמולים כספיים, מקדם בעקבות ההידרדרות במצב הביטחוני בדרום, בשבועות האחרונים, הקמה של מרכז "יד מכוונת" באשדוד, שיטפל בנפגעים מכל האזור. לשאלת "שבע" מדוע לא יפעל המרכז מבאר שבע, נמסר שבעתיד יוקם מרכז כזה גם בבירת הנגב.

בכל אופן, מטרות המרכז באשדוד הן לעזור (ללא תשלום) בהדרכה ובהכנת התיק הרפואי של המבוטח לטובת טיפול יעיל בוועדות הרפואיות, ולתת הכוונה אישית לגבי ההתנהלות וההופעה בוועדה, זאת בשיתוף ותיאום עם מרכזי ה"חוסן" בדרום.

מרכזי "יד מכוונת" פרוסים במספר ערים ברחבי הארץ, אך המרכז המיועד (כאמור, באשדוד) יכלול בתוכו אנשי צוות מקצועי של רופאים מומחים בכירים בתחומים שונים, שיעברו הדרכה אודות הסוגיות הייחודיות, המאפיינות את נפגעי פעולות האיבה, כדי לתת ייעוץ ממוקד וטוב יותר לתושבי האזור.

בביטוח הלאומי מקווים, ששיתוף הפעולה עם מרכזי החוסן יגרום לתושבים נוספים לפנות לשם לקבלת הזכויות המגיעות להם, ביניהן סיוע בשיקום, מימון טיפולים פסיכולוגיים, החזרי הוצאות עקב טיפולים רפואיים, מימון טיפולי שיניים ותביעות נכות.

בימים האחרונים, רענן אגף נפגעי פעולות איבה במוסד את הנהלים לכל מנהלי הסניפים, מנהלי מחלקות איבה ועובדי השיקום, בנוגע לפניות נפגעי חרדה למרפאות הערוכות לכך, בדגש על הערים אופקים, אשדוד, אשקלון, באר שבע, קריית גת ונתיבות.

מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, מאיר שפיגלר: "תפקידו של הביטוח הלאומי להיות לעזר ברגעים, בהם האזרחים זקוקים לסיוע. תושבי הדרום חיים במציאות יומיומית ייחודית, קשה ומורכבת, ולכן החלטנו לקדם שיתוף פעולה מבורך עם מרכזי החוסן, במטרה להקל על הנפגעים לממש את מלוא הזכויות, המגיעות להם. המוסד פועל, בימים אלה, לפשט תהליכים, ולהפחית את הביורוקרטיה, הכרוכה במימוש הזכויות המגיעות לנפגעים. אנו מודעים היטב לקושי, המתלווה למצב הביטחוני, ומתוקף מחויבותנו, אנחנו נרים את הכפפה בייזום ועשייה".

שר העבודה והרווחה, חיים כ"ץ: "אני מחזק את ידי תושבי הדרום היקרים, שעומדים בגבורה מול התקפות אויבנו. משרדי ימשיך ויפעל להקלה במימוש זכויותיכם, ויעמיד לרשותכם את כל האמצעים הנדרשים להתמודדות מיטבית עם המצב הביטחוני המתוח באזור".

כתבות נוספות בחדשות

0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת
0

בת דור באר שבע חגגו את פורים

חדשות20 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה