חדשות

ירוחם: מקדימים תרופה למכת הפיטורין

חדשות6 במאי 2019    2 דקות
0

בכיר במשרד העבודה הגיע לישיבה דחופה ביישוב, עם ראש המועצה טל אוחנה

ירוחם: מקדימים תרופה למכת הפיטורין
מקדימים תרופה למכה. אלישע ואוחנה | צילום: יח"צ

הממונה על זרוע העבודה במשרד העבודה מרדכי אלישע, הגיע אתמול (ראשון), לירוחם, יחד עם בכירי המשרד, לישיבה דחופה עם ראש המועצה, טל אוחנה, שעסקה במציאת פיתרונות לשיעור האבטלה הגבוה ביישוב, תוך התמקדות בעובדי מפעל "אמיליה קוסמטיקס", העומדים בפני פיטורין עקב סגירת המפעל הצפויה בעקבות הפסדיו (דירקטוריון החברה החליט, השבוע, סופית לסגור אותו. ל"שבע" נמסר, שב"אמיליה" מועסקים 240 תושבי ירוחם בתפקידי הנהלה, אריזה, אחזקה, חשמלאות, ייצור, מחסנאים ועוד, מתוכם 80 נשים. חלקם הגדול של העובדים במפעל הם חסרי הכשרה אקדמית או מקצועית. אוחנה סקרה בפני אורחיה את מאפייני התעסוקה בירוחם והפיתרונות הדרושים.

 

"הגענו לכאן היום, במסגרת המאמצים לטפל במשבר הצפוי", אמר אלישע. "זרוע העבודה תיתן פיתרונות לתושבי ירוחם, באמצעות הכשרה מקצועית במימון מלא של המדינה בתחומים שונים, בליווי מעסיקים, במטרה לסייע במציאת עבודה. הענקת הכלים להכשרה מקצועית הינה הכרחית, כדי לתת מענה לשוק עבודה גמיש, המספק פיתרונות תעסוקתיים איכותיים לכל".

הממונה ונציגי הנהלת הזרוע שעליו הוא ממונה, ציינו את הפיתרונות שזרוע העבודה יכולה לתת מיידית לירוחם, בין היתר פתיחת מכינה מקצועית באופן מיידי, שתעניק מיומנויות בסיסיות בשוק העבודה; אוריינות מחשב והעצמה אישית; וקורסי הכשרות מקצועיות במימון מלא של המדינה, כדי לסייע במציאת תעסוקה ופיתרונות נוספים ייחודים לבני 45 פלוס ולמשפחות חד הוריות (כמו הכשרות בתחומי הדיגיטל וההיי-טק במימון מלא של המדינה). כמו כן, יכולים הורים יחידניים ליהנות מתוכנית המשרד, המעניקה בין היתר, מימון מלא לבייבי-סיטר, קייטנות ומסגרות נוספות בלתי פורמליות ועוד, זאת לצורך השתלבות בתעסוקה.

הולכים הביתה. לא נעים לראות מפעל סגור | תמונת אילוסטרציה: אדי ישראל "מעריב"

אוחנה אמרה בסיכום הדיון: "אני מבקשת להודות לצוות המקצועי של זרוע העבודה. נדרשים לנו, בעת הזאת, כלים גמישים, במטרה להכשיר עובדים, וללוות אותם למעבר תעסוקתי. אנו נוביל, יחד עם המשרד, פתיחה של מכינות ייעודיות, קורסים מקצועיים והכשרות פנים מפעליות. זהו רובד נוסף, לצד פעולה אינטנסיבית שלנו לגיוס יזמים ומשקיעים, שיקימו כאן עוגנים מבוססי טכנולוגיות, שיאפשרו שכר גבוה ויציבות תעסוקתית".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה