חדשות

אחרי הסבב: גנץ ולפיד נגד נתניהו

חדשות6 במאי 2019    דקה אחת
0

ראש הממשלה מודה ש"המערכה לא הסתיימה", בעוד ראשי האופוזיציה (גנץ ולפיד) מותחים ביקורת על "אובדן ההרתעה" והשימוש "בתושבי הדרום כשכפ"צ"

אחרי הסבב: גנץ ולפיד נגד נתניהו
גם ראש הממשלה יודע שהמערכה לא הסתיימה. נתניהו, גנץ ולפיד | צילומים: מרק ישראל סלם ודוברות "כחול-לבן"

אחרי שהתותחים הפסיקו לרעום בדרום, מגיע השלב הפוליטי: שעות ספורות לאחר כניסתה לתוקף של הפסקת האש, הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ביומיים האחרונים, פגענו בעוצמה רבה ב'חמאס' וב'ג'יהאד האסלאמי'. תקפנו יותר מ-350 מטרות, פגענו במנהיגי ופעילי טרור, והרסנו מגדלי טרור. המערכה לא הסתיימה, והיא דורשת אורך רוח ושיקול דעת. אנחנו נערכים להמשך. המטרה הייתה ונשארה להבטיח את השקט והביטחון לתושבי הדרום. אני שולח תנחומים למשפחות ואיחולי החלמה לפצועים".

יו"ר מפלגת "כחול לבן", הרמטכ"ל בתקופת מבצע "צוק איתן" בני גנץ, רואה כמובן, את הדברים הרבה אחרת: "כמעט 700 שיגורים לשטח ישראל, נפגעים ופצועים רבים ו-4 הרוגים, כולם תוצר של אובדן ההרתעה, מסתיימים בכניעה נוספת לסחטנות 'חמאס' וארגוני הטרור. כל מה שעשתה הממשלה, פעם נוספת, הוא להניח לפתחנו את המערכה הבאה. יש לצפות שאם תתחדש האש התגובה תהיה חמורה, ושאם יישמר השקט הוא ינוצל לקידום אמיתי של מהלך מדיני, שיוביל להשבת גופות חללינו ונעדרינו ולהבטחת שקט ויציבות ארוכי טווח. אני מבקש לחזק את צה"ל, כלל גורמי הביטחון ותושבי הדרום, על איתנותם, ושולח תנחומים למשפחות ההרוגים ואיחולי החלמה מלאה לפצועים".

ומספר 2 במפלגת "כחול לבן", שר האוצר לשעבר יאיר לפיד, כתב בחשבון ה"טוויטר" שלו: "נתניהו השתמש בתושבי הדרום כשכפ"צ בדרך לכניעה מוחלטת מול 'החמאס'. נתניהו לא יפתור את הבעיה בעזה; אין לו את האומץ המבצעי והפוליטי, כדי לעשות זאת. המינימום שהוא צריך לעשות, זה להסביר לאזרחי ישראל את המצב, אבל אפילו את זה אין לו אומץ לעשות".

כתבות נוספות בחדשות

0

לילות רמדאן 2024 יוצא לדרך

זו השנה העשירית שמסורת לילות רמאדן יתקיים בעיר רהט

חדשות13 במרץ 2024    2 דקות
0

המורשת של בכור

אימו של בכור סויד ז"ל, בוגר מגמת אדריכלות נוף בבית הספר לעיצוב במכללה הטכנולוגית ב"ש שנרצח בשבעה באוקטובר, קיבלה בטקס מרגש את הדיפלומה של בנה

חדשות10 במרץ 2024    4 דקות

כתיבת תגובה