חדשות

כולם דואגים לדרום

חדשות5 במאי 2019    10 דקות
0

בעקבות סבב הטילים העדכני מעזה, התגייסות של גורמים ממסדיים ומסחריים שונים למען תושבי האזור

כולם דואגים לדרום
צילום: באדיבות מועצה מאזורית מרחבים

ההסלמה הביטחונית מאתמול (שבת), בדרום עם ירי של כ-450 טילים מרצועת עזה ליישובים רבים בדרום, כולל באר שבע בירת הנגב, מה שהביא להשבתת הלימודים באזור, הביא גורמים ממסדיים ומסחריים שונים לפעול למען תושבי הדרום.

דימונה למען הדרום

דימונה עוטפת באהבה את תושבי הדרום. בשל ההסלמה והירי המתמשך בעורף הדרומי, נערכת עיריית דימונה לאירוח משפחות מיישובי הדרום בעיר. משפחות מדימונה המעוניינות לארח ומשפחות מהדרום המעוניינות להתארח, מוזמנות להשאיר את פרטיהן במוקד העירוני בטל' 08-6555106
"עיריית דימונה תקשר בין המשפחות, במטרה לסייע להן ולהקל על תושבי עוטף עזה בתקופה זו".

שאטלים בחינם לשופינג ללא מע"מ

שאטלים מהדרום לחוף ים המלח | צילום: סהר הפקות ופרסום

קניון ים המלח Dead Sea Mall לא מפסיק להפתיע. לאחר שהושק בתחילת אפריל כקניון הראשון ללא מע"מ מחוץ לאילת, ינגיש הקניון מחר, (שני, 6.5) את חוף הים החדש והפרטי של הקניון לציבור הרחב באמצעות שירותי הסעה ללא תשלום משדרות ובאר שבע.

"מטרת פעילות השאטלים היא להציע לתושבי הדרום יום של שקט והתרעננות מהלחץ, שיכלול חגיגת קניות של מותגי יוקרה בקניון ללא מע"מ, חוף ים חדש ואיכותי, מתחם מזון עשיר", נמסר.

בשלב זה הוחלט על הוצאת 3 אוטובוסים שיסעו בשיירה יחדיו – כשנקודות האיסוף יהיו בשדרות ובאר שבע. שעת איסוף  משדרות בשעה 9:30 מיקום – ביג שדרות, שעת איסוף מבאר שבע בשעה 10:15 ליד תחנה מרכזית – תחנת דלק מול בזק.
שעת הגעה משוערת לים המלח 11:30. שעת חזרה מים המלח בשעה 15:30/16:00.

מוקד הרשמה: 050-7401473 או בעמוד הפייסבוק של קניון ים המלח

חוף הים החדש המשתרע על שטח של 8,000 מ"ר, מושקע ובעל קאבנות מוצלות, מיטות שיזוף ייחודיות וחול ים מוזהב, החוף האווירה בחוף הוכיחה את עצמה כבר ביום הבחירות ובסוף השבוע האחרון כאשר היה ניתן לראות את החוף בתפוסה מלאה.

חמ"ל לתעשיינים

התאחדות התעשיינים פתחה הבוקר (ראשון) חמ"ל (חדר מלחמה – י.ס.ד) מיוחד בעומר, שייתן מענה 24 שעות ביממה לתעשייני הנגב, במטרה לעזור להם לעבור את תקופת הלחימה, ולתפקד באופן מיטבי לפי ההנחיות הביטחוניות של פיקוד העורף. החמ"ל יעניק שירות לכ-250 מפעלים, המעסיקים כ-60 אלף עובדים, ברדיוס של כ-40 ק"מ מעזה.

הוא ייתן מענה רציף לכלל צרכי ובעיות המפעלים בעקבות הירי לדרום, כגון פגיעה של טילים במבני המפעלים, היערכות לעבודה במתכונת חירום, מחסור בעובדים, פגמים במיגון מפעלים, הפסקות חשמל, מחסור בחומרי גלם, חוסר יכולת לעמוד בהזמנות בעקבות פגיעה בתהליך ייצור, שיבוש בדרכי תחבורה וקבלת פיצויים בשל הלחימה.

בראש חדר המצב עומד מנהל מרחב דרום בהתאחדות, אביב חצבני, הנמצא בקשר רציף עם גורמי הביטחון וההגנה, ומעדכן באופן שוטף את המפעלים על כל התפתחות חדשה במצב. חצבני מסר: "לצערנו, מפעלי האזור נמצאים תחת איום ביטחוני תמידי, שמפריע להתנהלות הסדירה שלהם וגורם לפגיעה בוודאות העסקית. אנו פועלים, כל העת, ככל שביכולתנו, כדי לסייע למפעלים, בשגרה ובחרום. אנחנו מדגישים שוב, שישנו הכרח להישמע להנחיות פיקוד העורף במלואן ובאופן מפורש, לצד המשך פעילות עסקית ותפקוד רציף ככל שניתן. זו גם העת להודות לעובדי התעשייה על הגעתם לעבודה, במקרה הנוכחי ובמקרי עבר".

בנוסף עומדת לרשות התעשיינים מנהלת אגף עבודה בהתאחדות התעשיינים, עו"ד מיכל וקסמן חילי, המייעצת למפעלים בנושא חוקי העבודה במצב החירום שנוצר, ובנוסף עומדים לרשותם מומחי ההתאחדות בתחומים רבים נוספים.

פרטי ההתקשרות עם חדר המצב של התאחדות התעשיינים: טלפון חדר המצב: 08-6466705, מייל:  avivh@industry.org.il.

תמיכה להורים

לנוכח המצב הביטחוני, מפעיל ארגון ויצ"ו, במתכונת מיוחדת, את "קול להורה" (קו ייעוץ חינם להורים לילדים בגיל הרך מגילאי לידה עד 6), למען הורי הדרום. הקו ייתן סיוע וייעוץ על דרכי התמודדות וטיפול בילדים הנתונים במצבי חירום ומצוקה.

ויצ"ו מפעיל בנגב עשרות מוסדות לחינוך ותמיכה במשפחות, בהם 22 מעונות יום (עם כ-2,000 ילדים), מרכזי הורים וילדים בגיל הרך בשדרות ובבאר שבע, מרכזים טיפוליים ושיקומיים לנערות בסיכון, מקלטים לנשים מוכות ועוד.

לדברי נורית ינקילביץ, מנהלת תחום הורות וקו הייעוץ של ויצ"ו, "אנו מוצפים בפניות הורים, המבקשים הכוונה וסיוע לילדיהם הקטנים להתמודד עם המצב הביטחוני הקשה. קו הייעוץ שלנו מעניק תמיכה וייעוץ גם בימי שגרה, ולנוכח המתיחות, ייתן ייעוץ מותאם להתמודדות עם תגובות התנהגויות ורגשיות של ילדים בגילאי לידה עד 6. ההתמודדות עם ילדים בוגרים שונה מההתמודדות והטיפול, הנדרשים להעניק לילדיהם הקטנים".

"קול ההורה" של ויצ"ו מעניק בימי שגרה ייעוץ חינמי להורים בגיל הרך, המתמודדים עם קשיים נורמטיביים ואחרים, הן בנוגע לילדיהם והן בנוגע לתפקידם ההורי. אותם הורים זקוקים לתמיכה, הכוונה וייעוץ, שלא תמיד מצויים בסביבתם הטבעית, כגון סוגיות גמילה מחיתולים, בעיות שינה והתנהגות, גבולות וסמכות ומריבות בין אחים. צורך זה מועצם במקרים של אוכלוסיות מוחלשות וללא מקורות תמיכה וכן בזמנים של משבר משפחתי, קהילתי או לאומי.

ויצ"ו מפעילה את הקו מתוך מחויבות הארגון לקידום חוסנה של החברה בישראל, תוך דגש על שוויון הזדמנויות וצמצום פערים. הוא פעיל בין 10:00 ל-22:00 ומספרו 6968*, או ב"פייסבוק".

סולידריות למקרא

לאות סולידריות עם תושבי הדרום, פותח מוזיאון ארצות המקרא בירושלים את שעריו לתושבי הדרום, העוברים ימים קשים, ומזמין אותם להגיע למוזיאון, ולקחת חלק בכל הפעילויות שלו, ללא עלות.

כל תערוכות מוזיאון ארצות המקרא פתוחות בפני המבקרים, וכולם זוכים בכניסה חינם למגוון פעילויות במתנה החל מהיום (ה-5 בחודש) ועד ליום שבת הקרובה (ה-11 בחודש). לפרטים והגעה: 02-5611066.

בין הפעילויות שיציע המוזיאון למבקרים, "אבודים במוזיאון", פעילות המציעה חוויה מיוחדת לכל המשפחה ובעזרת חידות, סודות ורמזים יתקדמו בין תחנות, ילמדו על אימפריות קדומות, יחפשו את האוצר העתיק ועוד שלל פעילויות עצמאיות מהנות ומעשירות, שייקחו את המבקרים להרפתקה אל העולם העתיק בין גלריות ומוצגי המוזיאון. בנוסף, תוכלו להוריד את אפליקציית "המרוץ למוזיאון", בה תוכלו לבחור באחד מהמסלולים באפליקציה, ולצאת למסע מלא הפתעות, במהלכו תצברו חוויות, ידע ונקודות או תוכלו לשחק ב"אל תסתכל בקנקן" בתערוכת "אלים, גיבורים ובני תמותה".

תושבי הדרום יוכלו ליהנות מתצוגת סטארט אפ ארצות המקרא, המתחקה אחר שורשי החדשנות הישראלית בקרב תרבויות המזרח הקדום ובאזור שנחשב לערש הציוויליזציה. המשתתפים בסיור יוכלו לצאת בעקבות המצאות מרכזיות מתרבויות העולם הקדום, וללמוד על הפיתוחים והחידושים, ששינו את המציאות בעת העתיקה מול המצאות ישראליות עכשוויות, העונות על צרכים בימינו, ומשנות את המציאות שלנו כיום.

כמו כן, יציע המוזיאון למבקרים כניסה למגוון תערוכות, ביניהן תערוכת הקבע המכילה חפצים נדירים ומופלאים, מסודרת באופן כרונולוגי, ומאפשרת למבקר להלך בנתיבי ההיסטוריה של עמי המזרח הקדום; ותערוכת "אל עומק התכלת", המתחקה אחר מקורות התכלת והארגמן ומשמעויותיהן ההיסטוריות והתרבותיות בעולם העתיק ועד ימינו; תערוכות נוספות, שיהיו פתוחות בחינם, הן "נתיבי ישראל בממלכת יהודה", המציגה לראשונה לציבור ממצאים ארכיאולוגיים, שנחשפו במסגרת "חפירות הצלה" בהיקף חסר תקדים ממזרח לתל בית שמש; ותערוכת "ירושלים שהייתה בבל", החושפת לוחות טין עתיקים, שמהווים עדות לחייהם של גולי יהודה בבבל, בתקופה שלאחר חורבן בית ראשון, בה גיבשו אנשי יהודה את זהותם, והפכו לעם שהצליח לשרוד נגד כל הסיכויים ומעולם לא איבד את התקווה לשוב לציון.

ביום העצמאות, מזמין מוזיאון ארצות המקרא את תושבי הדרום לחגוג 71 אביבים למדינה, ולהשתתף בפסטיבל יום העצמאות השנתי, בו יוכלו לשיר שירי א"י עם מלכת הזמר העברי שרל'ה שרון, ליהנות מסיורים מיוחדים, ולחקור את ההיסטוריה הקדומה של ארצות המקרא באמצעות משקפי תלת ממד ומציאות מדומה.

יש להציג בכניסה למוזיאון תעודת זהות עם כתובת המגורים. ההשתתפות בפעילות המיוחדת היא על בסיס מקום פנוי.

מוזיאון ארצות המקרא | צילום: דודי סער

נופש לתושבים

רשת מלונות "דן" הודיעה על הענקת הנחה לתושבי הדרום של 20 אחוזים לאירוח במלונות הרשת. ההטבה תינתן למתגוררים ביישובים מאשדוד דרומה, שיבצעו הזמנה במוקד ההזמנות של הרשת בטלפון: 03-7408939.

ההטבה תקפה עד ל-15 בחודש, על בסיס מקום פנוי להזמנה במלונות "דן אילת", "דן פנורמה אילת", "דן תל אביב", "דן פנורמה תל אביב", מלון Link hotel & hub, "דן כרמל", "דן קיסריה", "דן פנורמה חיפה", "דן ירושלים", "דן פנורמה חיפה", "דן בוטיק ירושלים", "רות צפת" ו"מעיין נצרת".

היא כרוכה בהצגת תעודת זהות וכתובת מגורים באזור הדרום הרלוונטי.

בגרות נוספת

בעקבות חוסר הוודאות לקראת בחינת הבגרות באזרחות, שתיערך מחר (שני), הודיע משרד החינוך, שבמטרה למנוע אי ודאות בקרב תלמידי הדרום (ביישובים שבטווח עד 40 ק"מ מהרצועה) וכל פגיעה בתלמידים, האמורים להיבחן באזרחות, החליט מנכ"ל המשרד שמואל אבואב, לקבוע בכל מקרה מועד בחינה נוסף.

המשמעות: גם אם פיקוד העורף ינחה על חזרה לשגרה, התלמידים יוכלו לבחור האם להיבחן מחר או במועד בחינה חלופי, שיפורסם בהקדם.

אבואב: "נעשה כל שנדרש, במטרה לסייע לתלמידים, האמורים להיבחן באזרחות, וכדי לוודא שאף תלמיד לא ייפגע, לנוכח המצב. קבענו מראש מועד נוסף, כך שגם אם נחזור מחר לשגרה, תלמיד שירצה בכך יוכל להיבחן במועד נוסף זה".

משרד החינוך יקיים היום (ראשון ב-15:00 וב-19:00) שיעורים מקוונים, כהכנה לבגרות באזרחות.

ללא תשלום. הרכבת בגן הבוטני | צילום: ג'ודי מרכוס

בוטני בחינם

הגן הבוטני האוניברסיטאי שבגבעת רם בירושלים מזמין מהיום (ראשון) ועד הרגיעה הקרובה, את תושבי "עוטף עזה", אשקלון, שדרות, נתיבות, קריית גת, אופקים ואזור באר שבע ליהנות מפריחה מדהימה, סיורי פריחה כל שעה עגולה מ-11:00 עד 15:00 ונסיעה ברכבת הגן.

הכניסה לתושבים הדרומיים תהיה ללא תשלום בהצגת תעודות זהות. הגן הבוטני פתוח מ-9:00 עד 19:00. לפרטים נוספים: הגן הבוטני 02-6794012.

אירוח בנתניה

נתניה מחזקת את תושבי הדרום: עיריית נתניה פתחה מוקד לאירוח משפחות מהדרום. משפחות מנתניה המעוניינות לארח ומשפחות מהדרום המעוניינות להתארח, מוזמנות לפנות למוקד העירוני בחיוג מקוצר 106

או בטלפון 09-8604400.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה