חדשות

ההסלמה בדרום: רסיסים פגעו בבית בבאר שבע

חדשות4 במאי 2019    2 דקות
0

למעלה מ-300 שיגורים משטח רצועת עזה, צה"ל תקף יותר מ-120 יעדים בעזה. גם בבאר שבע הורו על פתיחת המקלטים. היום (ראשון) לא יתקיימו לימודים גם בבאר שבע והסביבה

ההסלמה בדרום: רסיסים פגעו בבית בבאר שבע
כיפת ברזל | צילום אילוסטרציה: אדי ישראל

נמצא בגינה של בית באופקים. אחת מזירות נפילה רבות בעיר | פרטי

קצת אחרי השעה 23:00 בלילה, גם בירת הנגב הצטרפה לסבב הנוכחי כשאזעקות ראשונות נשמעו בעיר, ומיד לאחר מכן מבנה בשכונה מערבית בעיר נפגע מרסיסים. תחילה חשבו שרקטה פגעה גם בבית ספר תיכון בעיר, אך לאחר כמה דקות התברר שמדובר בארון חשמל שעלה באש.

כמה דקות לאחר מכן נשמעו מספר אזעקות נוספות בבאר שבע והסביבה.

ביישוב הבדואי לקייה, שני גברים נפצעו מרסיסיםנ ופונו לבית החולים "סורוקה".

 

למעלה מ-250 שיגורים מהרצועה לעבר יישובי הנגב, החל מהשעה 10:00 בבוקר, כ-70% מהם נפלו בשטח פתוח.

בין היתר נרשמה נפילה בשטח בית, במועצה האזורית אשכול – לא היו נפגעים. מאוחר יותר, גם אופקים ספגה מטחים כבדים ומספר זירות בהן אותרו נפילות.

בתוך כך, לאחר הערכת מצב, הודיעו בעיריית באר שבע כי בשל המצב הביטחוני, הלימודים לא יתקיימו. יש לציין כי לפי הנחיות פיקוד העורף, ביישובי עוטף עזה, מרכז הנגב, לכיש ודרום השפלה, לא יתקיימו לימודים.

גם באוניברסיטת בן גוריון והמוסדות האקדמאים הנוספים בעיר לא יתקיימו לימודים, אך העובדים מתבקשים להגיע כרגיל.

הנחיות פיקוד העורף

בעקבות המטח, כבר משעות הבוקר, רשויות רבות הורו לפתוח את המקלטים הציבוריים. בבאר שבע לעומת זאת נשמעו להוראות צה"ל ופיקוד העורף, ורק בסמוך לשעה 15:00, אחרי הערכת מצב,כמו גם בעומר, נפתחו המקלטים.

מקלט | צילום: שבע"

ההסלמה החלה אתמול כשבוצע ירי לעבר כוח צה"ל בסמוך לגדר המערכת, ממנו נפצע לוחם צה"ל באורח בינוני וחיילת נוספת באורח קל. הפצוע נותח בבית בחולים סורוקה וחל שיפור במצבו, החיילת שוחררה לביתה.

בתגובה, כלי טיס של צה"ל תקף עמדה צבאית של החמאס, כשבאירוע נהרגו מספר פלסטינים. כך, לפי משרד הבריאות הפלסטיני.

הערכת מצב. ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' ונציגי פיקוד העורף | צילום: באדיבות עיריית באר שבע

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה