חדשות

"חרסה": המאבק נמשך

חדשות1 במאי 2019    2 דקות
0

עובדי המפעל הבאר שבעי מפגינים וחוסמים את הכניסה למפעל של החברה האם "חמת" באשדוד

"חרסה": המאבק נמשך
לא מתייאשים. מחאת העובדים | צילום: באדיבות אגף הדוברות בהסתדרות

המאבק נמשך: עובדי מפעל "חרסה" בבאר שבע מפגינים, בשעות אלה, זה היום השלישי ברציפות, וחוסמים את הגישה למפעל של החברה האם של "חרסה", "חמת" באשדוד. ל"שבע" נמסר, שהעובדים הפגינו גם בשערי מפעל "חרסה" בבירת הנגב. הם מוחים על החלטת בעלי החברה יואב גולן, לסגור את "חרסה", ולהעביר את פעילותו לטורקיה, מהלך שיפגע אנושות בעתידם הכלכלי ובפרנסת משפחותיהם.

 

כזכור, מיד בתום חופשת הפסח, הודיע גולן לנציגי ההסתדרות ווועד העובדים, שהוחלט לסגור את המפעל, לאחר כ-70 שנות פעילות. 115 העובדים לא הורשו לחזור לעבודתם, וההנהלה אף שכרה חברת אבטחה, כדי למנוע את כניסתם למקום העבודה. יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף, הורה לעובדים לסרב לקבל מכתבי פיטורים מהנהלת החברה, עד להסדרתן בהסכמה של זכויותיהם והתנאים שיקבלו כתוצאה מסגירת "חרסה".

צילום: באדיבות אגף הדוברות בהסתדרות

בביוף: "נמשיך במאבק, ולא נרפה עד שההנהלה תבין שאי אפשר לזרוק כך את העובדים. נדרוש פיצויים מוגדלים במיוחד והסדרים מיוחדים לעובדים מוחלשים". מזכיר האיגוד המקצועי בהסתדרות מרחב הנגב, יקיר אוקנין: "המאבק לא יסתיים, עד שלא יינתנו מענקים מוגדלים ופיצויים מוגדלים לעובדים, שגילו לפתע, אחרי עשרות שנות עבודה מאומצת, שהם מפוטרים".

צילום: באדיבות אגף הדוברות בהסתדרות

יו"ר ועד העובדים, איגור גרימן: "במקום שנחזור מפסח ונמשיך בעבודה כרגיל, קיבלנו מכתבי פיטורים. זאת לא דרך; אנחנו רוצים שידברו איתנו, ויסבירו לנו מה הולך לקרות איתנו. אנו רוצים להמשיך לעבוד, ומאמינים שהמפעל יכול להצליח. אי אפשר לזרוק עובדים, שנתנו את הנשמה שנים רבות החוצה, בלי פרנסה ובלי פיצויים הוגנים. מגיע לנו יותר מיחס כזה".

צילום: באדיבות אגף הדוברות בהסתדרות

מקבוצת חמת נמסר, בתגובה: "החלטת החברה לסגור את מפעל 'חרסה' בבאר שבע נעשתה בלב כבד. בשנים האחרונות, השקיעה 'חמת' סכומים משמעותיים במפעל, במטרה לשפר את יכולות הייצור, אך על אף השקעות אלו, המפעל המשיך להתקשות אל מול התחרות הקשה, ביטול המכסים ופתיחת השוק לייבוא מטורקיה. 'חרסה' הציגה נחיתות ייצור, ונכנסה להפסדים עמוקים. לא היה מנוס מסגירתו של המפעל. אנו שיתפנו את העובדים בנושא, וכואבים את כאבם של העובדים ומבינים. נתמוך בעובדים, ונעשה את מרב המאמצים למצוא להם מקומות תעסוקה. לקבוצת 'חמת' יש עוד 3 מפעלים, המעסיקים 400 עובדים. נמשיך להשקיע בתעשייה הישראלית, ולהרחיב את המפעלים הקיימים, ולייצר בישראל. המו"פ של 'חרסה' ימשיך לפעול מישראל".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה