חדשות

יותר טוב מלנחות על הירח…

חדשות29 באפריל 2019    דקה אחת
0

כפיר דמרי, ממייסדי מיזם החלל "בראשית" ובוגר אב"ג, נבחר להדליק משואה ביום העצמאות

יותר טוב מלנחות על הירח…
"עידוד ליוזמה אישית". דמרי (מימין) עם חבריו למחלקה בערב בוגריה | צילום: יח"צ

שמחה גדולה: כפיר דמרי, אחד ממייסדי מיזם "בראשית" להנחתת חללית על הירח (שכידוע, לא ממש הצליח… – י.ס.ד) ובוגר תואר ראשון ושני במחלקה להנדסת מערכות תקשורת באוניברסיטת בן גוריון, נבחר להדליק משואה בערב יום העצמאות ה-71 למדינת ישראל, יחד עם הפילנתרופ ונשיא עמותת SpaceIL מוריס קאהן.

ל"שבע" נמסר, שכך הודיעה שרת התרבות מירי רגב. בנימוקי הוועדה הציבורית לבחירת משיאי המשואות צוין, ש-SpaceIL היא עמותה, הפועלת זה כ-8 שנים, במטרה לקדם את החינוך המדעי טכנולוגי בישראל, ולעודד את החדשנות הישראלית. הטקס השנה, יעמוד בסימן "רק בגלל הרוח: מצדיעים לרוח הישראלית".

דמרי, שהחל את המסע שלו ושל צוות מייסדי SpaceIL לירח עוד בהיותו סטודנט באוניברסיטה, סיפר אלו תובנות מהלימודים לקח איתו לדרכו מעוררת ההשראה: "קיבלתי במחלקה להנדסת מערכות תקשורת הרבה כלים, עושר בנושאי הלימוד המספק תמונה רחבה ועידוד ליוזמה אישית. בנוסף, קיבלתי את ההבנה שהטכנולוגיות של היום הן לא הטכנולוגיות של המחר, ולכן צריך להתמקד בעקרונות, כי המציאות עוד תשתנה". בפיו של מייסד המיזם יש גם טיפ עבור הסטודנטים, שרוצים ללכת בדרך הזו: "לא לפחד להיכשל; צריך להבין שגם אצלנו כשדברים לא הצליחו, המשכנו קדימה. זה חלק מהמציאות".

ראש המחלקה, פרופ' חן אבין, בירך את דמרי: "יחד עם כל מדינת ישראל, עקבנו בהשתאות ובתקווה אחר המסע של 'בראשית', תוך כדי תזכורת מתמדת כל העת, שהדרך חשובה לא פחות מהמטרה. הדרך של SpaceIL, בהובלה של כפיר ושותפיו, העלתה על נס עשייה חינוכית וטכנולוגית, דבר המהווה השראה לכולנו. כולנו תקווה, שהמסע המוצלח ימשיך בקרוב על גבי 'בראשית 2'".

שותף לדמרי. קאהן בטקס הענקת תואר ד"ר לשם כבוד באב"ג | צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן גוריון

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה