חדשות

מי הם המייקרים?

חדשות24 באפריל 2019    3 דקות
0

תערוכה ייחודית מעולם המיחזור נפתחה בפארק קרסו למדע בבאר שבע, ומזמינה את הציבור הרחב לבוא ללמוד ולחוות

מי הם המייקרים?
שיתוף פעולה. מימין, ניר בר דוד עם מנהל פארק קרסו למדע, ד"ר נצח פבריאש | צילום: יח"צ

בשיתוף פעולה ייחודי בין עולמות הטכנולוגיה החדשים והמסורתיים, מציג בימים אלה, פארק קרסו למדע בבאר שבע, בשיתוף גופים נוספים, ביניהם פארק המיחזור והחינוך הסביבתי "דודאים" ומוזיאון ג'ו אלון, את התערוכה החדשה והייחודית "מייקרים 2019 – מנוודי המדבר ליוצרי המחר". ל"שבע" נמסר, שהתערוכה מתארת את השימוש בטבע למטרות הישרדות ואת יכולת ההמצאה והייצור של הנוודים, וכוללת בין היתר גם חפצים מקוריים לצד עמדות חוויה.

כל אדם מייצר כ-50 ק"ג זבל בחודש. הפרדה של פלסטיק, נייר, קרטון וזכוכית לפחים המיועדים לכך תאפשר להפחית את נפח הפסולת בישראל בכ-70 אחוזים! בארץ מועברת רק כחמישית מהאשפה למיחזור, ויתרת הפסולת מוטמנת באתרים. ב"דודאים" ממוין וממוחזר חלק מהאשפה. החומרים נשלחים למפעלי מיחזור בישראל ובחו"ל, ומהפסולת האורגנית שהופרדה מייצרים בפארק קומפוסט, המשמש לדישון.

התערוכה הינה תוצר של פעילות משותפת בדרום, ורואה אור בעזרת שותפים רבים, שליוו וסייעו כל אחד מהידע ומהניסיון שלו בתחומי הטכנולוגיה, ההיסטוריה והיצירה. בפרויקט לקחו חלק מלבד "דודאים" ומוזיאון ג'ו אלון שניהם במועצה האזורית בני שמעון, הרשות לפיתוח הנגב, אוניברסיטת בן גוריון, "הנגרייה הקהילתית", massivIT, חברת "נגב אקולוגיה", BIG IDEA, מכללת סמי שמעון, רשת "אורט" ועמותת "אימג'ן".

ניר בר דוד, מנכ"ל פארק "דודאים", מציין שהפארק "לקח על עצמו אחריות בתחום החינוך הסביבתי; אנו מקדמים בשנתיים האחרונות, פרויקטים רבים, המביאים את בשורת המיחזור לאוכלוסיות שונות וקהלים רבים. מדינת ישראל צריכה לקחת צעד קדימה בכל הנוגע להגנת הסביבה וטכנולוגיות מיחזור מתקדמות; זוהי אחריות לאומית וחברתית מהמעלה הראשונה. אני שמח וגאה לקחת חלק בפרויקט משמעותי, המחבר אומנות, חינוך וסביבה, בהובלת פארק קרסו למדע. מדובר בתערוכה ייחודית, המביאה את סיפורם יוצא הדופן של המייקרים. אני מזמין את הציבור הרחב להגיע ללמוד וליהנות מחוויה חד פעמית".

אימי שופן, מנהלת מוזיאון ג'ו אלון: "שמחנו מאוד לשתף פעולה עם פארק קרסו, ולקחת חלק משמעותי בפרויקט הייחודי הזה. התערוכה מספרת על החברה הבדואית המסורתית כחברה של מייקרים, עשיינים, אנשים שלוקחים דברים מהסביבה, והופכים אותם למשהו חדש. מדובר בתנועה עולמית מודרנית גדולה, אך היופי הוא שהחברה הבדואית עושה זאת כבר מאות שנים. בתערוכה נמצאים מיצגים של החברה הבדואית מהמוזיאון, לצד מיצגים מהתנועה העכשווית. יש עולם שלם ומעניין בחברה הבדואית, שלא מתכתב עם הסטיגמות הידועות, אלא צולל לעומקה של התרבות הייחודית, ואני שמחה שניתנה לנו ההזדמנות להציג אותו בתערוכה. אנחנו עובדים, בחצי השנה האחרונה, עם הצוות הנפלא של פארק קרסו על התערוכה, ומתרגשים לקראת השקתה".

ניר זמיר, ראש מועצת בני שמעון, מסכם שהמועצה "החליטה להשקיע משאבים רבים בשינוי, המביא עימו עתיד בתחום איכות הסביבה ואיכות החיים. בשנים הקרובות, אנו מתכוונים להיות בין אלו המובילים את נושאי איכות הסביבה והמחזור, כפי שעשינו עד היום. פארק 'דודאים' ומוזיאון ג'ו אלון לוקחים חלק בתערוכה המדהימה של פארק קרסו למדע, ומקדמים את נושא איכות הסביבה כערך חשוב עבור הקהילה, המדינה והעולם".

כתבות נוספות בחדשות

0

המילואימניקים של SCE

הם גויסו למילואים בצו 8 וחזרו עכשיו לספסל הלימודים • הסטודנטים של SCE מספרים על אתגרי הלחימה בעזה וגם על קבלת הפנים המחבקת שזכו לה במכללה •  רקטור ומייסד SCE פרופ' יהודה חדד: "חובתנו היא להבטיח תנאי פתיחה שווים בין כלל הסטודנטים ולסייע לאלו שמחרפים נפשם ונושאים בנטל"

חדשות19 במרץ 2024    8 דקות
0

כנס חיבור והעצמה לנשים יזמיות

כ-60 נשים יזמיות בתחום התיירות מעוטף ישראל ומהגליל  שעסקיהן ספגו פגיעה אנושה בעקבות המלחמה  נפגשו בכנס של חיבור והעצמה 

חדשות19 במרץ 2024    3 דקות

כתיבת תגובה