חדשות

החורשה שנשרפה בדרום תהפוך מוקד עלייה לרגל של עולים

חדשות23 באפריל 2019    2 דקות
0

במסגרת פעילות המחלקה לעידוד עלייה בהסתדרות הציונית העולמית, חנכה ראש המחלקה מרינה רוזנברג קוריטני מבאר שבע את חורשת "עולים בעברית"

החורשה שנשרפה בדרום תהפוך מוקד עלייה לרגל של עולים
מענה לטרור הבלונים. חנוכת החורשה | צילום: ארכיון הצילומים של קק"ל

ההסתדרות הציונית העולמית וקק"ל מציגים: "חורשת עולים בעברית". ל"שבע" נמסר, שבמסגרת פעילות המחלקה לעידוד עלייה בהסתדרות הציונית העולמית, חנכה ראש המחלקה מרינה רוזנברג קוריטני מבאר שבע, בשיתוף קק"ל את החורשה ביער רוחמה, כפרויקט לחיזוק הקשר והזיקה לישראל בקרב בוגרים ותלמידים של אולפני עברית ברחבי תבל של המחלקה לעידוד עלייה.

המחלקה וקק"ל יציעו לכל התלמידים והבוגרים של האולפנים לנטוע עץ בישראל, בחורשה הייעודית ששמה "עולים בעברית", ולקבל על כך תעודה והזמנה לבקר בחורשה ובמקומות נוספים בישראל. החורשה המדוברת נשרפה כליל, בעקבות טרור הבלונים בדרום, ובזכות היוזמה, תהפוך למקום ירוק, פורה ומוקד תיירות לעולים ותיירים.

צילום: ארכיון הצילומים של קק"ל

המחלקה לעידוד עלייה בהסתדרות הציונית העולמית מקיימת פעילויות רבות ומגוונות בקרב יהודי תבל, במטרה לעודד אותם לעלות לישראל. בין הפעילויות, מרכזי הכנה לעלייה (אולפנים) באנגליה, צרפת, בלגיה, ארגנטינה, ברזיל, צ'ילה, אורוגוואי, ארה"ב וקנדה, זאת כחלק מהפרויקט הלאומי לעידוד העלייה "אופק ישראלי". מדי שנה, נפתחות כ-250 כיתות חדשות, בהן לומדים יותר מ-3,000 תלמידים. ב-3 השנים האחרונות, פעלו יותר מ-750 כיתות עם כ-10,000 תלמידים, כאשר רוב התלמידים והבוגרים מחפשים דרכים לחיזוק הקשר שלהם למדינה, ושוקלים את עלייתם ארצה בהווה או בעתיד.

רוזנברג קוריטני: "מטרת הפרויקט היא להגביר את זיקתם של התלמידים והבוגרים של אולפני המחלקה לישראל, לבנות 'גשר' נוסף בינם לבין מולדת האבות, וליצור נקודות יחס נוספות בישראל. כל אלו יגבירו את הסיכוי שלהם לעלייה ארצה. בנוסף, התמקדות הפרויקט באזור דרום הארץ תחבר את לומדי העברית אל האקטואליה הישראלית, ותעניק להם תחושה של שותפות אמת עם העם היושב בציון".

יגאל יאסינוב, מנהל מחלקת אירו-אסיה בקק"ל: "אנו שמחים שתלמידים באולפני עברית בכל העולם יהיו שותפים של קק"ל בשיקום יערות הנגב, שנפגעו מהשריפות בקיץ האחרון, ובמלאכת פיתוח האזור, וירגישו את עצמם חלק מההוויה הישראלית. אנו מקווים שאולי בעת עלייתם לארץ, הם יחליטו להתיישב בנגב, ויהיו שותפים של קק"ל בפעילותה לפיתוח האזור והגשמת חזון בן גוריון".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה