חדשות

בג"ץ קבע: ביתו של המחבל שרצח את החייל הבאר שבעי ייהרס

חדשות19 באפריל 2019    2 דקות
0

דחה את עתירת הוריי המחבל, ואישר את הריסת דירתו של רוצח סמ"ר גל קיידאן ז"ל והרב אחיעד אטינגר ז"ל

בג"ץ קבע: ביתו של המחבל שרצח את החייל הבאר שבעי ייהרס
סמל ראשון גל קיידאן ז"ל | צילום: דו"צ

אתמול (חמישי) עתרו הורי המחבל – עמר אמין יוסף אבו לילה, כנגד הוראת אלוף פיקוד המרכז להריסת דירתו. הדירה נמצאת במבנה בו מתגוררת משפחתו של המחבל, הכוללת את אביו, אמו וארבעת אחיו הקטינים.

כזכור, לפני כחודש לערך, יצא עמר בשעות הבוקר לעבר צומת אריאל כשהוא מצויד בכלי דקירה. המחבל הבחין בקיידאן ז"ל שהמתין במקום, דקר אותו, חטף את נשקו וירה בו למוות. לאחר מכן, ירד המחבל לכביש וירה ברכב בו נסע הרב אטינגר ז"ל, אשר נפטר כתוצאה מהירי. מופע האימים נמשך כאשר גנב המחבל כלי רכב ששהה במקום, נסע בו לכיוון צומת "גיתי אבישר" ופתח בירי לעבר הטרמפיאדה שבאותה צומת. הירי פגע בחייל נוסף ופצע אותו באורח קשה. המחבל נמלט מהמקום, אך כעבור יומיים וחצי אותר על ידי כוחות הביטחון, ונהרג במהלך חילופי אש עמם.

לפני מותו, המחבל התגורר בדירה הממוקמת בחלקה הצפוני של הקומה השנייה במבנה שבכפר זאוויה הסמוך לקלקיליה. כשבועיים לאחר הריגת המחבל, הודיע מפקד פיקוד מרכז למשפחת המחבל על כוונתו להחרים ולהרוס את הדירה. זאת, תוך שהוא מאפשר להורי המחבל להגיש השגה על החלטתו. הורי המחבל לא השתהו ו-48 שעות בלבד לאחר ההודעה האמורה, הגישו למפקד את טענותיהם.

בין היתר, הם הסבירו שהריסת הדירה תגרום נזק רב ובלתי מידתי למשפחת המחבל, שלא הייתה מודעת לכוונתו לבצע את הפיגוע ולא הייתה לה שום מעורבות בו. כמו כן, נכתב כי הריסת הדירה מהווה ענישה קולקטיבית אסורה, הרי וראוי להימנע מהריסת הדירה מטעמים הומניטריים. כל אלה, לא התקבלו על ידי צה"ל ואתמול, הגיעו הצדדים לבג"ץ.

הפיקוד הצבאי, גרס בפני הרכב השיפוט כי אין כל ספק בכך שהמחבל הוציא את הפיגוע הרצחני אל הפועל, במטרה לפגוע ביהודים ובמדינת ישראל.

"המפקד הצבאי פעל בסבירות ובמידתיות בהחלטתו, תוך הבטחה שבני משפחת המחבל לא יישארו בלא קורת גג. אין כל עילה לכך שנתערב בשיקול דעתו", נפסק. הריסת דירת המחבל תתבצע בימים הקרובים.

כתבות נוספות בחדשות

0

לילות רמדאן 2024 יוצא לדרך

זו השנה העשירית שמסורת לילות רמאדן יתקיים בעיר רהט

חדשות13 במרץ 2024    2 דקות
0

המורשת של בכור

אימו של בכור סויד ז"ל, בוגר מגמת אדריכלות נוף בבית הספר לעיצוב במכללה הטכנולוגית ב"ש שנרצח בשבעה באוקטובר, קיבלה בטקס מרגש את הדיפלומה של בנה

חדשות10 במרץ 2024    4 דקות

כתיבת תגובה