חדשות

בלעדי: פקולטה דמיונית

חדשות16 באפריל 2019    2 דקות
0

בניגוד להודעת מכללת סמי שמעון, לפני כשנה, לא אישרה המועצה להשכלה גבוהה לפתוח תוכנית לימודים באדריכלות. המכללה, בתגובה: הודענו, ש"המל"ג אישרה הגשת תוכנית באדריכלות"...

בלעדי: פקולטה דמיונית
גדר סביב שטח הפקולטה העתידית יש, בנייה אין. המתחם בו אמורה לקום הפקולטה לאדריכלות, אם תאושר במל"ג... | צילום: פרטי

עובדים עלינו? בניגוד להודעת המכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון, מלפני כשנה, על אישור שקיבלה מהמועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) להקים פקולטה לאדריכלות בבאר שבע, מתברר שאישור כזה טרם התקבל, למרות שכאמור חלפה לה שנה תמימה מאז הודעת המכללה.

כותרת ההודעה, שהתפרסמה באתר האינטרנט של סמי שמעון, והופצה לכל אמצעי התקשורת (הארציים והמקומיים…) בישרה באותיות קידוש לבנה: "אושרה על ידי המל"ג הקמת הפקולטה לעיצוב". ובהודעה עצמה נכתב כך (לא נגענו…): "בחודש מרץ, התקבלה במכללה בשורה נהדרת עבורה, ולאזור הדרום בכלל: המל"ג, הגוף האמון בין היתר על הרחבת המוסדות להשכלה גבוהה ולאישור התארים שהם מעניקים, אישר ל-SCE להתחיל בהקמת בית ספר לעיצוב. הפקולטה החדשה, שתכלול לימודי עיצוב פנים, תקשורת חזותית ועיצוב המוצר, ולראשונה באזור הדרום גם לימודי אדריכלות, מתוכננת לקום במתחם מחנה ורד שבעיר העתיקה. במכללה כבר שוקדים על בניית הסגל ותוכנית הלימודים המפורטת, שתוגש לעיון המל"ג".

עוד הובאו בהודעה תגובות נשיא סמי שמעון וראש העירייה: "נשיא המכללה, פרופ' יהודה חדד, כינה את החדשות 'מהלך פורץ דרך למכללה ולנגב כולו', והתחייב כי 'המכללה תמשיך להיות פורצת דרך וחדשנית'. פרופ' חדד ביקש להודות לכל העוסקים במלאכה, 'ובמיוחד לשותפים שלנו מעיריית באר שבע ולעומד בראשה, ידידנו היקר רוביק דנילוביץ". גם בעיריית באר שבע הגדירו את החלטת המל"ג 'היסטורית וחשובה לעיר באר שבע ולאזור הדרום כולו'. בעירייה ציינו, כי 'הקמת בית הספר לעיצוב תענה על הצורך ועל הביקוש בקרב מאות ואלפי צעירות וצעירים מאזור הדרום, שנאלצו עד כה לנסוע למרכז הארץ וצפונה ממנו'. ראש העיר דנילוביץ' הכתיר את הודעת המל"ג כ'בשורה ענקית', והודה לפרופ' חדד 'על שהרים את הכפפה ונענה לאתגר שהציבה עיריית באר שבע'. דנילוביץ' הביע את הערכתו גם לשר החינוך נפתלי בנט, שפעל אישית להשגת האישור".

בסמוך לפרסום ההודעה, גודר השטח סביב מחנה ורד לשעבר, וגדרות המתכת עוטרו בהדמיות של "הפקולטה להנדסה אמנותית", אלא שבאופן תמוה משהו, לאור הודעת המכללה על אישור הקמת הפקולטה ולמרות שלטי האזהרה מכניסה למקום של כלי רכב מלבד "רכב עבודה", בשטח המתחם המדובר לא נראה אפילו צל צילו של "רכב עבודה". על רקע זה, פנה "שבע" באחרונה, באופן בלתי פורמלי, למכללה כדי לבדוק האם קיימת בעיה כלשהי בעניין, שניתן לטפל בה באמצעות שיגור שאילתא עיתונאית למל"ג או לגוף רלוונטי אחר. הפנייה נענתה בהתחמקויות שונות.

בעקבות זאת, פנינו למל"ג עצמה בשאילתא בעניין, ומהמועצה להשכלה גבוהה נמסרה התגובה החד משמעית הבאה (שדי מסבירה את ההתחמקויות…): "המל"ג לא אישרה למוסד לפתוח תוכנית לימודים באדריכלות".

תגובת סמי שמעון לדברים: "המכללה הודיעה, שהמל"ג אישרה הגשת תוכנית באדריכלות. נכון להיום: המכללה הגישה את התוכנית למל"ג, וממתינה לתהליך לאישור האקדמי".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה