חדשות

סוגרים את "מי שבע"?

חדשות7 באפריל 2019    3 דקות
0

מועצת עיריית באר שבע ומועצת עומר החליטו להתנגד לצירוף עומר ורהט לתאגיד המים והביוב האזורי, ובמרכז השלטון המקומי דורשים את סגירת כל התאגידים, כולל "מי שבע"...

סוגרים את "מי שבע"?
תאגיד "מי שבע" בשטח | צילום ארכיון: דיאגו מיטלברג

האם זוהי תחילת הסוף של תאגיד המים והביוב "מי שבע", ביחד עם כל תאגידי המים והביוב במדינה? מנכ"ל מרכז השלטון המקומי שלמה דולברג, כתב באחרונה, לכל ראשי הרשויות המקומיות בארץ, שהנהלת המרכז החליטה ב-14.3 השנה, פה אחד, לדרוש את ביטול כל תאגידי המים, ולשוב למשק מים סגור בתוך כל רשות מקומית, כאשר "מיד עם התכנסות הכנסת החדשה", ייזמו במרכז השלטון המקומי "תיקון חקיקה בנושא". דולברג טען, ש"מעבר זה יפחית את עלויות המים, יבטל את המע"מ, ויחזיר את המשק להתנהלות תקינה וישירה עם התושב". המשמעות, מבחינת תושבי באר שבע ואופקים, היא סגירת "מי שבע"…

עד אז, שב מנכ"ל המרכז על המלצות מרכז השלטון המקומי לרשויות המקומיות לא לשתף פעולה עם השימוע, שעושה רשות המים בנושא (בעקבות העברת חוק בכנסת למיזוג תאגיד המים של רהט עם תאגיד "מי שבע" והכנסתן לתאגיד המורחב של מועצות מקומיות כדוגמת עומר, שהמשיכו עד היום בהפעלה עצמאית של משק מים סגור), ולהעביר בכל מועצה ודירקטוריון של תאגיד (ככל שהדבר ניתן) החלטה המתנגדת להצטרפות התאגיד למודל החדש של התיאגוד האזורי.

רוביק דנילוביץ'. "מחטף" | צילום: גדי סיארה

דולברג: "התנהלות רשות המים שערורייתית, ומהווה בזבוז של כספי הציבור; עלות העסקת עובדי רשות המים גבוהה יותר מעלויות העסקתם של עובדי ומנהלי כל תאגידי המים והביוב גם יחד, ופעילותה של רשות המים לא תביא להוזלת מחירי המים והביוב, אלא להתייקרותם, כולל התייקרות המים הצפויה בזמן הקרוב. השלטון המקומי תומך לחלוטין בביטול תאגידי המים, וקבע שהגיע הזמן לצמצם את הוצאות רשות המים, להפסיק את בזבוז כספי הציבור, לבטל את התאגידים, ולהחזיר את הכסף לתושבי מדינת ישראל".

בנוסחים המוצעים להחלטות המועצות והדירקטוריונים השונים, צוין שמועצת הרשות, "כאסיפה הכללית ובעלת המניות בתאגיד" המדובר, "מחליטה שהתאגיד ימשיך כתאגיד עצמאי, וזאת עד לביטול תאגידי המים והביוב. משק המים והביוב יופעל בידי הרשות המקומית כמשק (סגור), המביא בהכרח להפחתת עלויות המים והביוב ולשירות טוב יותר לתושבי הרשות".

מועצת עיריית באר שבע קיבלה, ביום רביעי שעבר, פה אחד, את הנוסח המדובר, לגבי המועצה בבירת הנגב ותאגיד "מי "שבע"; ראש העירייה רוביק דנילוביץ', ציין בדבריו בעניין, שמדובר במחטף" של הכנסת היוצאת, שהעבירה את חוק צמצום מספר התאגידים, הכולל את הכנסתם בכפייה של יישובים שונים לכל תאגיד שיישאר לפעול; לגבי "מי שבע", מדובר, כאמור, בצירוף העיר הבדואית הגדולה בעולם, רהט, הכוללת כ-80 אלף תושבים, בנייה בלתי חוקית נרחבת (המונעת בפועל כל אפשרות לביצוע עבודות תשתית בידי תאגיד ציבורי…) וקשיי אכיפה בגביית תשלומי המים. דנילוביץ' מחה על התנהלות זו של המדינה, שמשמעותה הוצאת כספים רבים ללא כל צורך בידי עיריות באר שבע ואופקים, לצורך קליטת רהט וטיפול במשק המים שלה, והדגיש שאם הממשלה רוצה לעשות זאת, עליה לממן את הדבר ממקורותיה, ולא ממקורותיהן המוגבלים של הרשויות המקומיות.

חלק מהחוק המדובר כפה, כאמור, על מועצת עומר הצטרפות לתאגיד "מי שבע". ראש המועצה הוותיק פיני בדש, שמנע בעבר בתקיפות את כניסת עומר לתאגיד, העביר ביום חמישי האחרון, החלטה פה אחד, של המועצה בראשותו, להתנגד לדרישת רשות המים לצירוף עומר לתאגיד המורחב, שייקרא "מי הנגב". בדש הודיע לתושביו, שמועצת עומר והוא עצמו ימשיכו לנהל את משק המים של עומר באופן עצמאי במסגרת משק סגור, וכך ישמרו על רמת שירות גבוהה וטיפול אישי בתושב, מבלי להיבלע בתאגיד אזורי, מהגדולים בנגב.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה