חדשות

בוטלה העברת קריית המודיעין לליקית!

חדשות7 באפריל 2019    2 דקות
1

ראש מועצת עומר פיני בדש, ששמע על כך בדיוני ועדת הגבולות, דורש מראש הממשלה בנימין נתניהו, להכריז בקולו עוד היום, שההחלטה "תיושם ותבוצע". במשרד ראש הממשלה מרגיעים: "ההחלטה נשארה על כנה"

בוטלה העברת קריית המודיעין לליקית!
הדמיית קריית המודיעין | הדמיה: משרד הביטחון

החלטה דרמטית, שהועברה בהיחבא: ראש מועצת עומר פיני בדש, גילה ביום חמישי האחרון, במהלך דיוני הוועדה הגיאוגרפית, המטפלת בחלוקת ההכנסות מארנונה באזור, שצה"ל באמצעות המועצה לביטחון לאומי (המל"ל) החליטו, ללא תיאום ושיתוף משרד הביטחון, לבטל את העברת קריית המודיעין לליקית, סמוך לעומר.

ל"שבע" נמסר, שבבדיקה שערכו בדש ואנשיו התברר, שבמשרד כלל לא מודעים לנושא, ושההחלטה אפילו התקבלה בניגוד לדעתם. כאמור, ועדה גיאוגרפית, המטפלת בחלוקת ההכנסות בוועדת הגבולות, קיבלה הנחייה להוריד את העניין מסדר היום, מאחר שהפרויקט בוטל עקב התנגדות הצבא.

כזכור, לפני כחודש וחצי, פרסמנו ב"שבע", שהרמטכ"ל החדש אביב כוכבי, ביקש מראש הממשלה בנימין נתניהו, כבר כשבוע לאחר כניסתו לתפקיד, לבחון מחדש את העברת אגף המודיעין דרומה.

דרישה חד משמעית מנתניהו. מכתבו של בדש לראש הממשלה | צילום: פרטי

בתגובה, מיהר בדש לשגר, כבר הבוקר, מכתב לראש הממשלה נתניהו, בדרישה להכריז עוד במהלך היממה הקרובה, שהעברת בסיס המודיעין (8200) תיושם. הוא ציין, ש"עד כה, הושקעו יותר מ-300 מיליון שקלים בתוכניות להעברת קריית המודיעין לצומת ליקית. ביטול התוכנית יפגע קשות בהגעת חברות היי-טק וסייבר לנגב. לא ייתכן שהחלטה חפוזה תפגע בנגב. אני דורש ממך אדוני ראש הממשלה, להכריז בקולך עוד היום, שההחלטה להעברת קריית המודיעין לצומת ליקית תיושם ותבוצע".

דובר עיריית באר שבע אמנון יוסף, מסר בתגובה: "כזכור, לפני מספר שבועות, אירח ראש העירייה רוביק דנילוביץ', מספר ראשי רשויות מהנגב, שדנו בנושא הנ"ל. בתום הפגישה, שלח דנילוביץ' מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, עליו חתומים ראשי רשויות אלו. במכתב קוראים ראשי הרשויות לראש הממשלה להצהיר באופן חד משמעי על מחויבותו, שהפרויקט הלאומי החשוב ימשיך, וזאת בהתאם להחלטת הממשלה, במיקום שנקבע: ליקית. יש לציין, נכון לעכשיו, המכרז להקמת קריית המודיעין בליקית עדיין נמצא על סדר היום. כל שינוי באותה החלטה מחייב את ממשלה לדון בנושא מחדש ולבטלה, והחלטה כזאת לא נדונה ולא התקבלה".

תגובת משרד ראש הממשלה: "ההחלטה להקמת קריית המודיעין בצומת ליקית נשארה על כנה".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • בוננזה

    צודק ,ראש הממשלה חייב להכריז זאת עוד לפני הבחירות