חדשות

בחירות, היום שאחרי

חדשות7 באפריל 2019    דקה אחת
0

לאן הולכים יותר מרבע מיליארד פתקי הצבעה, ומה זה עושה לסביבה?

בחירות, היום שאחרי
בוחר בדיגיטלי. ניר בר דוד | צילום: עינת מולכו, אדי ישראל, מעריב

מנכ"ל הפארק למיחזור וחינוך סביבתי "דודאים", ניר בר דוד, קורא על רקע הבחירות לכנסת, ביום שלישי לעבור להצבעה דיגיטלית. ל"שבע" נמסר, שכל אחד מאיתנו למד בגן, שנייר עשוי מעצים, ובשנים האחרונות למדנו שבזבוז נייר מזיק בצורה קריטית לכדור הארץ. הנזק העצום הוא בכריתת יערות ענק על פני כדור הארץ, המביאה להריסת בתי הגידול  של מיליוני זנים של חיות וחרקים, וכן ישנו נזק בלתי הפיך לאקלים כדור הארץ ותרומה שלילית להתחממות הגלובלית.

גם ב-2019, בעוד ישראל היא מעצמת סייבר, היי-טק וטכנולוגיה עולמית, הבחירות במדינה מתנהלות באמצעות פתקי הצבעה, גם המוניציפליות וגם הארציות, זאת על אף שברחבי העולם כבר עברו להצבעה דיגיטלית, והבינו שעידן הפתקים עתיק, גם מבחינת איכות הסביבה, אבל גם ליעילות תהליך הספירה. מאות מיליוני הפתקים, המודפסים בשבועות האחרונים, יסיימו את תפקידם בשבוע הבא, ככל הנראה יישמרו לתקופה מסוימת, ואז ייזרקו. גם אם יועברו למיחזור, הנזק הסביבתי הוא עצום, בייחוד בישראל שיעילות תהליכי המיחזור בה נמוכה ביותר.

בר דוד: "ב-2019, מדינת ישראל מנהלת מלחמות סייבר עם איראן, ואנחנו עדיין משתמשים בשיטה העתיקה של פתקי הצבעה. לא ברור איך השיטה לא שונתה כבר, ומדינה מערבית מתקדמת כמו ישראל לא עברה להצבעה דיגיטלית. בשינוי השיטה, נייעל באופן חסר תקדים את תהליך ההצבעה, הספירה והחישוב, ויותר חשוב מכך, נשמור על הסביבה ועל כדור הארץ".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה