חדשות

קריקטורות מגלות מחשבות

חדשות7 באפריל 2019    דקה אחת
0

עידית בר, שלימדה ערבית במוסדות ביטחוניים וביחידות מיוחדות של המשטרה, תגלה בהרצאה שתעביר ביום רביעי במקיף עומר, מה ניתן ללמוד מקריקטורות במדינות ערב

קריקטורות מגלות מחשבות
"שוות 1,000 תמונות". עידית בר על קריקטורה | צילום: פרטי

איך אפשר ללמוד מקריקטורות בעיתונים ערביים, היוצאים לאור במדינות ערב, מה חושבים הערבים על מדינת ישראל? ל"שבע" נמסר, שעידית בר, בעלת ניסיון של 30 שנה בהוראת ערבית במגוון מוסדות ביטחוניים, יחידות מיוחדות של המשטרה, האוניברסיטה הפתוחה והתיכון, תעביר ביום רביעי, במקיף עומר הרצאה על החברה והתרבות הערבית, באמצעות ניתוח קריקטורות, המתפרסמות בעיתונים ובאתרי אינטרנט של עיתונים ערביים ידועים וגם בבלוג שלה.

ההרצאות של בר מתובלות בביטויים ובפתגמים בערבית ובחוש הומור, על מעמד האישה באסלאם בראי הקריקטורות ונושאים מעניינים נוספים. היא גם כותבת בלוג ייחודי של קריקטורות מהעולם הערבי, ששמו "הקריקטורה השבועית של עידית", ואחריו עוקבים גולשים וגולשות רבים מישראל ואף ממדינות ערב. לבלוג היא מעלה קריקטורות ממגוון עיתונים ערביים ממצרים, ערב הסעודית, קטר, לבנון ואפילו מרוקו.

צילום: פרטי

"אומרים שתמונה שווה 1,000 מלים, אבל קריקטורה שווה 1,000 תמונות", מסבירה בר (53, בעלת תואר שני בערבית ובאסלאם מהאוניברסיטה העברית בירושלים), שפיתחה חומרי למידה באגף ת"ל במשרד החינוך, וכיום ממונה על פיתוח תוכניות לימודים בערבית ובשפות אחרות במשרד. "הקריקטוריסטים הערבים לא חוסכים שבטם וביקורתם מהחברה ומהתרבות שלהם, והקריקטורה מעבירה מסר קצר וקולע, המתאים לקצב חיינו. מאוד מרתק לראות את ההתרחשויות מזווית ראייתם".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה