חדשות

חנייה מוסדרת באופקים

חדשות4 באפריל 2019    2 דקות
0

מועצת העיר אישרה לראשונה חוק עזר המסדיר את החנייה

חנייה מוסדרת באופקים
ה"כחול לבן" מגיע לאופקים. חנייה בתשלום בעיר | צילום: באדיבות עיריית אופקים

אושר חוק העזר, המסדיר את החנייה בתחומי העיר אופקים. ל"שבע" נמסר, שחוק העזר שאושר במועצת העיר, כולל את חניית האוטובוסים והרכב הכבד מחוץ לשכונות העיר וכן חנייה ב"כחול לבן" לאורך רחוב הרצל ובסמוך לחנויות ולמרכז המסחרי. שעת החנייה הראשונה תהיה ללא תשלום, ואחריה יעמוד תעריף החנייה על 3.10 שקלים לתושבי אופקים ו-6.20 שקלים לתושבי חוץ. דיירים המתגוררים בסמוך, יזכו בפטור מתשלום החנייה

גם באופקים, הפכה חניית אוטובוסים ומשאיות מעל 12 טון בשכונות בעיר למטרד, ומזה זמן פועלת העירייה בראשות איציק דנינו, להסדרת חנייתם במקום מוגדר, הנמצא מחוץ לאופקים, כך שלא יהווה מטרד, וישמור על בטיחות התושבים. בניגוד לעיריית באר שבע, הצליחו בעיריית אופקים להקים 2 חניונים, באזור התעשייה הצפוני, האחד בתשלום עם שמירה במקום והשני ללא תשלום. לאחר אישור החוק במשרד הפנים, הוא ייכנס לתוקפו, ויחלו 3 חודשי היערכות, במהלכם יינתן זמן לנהגי האוטובוסים והמשאיות להיערך למצב החדש, תוך מתן התראות במקרה הצורך, ולאחר מכן תחל האכיפה.

הליך הסדרת החנייה בתשלום במרכז העיר נועד לפתור מצוקה של מחסור במקומות חנייה במרכזי מסחר באופקים וסביבותיה. מצוקה זו פוגעת הן בבעלי העסקים ונותני השירותים והן בתושבי העיר, הלקוחות. המקומות, בהם תיגבה חנייה בתשלום, כוללים את החניונים ברחוב כצנלסון, אחד מ-2 החניונים בשדרות דרום אפריקה ובחניון שמאחורי בניין הרשות.

החלטת דנינו שלא לגבות תשלום מתושבי אופקים עבור שעת החנייה הראשונה נולדה מתוך הצורך לתת מצד אחד מענה למצוקת החנייה, הנגרמת בשל העובדה שנהגים רבים נוהגים להחנות את כלי הרכב שלהם במשך שעות ארוכות במקומות, בהם נהגים משוועים למקומות חנייה פנויים, ומצד שני להימנע מפגיעה במי שעושה שימוש לטווח קצר במקומות החנייה, ולסייע לתחלופה גבוהה של כלי רכב במקומות המסחר העמוסים.

תחלופה גבוהה יותר של כלי רכב במקומות החנייה תשפר לאין ערוך את מספר המבקרים בבתי העסק הללו, ומאידך גיסא תרחיק מהמקומות הללו את מי שמחזיק חניות יקרות שעות ארוכות, בעיקר עובדי מוסדות ועסקים הסמוכים למקום, שיופנו למקומות חנייה חלופיים וקרובים, וכך יתפנו מקומות חנייה יקרים, התפוסים בידם במשך כל שעות היום.

ראש העירייה, דנינו: "חשבתי רבות על מצוקת החנייה בעיר ועל הפיתרונות, שהובאו בפניי. אני מאמין, שמי שמגיע לאזורי הקניות, יוכל לבקר בהם, ולרכוש את הדברים הנחוצים לו, בתוך פרק זמן קצר, כך שהלקוחות המזדמנים לא ייפגעו מהחנייה בתשלום, ובתי העסק רק ירוויחו מתנועה ערה יותר של קונים. תושבי חוץ יתבקשו לשלם תעריף גבוה יותר, שכן אנו משקיעים תקציבים רבים בפיתוח התשתיות, שנועדו לתושבים, בדיוק כפי שקורה בערים אחרות בארץ. יש לציין, שכל ההכנסות מתשלומי החנייה יוחזרו בסופו של דבר לציבור, ויושקעו בפיתוח מקומות חנייה חדשים, לרווחת התושבים".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה