חדשות

בקרוב באופקים: פרויקט "פינוי בינוי" בשיתוף רשות מקרקעי ישראל

חדשות4 באפריל 2019    2 דקות
0

במסגרת הסכם הגג, בו שותפה הרשות עם העירייה

בקרוב באופקים: פרויקט "פינוי בינוי" בשיתוף רשות מקרקעי ישראל
בשורה חדשה מאופקים. בכירי רמ"י בעיר | צילום: באדיבות עיריית אופקים

ישיבת עבודה עם בכירי רשות מקרקעי ישראל התקיימה, באחרונה, בעיריית אופקים, ובמהלכה הועלו לדיון מספר נושאים, הנוגעים לפיתוח העיר ונמצאים באחריות העירייה. רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), השותפה של עיריית אופקים בהסכם הגג, שנחתם עם משרד האוצר, היא הגורם המשמעותי והבעלים של מקרקעי המדינה.

בפגישה נכחו ראש הרשות איציק דנינו, מנהל רמ"י עדיאל שימרון, המשנה למנהל יאיר פינס, מנהל אגף בכיר הנדסה ברשות יורי גרמרמן, , מנהל מרחב עסקי דרום ערן ראובני וראש המטה מורן גליקשטיין. כמו כן השתתפו בדיון מנכ"ל העירייה יורם נחמן, מנכ"ל החברה הכלכלית אהרון אלקבץ, גזבר הרשות יאיר דהן ומנהל היחידה האסטרטגית עמיצור דמרי.

אחד העניינים שעלה בישיבה הוא אזורי התעשייה בעיר, וסוכם שלגבי אזור התעשייה הדרומי ייחתם הסכם לפיתוח האזור יחד עם רמ"י. במקום ישווקו מגרשים לבנייה לתעשיות באמצעות פטור ממכרז למפעלים גדולים ובינוניים. כמו כן, ייצאו לשיווק מגרשים במכרז פומבי, בו מפורסמים גם מגרשים המיועדים למסחר.

אחד הנושאים המרכזיים שנדון היה המשך פיתוח ובניית השכונות החדשות באופקים, והצדדים הסכימו, שגם בשכונת "אופקים חדשים", שתכלול 7,500 יחידות דיור, תיפרש תשתית הגז הטבעי לשימוש ביתי, דבר שיוזיל את עלויות הדיירים, ויהיה ידידותי לסביבה.

הבשורה המשמעותית שיצאה מפגישת העבודה, היא שבקרוב יחל, בפעם הראשונה באופקים, פרויקט "פינוי בינוי", להקמת מתחם דיור חדש, אליו יפונו דיירי בתים ותיקים מהאזור, שישופצו בצורה יסודית. בימים הקרובים, יורכב צוות משותף לעירייה ולרמ"י, וייבחר מתחם שישמש כפיילוט לפרויקט זה. בסיום הישיבה, יצא צוות המשרד לסיור בשכונת "הפארק" החדשה, במטרה לעמוד מקרוב על התקדמות העבודה במקום.

שמרון: "בכל פעם שאני מגיע לכאן, אני מתמלא גאווה על העבודה, המתבצעת באופקים; שיתוף הפעולה של הרשות עם העירייה מוציא לפועל פרויקטים רבים, המגדילים ומחזקים את העיר, ומביאים אליה עוד ועוד תושבים חדשים".

ודנינו סיכם: "הצוותים של רמ"י, יחד עם צוותי הרשות, עובדים בתיאום מלא ובצורה מקצועית, ופותרים כל בעיה שעולה, והכל ברוח טובה, ועל כך אני מודה לכם. השכונות החדשות, אזורי התעשייה ופרויקטים נוספים, הנעשים בשיתוף פעולה, הם הרוח הגבית, שאנחנו מקבלים ותורמים להתפתחות העיר".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה