חדשות

מעקב "שבע": 4 מפלגות מתחייבות להקים את נתב"ג 2 בנבטים

חדשות4 באפריל 2019    2 דקות
0

פחות משבוע לפני הבחירות לכנסת, מבטיחות "כחול לבן", "העבודה", "הימין החדש" ומרצ לפעול לכך ששדה התעופה הבינלאומי המשלים יוקם בדרום

מעקב "שבע": 4 מפלגות מתחייבות להקים את נתב"ג 2 בנבטים
הדמיית שדה התעופה בנבטים | הדמיה: לשכת דובר עיריית דימונה

לא פחות מ-4 מפלגות מתחייבות, פחות משבוע לפני הבחירות לכנסת, לפעול להקמת שדה התעופה הבינלאומי הבא של ישראל בנבטים שבדרום, ולא בעמק יזרעאל: "כחול לבן", "העבודה", "הימין החדש" ומרצ, שהכניסו למצעים שלהן סעיפים מפורשים, המדברים על הצורך בהקמת נתב"ג 2 בנגב. ל"שבע" נמסר, שמטה המאבק נגד שדה התעופה בעמק יזרעאל קורא להצביע רק למפלגות, שאכפת להן מהתושבים, והביעו תמיכה במאבק.

ב"כחול לבן" מבטיחים לפעול לביטול החלטה 2050 על הקמת שדה התעופה בעמק יזרעאל, בגלל הנזקים הכבדים, הפגיעה בחקלאות, הסתירה לתמ"א 35 המגדירה את האזור ככפרי נופי לשימור, נכס לאומי לכל המדינה, ומשום שמדובר בשדה מוגבל מראש, שלא יכול לתת מענה לצרכים האמיתיים של המדינה. במצע המפלגה נכתב: "נבחן להקים השדה על בסיס שדה התעופה בחיפה, או באזור שהוא מצפון או מדרום לבאר שבע, ולאו דווקא בבסיסי חיל האוויר".

ואילו במצע "העבודה" בראשות אבי גבאי התחייבו במצע, ש"ממשלה בראשות מפלגת 'העבודה' תפעל להקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג באזור הנגב, ולא בעמק יזרעאל". גם במרצ בהובלת תמר זנדברג מבטיחים זאת: "מרצ מתנגדת להקמת שדות תעופה אזרחיים באזורים חקלאיים, כגון עמק יזרעאל, רמת מנשה או מגידו, בגלל הנזקים הבריאותיים והסביבתיים הכבדים והפגיעה הקשה בחקלאות. קיימות מספר חלופות להקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג, שאינן באזורים כאלה. בראש ובראשונה, החלופה המקורית בנבטים שבנגב, שבה מעוניינות כל הרשויות המקומיות הסמוכות, הרואות בחלופה זו בסיס לעוגן כלכלי, תיירותי ומסחרי לנגב".

ואילו במפלגת "הימין החדש", בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד, הציגו השבוע, את תוכניתם לפיתוח הנגב, שנקראת "הדרום החדש". חלק משמעותי מהתוכנית מוקדש להקמת נתב"ג 2 בנבטים, כעוגן לפיתוח כלכלי של האזור. מספר 3 ברשימה היא אלונה ברקת, המובילה את תוכנית פיתוח הדרום.

ההחלטה על הקמת שדה תעופה בינלאומי נוסף, משלים לנתב"ג, התקבלה כבר לפני יותר מעשור. ועדה מיוחדת בחנה עשרות אתרים אפשריים לבניית השדה, אולם פסלה את כולם, מלבד 2: נבטים שבנגב ורמת דוד בעמק יזרעאל. בעקבות התנגדות חיל האוויר, ולמרות קביעות חד משמעיות של מומחי תעופה ותכנון שמדובר בחלופה הגרועה, החליטה הוועדה לקדם את חלופת רמת דוד בלבד. תושבי עמק יזרעאל מתנגדים בחריפות להקמת השדה, בעוד תושבי הנגב רוצים בו. כמו כן, עלויות הקמתו בצפון גבוהות לאין שיעור לעומת הנגב, שם נבנה בסיס חיל האוויר במקום מראש כנמל תעופה בינלאומי. ההחלטה הסופית על מיקומו של שדה התעופה נמצאת כעת בדיונים תכנוניים ומשפטיים.

כתבות נוספות בחדשות

0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת
0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה