חדשות

רוב הנהגים בבאר שבע התעסקו בדברים נוספים

חדשות21 במרץ 2019    4 דקות
0

בדיקה של עמותת "אור ירוק" חשפה, שנהגים לא מעטים בדרום עושים דברים נוספים, מלבד נהיגה על הכביש...

רוב הנהגים בבאר שבע התעסקו בדברים נוספים
באר שבע. 58 אחוזים התעסקו בדברים נוספים | צילום: עמותת "אור ירוק"

מתנדבי עמותת "אור ירוק" ערכו, באחרונה, תצפיות בכל רחבי הארץ, כדי לבחון עד כמה דעתם של הנהגים הישראלים מוסחת בזמן הנהיגה. ל"שבע" נמסר, שבמהלך הפעילות, נצפו כ-6,408 נהגים ביותר מ-100 רשויות מקומיות ברחבי הארץ. בתצפיות בדקו המתנדבים האם הנהגים מדברים בטלפון ללא דיבורית, מחזיקים אותו בידם, קוראים עיתון, מתגלחים, מתאפרים, אוכלים או מתעסקים עם הנוסעים או עם חפצים במושב האחורי.

התצפית נעשתה בשיתוף בנק "דיסקונט", ובין המתנדבים שביצעו את התצפיות היו גם חברי "קבוצות הנוער של עמותת 'אור ירוק' לכבוד שניאור חשין" ומלגאי תוכנית המלגות IMPACT של FIDF. נוסף על התצפית שביצעו, פנו המתנדבים במהלך הפעילות לעוברים ושבים, הסבירו להם על הסכנות העולות מהיסח דעת בדרכים, וחילקו צמידי סיליקון עם מסרי בטיחות בדרכים.

באזור הדרום היו הממצאים העגומים ביותר במיתר, באר שבע, עומר ובני שמעון; במיתר נצפו 20 נהגים, שלא פחות מ-60 אחוזים מהם התעסקו בדברים נוספים תוך כדי נהיגה. 35 אחוזים מהנהגים התעסקו במושב האחורי, קריאת עיתון, גילוח, איפור או אכילה, ויתר 25 האחוזים התעסקו בנייד.

בבאר שבע נצפו 128 נהגים, ש-58 אחוזים מהם התעסקו בדברים אחרים תוך כדי נהיגה. 49 אחוזים התעסקו במושב האחורי, קריאת עיתון, גילוח, איפור או אכילה, ויתר 9 האחוזים התעסקו בנייד.

ירוחם. 23 אחוזים התעסקו בדברים נוספים | צילום: עמותת "אור ירוק"

בעומר נצפו (כמו במיתר) 20 נהגים, ש-55 אחוזים מהם התעסקו בדברים נוספים. 30 אחוזים התעסקו במושב האחורי, קריאת עיתון, גילוח, איפור או אכילה, ויתר 25 האחוזים התעסקו בנייד.

ואילו בבני שמעון נצפו 21 נהגים, ש-48 אחוזים מהם התעסקו בדברים אחרים. 38 אחוזים התעסקו בנייד, ויתר 10 האחוזים התעסקו במושב האחורי, קריאת עיתון, גילוח, איפור או אכילה

תמונת מצב מעודדת יותר נרשמה בערד, מרחבים, ירוחם, בני שמעון ודימונה; בערד נצפו 40 נהגים, ש-28 אחוזים מהם התעסקו בדברים נוספים. 18 אחוזים התעסקו במושב האחורי, קריאת עיתון, גילוח, איפור או אכילה, ויתר 10 האחוזים התעסקו בנייד.

במרחבים נצפו 21 נהגים, ש-24 אחוזים מהם התעסקו בדברים אחרים. 19 אחוזים מהם התעסקו דווקא בנייד ויתר 5 האחוזים התעסקו במושב האחורי, קריאת עיתון, גילוח, איפור או אכילה.

ערד. 28 אחוזי התעסקו בדברים נוספים | צילום: עמותת "אור ירוק"

בירוחם נצפו 60 נהגים, ש-23 אחוזים מהם התעסקו בדברים נוספים, מלבד נהיגה. 18 אחוזים התעסקו במושב האחורי, קריאת עיתון, גילוח, איפור או אכילה ויתר 5 האחוזים התעסקו בנייד.

ואילו בדימונה נצפו 40 נהגים, שרק 20 אחוזים מהם התעסקו בדברים אחרים. 15 אחוזים התעסקו במושב האחורי, קריאת עיתון, גילוח, איפור או אכילה, ויתר 5 האחוזים התעסקו בנייד.

מסקר שפרסמה, לא מכבר, "אור ירוק" עולה, ש-93 אחוזים מהציבור חושבים שלקרוא ולכתוב הודעות בטלפון הסלולארי במהלך נהיגה זו פעולה מסוכנת במידה רבה או רבה מאוד, דבר שלא מפריע ל-47 אחוזים מהציבור להודות שהם עושים זאת. הסקר בוצע באמצעות מכון הסקרים "מאגר מוחות", ומתברר לפיו ש-45 אחוזים מהנשאלים הודו שהם מדברים בטלפון הנייד במהלך נהיגה ללא דיבורית ו-84 אחוזים הודו שהם מדברים בטלפון הנייד במהלך נהיגה עם אוזניה או בדיבורית. הסקר, שנעשה בסוף נובמבר 2018, ביקש לבחון את שיעור הנהגים בישראל, המדברים וקוראים או שולחים הודעות SMS בזמן נהיגה ואת תפישת הסיכון הכרוכה בפעילויות אלה.

תפישת הסכנות ברורה מאוד: 93 אחוזים סבורים שזה מסוכן במידה רבה או רבה מאוד לגלוש באינטרנט וברשתות החברתיות במהלך נהיגה. 80 אחוזים טוענים, שזה מסוכן במידה רבה או רבה מאוד גם לדבר בטלפון הסלולארי במהלך נהיגה. 24 אחוזים מהנהגים סבורים שלדבר בטלפון במהלך נהיגה עם דיבורית או אוזניה היא גם פעולה מסוכנת במידה רבה או רבה מאוד.

מנכ"ל עמותת "אור ירוק", ארז קיטה: "במטרה לצמצם את התופעה המסוכנת של נהגים, שדעתם מוסחת בזמן נהיגה, הגיע הזמן שהמדינה תילחם בנהגים, המזלזלים ומסכנים את החיים של כולנו; חייבים להגדיל את הנוכחות המשטרתית בכבישים, וכך להגביר את ההרתעה. כשנהג יראה ניידת משטרה בכביש, הוא לא יחזיק את הנייד ביד, לא יתגלח, ולא יסיט את המבט מהדרך. אם היו מספיק ניידות משטרה, אם הייתה אכיפה משמעותית ובולטת בכבישים, אם הנהג היה חושש באמת להיתפס, הפעולות האלה היו נפסקות, ותאונות רבות יכלו להיחסך".

ובבנק "דיסקונט" סיכמו, שהבנק "מייחס חשיבות רבה לנושא הבטיחות בדרכים, ושמח לשתף פעולה עם 'אור ירוק' בנושא 'היסח הדעת' בנהיגה. 'דיסקונט' פועל למען הקהילה במגוון תחומים, וזאת באמצעות מערך של יותר מ-1,000 מתנדבים מקרב עובדי הבנק ותרומות וחסויות שהוא מעניק למיזמים ייחודיים, כגון זה".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה