חדשות

77 שנה לטביעת מעפילי "סטרומה"

חדשות21 במרץ 2019    דקה אחת
0

עצרת זיכרון נערכה במוזיאון ובבית הכנסת ע"ש קדושי "סטרומה" בבאר שבע

77 שנה לטביעת מעפילי "סטרומה"
התייחדות ב"סטרומה" | צילום: סטפן רדוקנו, צלם התאחדות עולי רומניה

עצרת זיכרון במלאת 77 שנה לטביעת 769 מעפילי הספינה "סטרומה" בים השחור בפברואר 1942 נערכה, בסוף השבוע שעבר, במוזיאון ובבית הכנסת ע"ש קדושי "סטרומה" בבאר שבע. ל"שבע" נמסר, שבמסגרת האירוע, נפתחה תערוכת צילומים בנושא 80 שנה לשואת יהדות רומניה.

העצרת התקיימה במעמד חברת מועצת העיר עו"ד מינה קלמן חדד, קונסולית רומניה בישראל ג'נינה בויקו, יו"ר המוזיאון ובית הכנסת "סטרומה" אריה רייטר, רבה הראשי של בירת הנגב וראש אבות בתי הדין בעיר יהודה דרעי, יו"ר מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל ח"כית לשעבר קולט אביטל, יו"ר ארגון א.מ.י.ר מיכה חריש, נציג "יד ושם" דורון שך, הממונה על מחוז דרום במשרד הפנים לשעבר אבי הלר, סגן יו"ר מוזיאון "סטרומה" ברוך טרקטין ואישי ציבור רבים נוספים.

פותחים תערוכה. המכובדים באירוע | צילום: באדיבות עיריית באר שבע, דיאגו מיטלברג

בטרם החל הטקס, התייחד הציבור עם זכר המעפילים בחדר "יזכור" שבמוזיאון, ותזמורת הסינפונייטה באר שבע ניגנה כמה קטעים מוזיקליים. עו"ד קלמן-חדד אמרה, בין היתר: "עיריית באר שבע מחויבת להמשיך לתמוך בהנצחת זכר הפליטים. כיהודיה שנולדה ברומניה, ואבי היה אסיר ציון, וישב בכלא, ונלחם שאגדל בארץ, אני ורבים כמוני לא קיבלנו את מדינת ישראל כמובן מאליו, על מגש של כסף. נלחמנו להגיע לארץ אבותינו, וכעת לפני חג פורים, חג בו התהפך גורל העם היהודי, ומרדכי היהודי לבש בגדי מלכות, עלינו להיות חזקים, ולשמור על עמנו איתן, חזק, מלוכד, השומר על מסורת אבות, כדי ששואה נוספת לא תקרה. ועל כן, עלינו לזכור ולא לשכוח".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה