חדשות

לוחם צה"ל מב"ש נרצח בפיגוע

חדשות17 במרץ 2019    2 דקות
0

הותר לפרסום: סמל ראשון גל קיידאן, לוחם בגדוד תותחנים 334 בחטיבת "האש", נרצח היום בפיגוע הדקירה בצומת אריאל

לוחם צה"ל מב"ש נרצח בפיגוע
סמל ראשון גל קיידאן ז"ל | צילום: דו"צ

דובר צה"ל התיר לפרסום כי סמל ראשון גל קיידאן, לוחם בגדוד תותחנים 334 בחטיבת "האש", בן 19 מבאר שבע, נרצח היום בפיגוע המשולב באזור אריאל.

המחבל, שהגיח מאחת החנויות באזור צומת אריאל, הגיע לטרמפיאדה בצומת ודקר את קיידאן – שעמד במקום יחד עם לוחם נוסף כחלק ממשימת אבטחה של הטרמפיאדה. המחבל חטף את רובה ה-M-16 של קיידאן – ואז ירה בו למוות מטווח קצר.

מתחקיר האירוע עלה כי לאחר שהמחבל ירה למוות בקיידאן – הוא המשיך בירי, לעבר כמה כלי רכב בצומת אריאל. מהירי נפצע אנושות הרב אטינגר, שנפטר בהמשך מפצעיו. לאחר מכן, גנב המחבל רכב מסוג הונדה כחולה מאזרח זר, לאחר שזה נמלט ממנו כשהוא ממונע. המחבל נסע בתוך כיכר אריאל ועלה על כביש 5. כשהגיע לצומת גיתי אבישר, הוא ירה לעבר קבוצה של צעירים שהייתה במקום – ופצע קשה לוחם נוסף.

קיידאן היה בן זקונים אחרי שני אחים. הוריו עלו בשנות ה־70 מברית המועצות. חבריו מספרים כי היה תלמיד ומוזיקאי מחונן.

יקי ראובן, מנהל הקונסרבטוריון בבאר שבע בו למד סמ"ר גל קיידאן ז"ל, סיפר: "גל היה תלמיד מצטיין במנדולינה. הוא התמחה במנדוצ'לו. זה כלי קשה, כלי לווי ברקע שתומך בנגנים והבחירה בו מספרת המון עליו כילד. הוא היה בחור סופר חיוני, נשמה נדירה. הילד הזה הוא אחד הדברים היפים ביותר שצמחו בקונסרבטוריון. כל הצוות היום שרוי בהלם. זאת המציאות הבלתי אפשרית פה -אתה מגדל ילד על תרבות ומוזיקה תוך סקרנות ואז הוא מוצא את עצמו כמו מרבית בני ישראל שומר ונקטף בצורה מזעזעת. זה בלתי נתפס. בקונסרבטוריון אנחנו עוסקים בטוב שיש בעולם, ביופי של המוזיקה והאירוע הזה הוא חץ ללב. ההורים עדיין לא מעכלים. כל התלמידים והצוות נגיע להלוויה. התלמידים מתקשרים אליי ובוכים".

גם ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', ספד לגל: "העיר באר שבע ותושביה עצובים וכואבים, מרכינים ראש לזכרו ומחבקים בחום את בני המשפחה. יהי זכרו ברוך".

הלווייתו תתקיים מחר ב-11:00 בבית העלמין הצבאי בבאר שבע.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה