חדשות

ערד זכתה באות "רשות מעודדת עלייה"

חדשות21 בפברואר 2019    דקה אחת
0

ההסתדרות הציונית העולמית ומרכז השלטון המקומי בישרו, באחרונה, לעירייה על הצטיינותה בשילוב וקליטת אוכלוסיות העולים בעיר

ערד זכתה באות "רשות מעודדת עלייה"
מצטיינת בקליטתם. עולים בערד | צילום: עירית אשת-מור

לקראת יום העלייה, שיצוין בחודש הבא בכנסת, פרסמו ההסתדרות הציונית העולמית בשיתוף מרכז השלטון המקומי, את רשימת הרשויות, שזכו מטעמן, לראשונה, באות ה"רשות מעודדת עלייה", ועיריית ערד, שקלטה אלפי עולים בשנות ה-70 וה-90 וקולטת עולים גם בימים אלה, היא אחת הזוכות באות, על פעילותה לשילוב וקליטת עולים חדשים בעיר.

ל"שבע" נמסר, שהעירייה באמצעות מחלקת הקליטה העירונית, פועלת לאורך כל השנה, בקליטת אוכלוסיות חדשות בערד, בהן אוכלוסיות העולים, המהווים 40 אחוזים מתושבי העיר. גם בימים אלה, משתתפת המחלקה לקליטה ברשות בירידי עלייה בינלאומיים בחו"ל, ונפגשת עם קהילות יהודיות מרכזיות, במטרה לעודד עלייה שלהן לערד. כחלק מפעילויותיה בתחום, גיבשה העירייה סל הטבות ייחודי לעולים חדשים, הכולל אולפן לעברית וסיוע במציאת עבודה וברכישת מקצוע חדש.

מנהלת מחלקת קליטה ועלייה, מרינה גליזר, אמרה שאחת הפעילויות המשמעותיות והייחודיות לערד, שהקנו לה את אות ההצטיינות, היא קבוצת המתנדבים, תושבי העיר הוותיקים, הפוגשים, מלווים ותומכים במשפחות העולים: "המחויבות של התושבים הוותיקים בערד כלפי התושבים החדשים, פשוט מחממת את הלב. לצד עידוד העלייה, תהליך הקליטה הוא התהליך המשמעותי ביותר עבור העולה החדש, וערבות הדדית היא המפתח לקליטה מוצלחת ואיכותית".

ראש הרשות, ניסן בן חמו: "אני מברך את המחלקה לעלייה וקליטה בערד, ומתרגש מהזכייה בפרס היוקרתי. אנחנו בערד, מאמינים בכוחה של קהילתיות וערבות הדדית להשפיע ולייצר חיבור אמיתי ותחושת שייכות. בערד יש מגוון של אוכלוסיות, המנהלות מרקם חיים מכבד ושוויוני. אני גאה בתושבים בערד, שיחד הופכים את העיר לפסיפס אנושי ייחודי".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה