חדשות

ללמוד היסטוריה דרך אפליקציית וידיאו

חדשות10 בפברואר 2019    דקה אחת
0

תלמידות אולפנת אמי"ת אוריה (ע"ש דייקמן) בבאר שבע החליפו את ספרי ומחברות ההיסטוריה באפליקציה, תסריטים ומצלמות

ללמוד היסטוריה דרך אפליקציית וידיאו
עושים היסטוריה. הסדנה המיוחדת | צילום: אליאב מייסון

לימודי ההיסטוריה הם עניין די מייגע לרבים, ובמוסד חינוכי בבאר שבע מצאו דרך להנגיש אותו ללומדים. ל"שבע" נמסר, שבהדרכת המורה להיסטוריה אודליה זינגר השתתפו, באחרונה, תלמידות אולפנת אמי"ת אוריה (ע"ש דייקמן) בסדנת היסטוריה וקולנוע באמצעות אפליקציית Createam, אותה יזם אליאב מייסון, אפליקציית וידיאו שיתופית חינוכית, שמטרתה להחליף את שיטות הלמידה וההערכה המסורתיות בלמידה קבוצתית, המבוססת על פרויקט וידיאו.

לאחר מפגשי הכנה והיכרות עם האפליקציה, בחרו התלמידות מתוך החומר הנלמד, מלחמת העולם הראשונה, נושא אחד, חקרו אודותיו, ובאמצעות האפליקציה כתבו תסריטים, וצילמו וערכו קליפים היסטוריים. במהלך אירוע הקרנה חגיגי, הפכה הכיתה לאולם קולנוע, והצופות נהנו ביחד מתוצרים קולנועיים היסטוריים שיצרו.

מייסון, שיצר גם את הסדנה המיוחדת, הסביר את שלביה השונים: "הסדרה מתמקדת בעבודת צוות יצירתית; היא מורכבת מ-3 מפגשים: מפגש מבוא לעבודות וידיאו חינוכיות וכתיבת תסריטים, מפגש צילום והפקה ולבסוף מפגש הקרנה בו כל צוות מציג את היצירה שלו לפני הצופים. הערכת הפרויקטים מתבססת גם היא על עקרונות Createam, ומבוססת לא רק על ידע, אלא גם על עבודת צוות ויצירתיות".

ראש האולפנה, נעה הכהן, סיכמה: "באמצעות למידה לא שגרתית, בסיוע האפליקציה הייחודית ובהובלת המורה להיסטוריה, הפכו התלמידות נושא לימודי לא פשוט לחגיגה של יצירתיות, חשיבה ועבודת צוות".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה