חדשות

בית חולים שני בבאר שבע? במקרה הטוב עוד 15 שנה…

חדשות7 בפברואר 2019    3 דקות
0

נמשכים הקשיים במיזם הקמת בית החולים הנוסף בבירת הנגב: העיתון "גלובס" פרסם, שמועד היציאה למכרז נמחק מתוכנית ממשלתית. משרד הבריאות: הליכי ההקמה מקודמים

בית חולים שני בבאר שבע? במקרה הטוב עוד 15 שנה…
| צילום: באדיבות בית החולים סורוקה

בית חולים שני בבאר שבע לא יוקם לפחות ב-15 השנים הקרובות. כך עולה מפרסום אתמול (רביעי), בעיתון הכלכלי "גלובס". לפי העיתון, הוסר פרסום מהשנה שעברה בחוברת הממשלתית "תשתיות לצמיחה" (המפרטת את שלל פרויקטי התשתית המתוכננים ב-4 השנים הקרובות, בהיקף של יותר מ-100 מיליון שקלים כל אחד) של מועדי היציאה למכרז ותחילת ההקמה של פרויקט הענק, שכידוע ממשלת ישראל החליטה על בנייתו עוד ב-2014.

הכתבים הילה ויסברג ועמירם ברקת, הזכירו שוועדת אפק (בראשות מנכ"ל משרד הבריאות בזמנו, וכיום המשנה למנהל בית החולים "שיבא", פרופ' ארנון אפק), ממליצת ההקמה של בית החולים השני בבירת הנגב, נקבה ב-2016 כשנת היציאה למכרז וב-2025 כשנת סיום הבנייה של הפרויקט. אולם, בימים אלה, מדברים האופטימיסטים על יציאה למכרז רק בעוד שנתיים והקמה בעוד 15 שנה, במקרה הטוב. בשנה שעברה, כאמור, מועד היציאה למכרז דווקא כן הופיע בחוברת, ונקבע ל-2020 – 2019, כאשר תחילת הבנייה יועדה ל-2022 – 2021.

ועדת אפק קבעה, שהוספת עוד מיטות לבית החולים "סורוקה", בית החולים השלישי בגודלו בישראל, עם כ-1,100 מיטות, תפגע ביעילותו של המוסד, ולכן יש להקים בית חולים ציבורי חדש, עם 400 – 300 מיטות, שיכלול מרכז גריאטרי ובית חולים פסיכיאטרי. אלא שמאז החלטת הממשלה בנושא, מתנהלת סחבת בעניין, ונראה שהסיבה העיקרית לכך היא התנגדות האוצר לבניית בית החולים השני; באוצר מעוניינים, בכל זאת, להרחיב את "סורוקה", ולא להקים בית חולים חדש מאפס, שכן באופן זה המהלך יהיה זול בהרבה. אולם, ועדת אפק והחלטת הממשלה שהגיעה בעקבותיה דיברו במפורש על בית חולים חדש, שיוסיף תחרות לאזור.

זה 4 שנים, דנים בבניית בית החולים בוועדת היגוי, בה חברים נציגי המשרדים בריאות ואוצר, ורק באחרונה, הגישה הוועדה טיוטה של מסקנותיה, אבל היא עוד לא יודעת בכלל מה יהיה המודל הכלכלי של הפרויקט, ולכן תפרסם בקרוב בקשה למידע (RFI – Request For Information). כלומר, רק עכשיו, תשאל ועדת ההיגוי את "השוק" אלו מודלים כלכליים להפעלת בית החולים הוא מציע לה. במלים אחרות, יותר מ-4 שנים אחרי ההחלטה להקים בית חולים שני בבאר שבע, הממשלה עדיין לא יודעת מה יהיה המודל הכלכלי שלו. וגם אם יימצא מודל כזה, תקציב בית החולים (כמיליארד שקלים לצורך הבנייה ועוד כחצי מיליארד להפעלה שוטפת מדי שנה), יצטרך לעבור דרך עוד החלטת ממשלה.

פרופ' גבי בן נון מהמחלקה לניהול מערכות בריאות באוניברסיטת בן גוריון, שהיה מעורב בדחיפה ובמעקב אחר פרויקט בית החולים השני, הגיב: "זו שערורייה, שמבטאת שוב ובצורה פומבית את עמדתו המתנגדת של משרד האוצר להקמת בית החולים השני בנגב, וזאת למרות החלטת ממשלה, המלצות הוועדה והמצוקה האדירה של תושבי האזור". פרופ' אפק אמר אף הוא, "שאם לא ייצאו עכשיו למכרז, הבעיה בנגב רק תחריף; האוכלוסייה הבדואית גדולה ומזדקנת. אסור לתת לפרויקט הזה להמשיך ולהידחות".

ממשרד הבריאות נמסר, בתגובה, שהמשרד "ביחד עם עיריית באר שבע מקדם את שינוי התב"ע (תוכנית בניין עיר – י.ס.ד) לשטח. במקביל, ועדת ההיגוי ומשרד הבריאות מקדמים פנייה לקבלת מידע מקדים", כדי "לגבש את מודל ההפעלה ואת אופן היציאה למכרז; פנייה זאת אמורה לצאת בימים הקרובים".

כתבות נוספות בחדשות

0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת
0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה