חדשות

"לטובת האזרח"

חדשות6 בפברואר 2019    3 דקות
0

מהנדסת עיריית אופקים מסבירה מדוע יישום רפורמת התכנון החדשה היא "אך ורק לטובתו של התושב"

"לטובת האזרח"
סוד גלוי. בנייה באופקים | צילום: דוברות עיריית אופקים

תנופת הבנייה באופקים היא כבר סוד גלוי. ל"שבע" נמסר, שכיום נמצאים לקראת סיום בנייתן כ-2,000 יחידות דיור בשכונת "רמת שקד". במקביל, ניתנו היתרים ראשונים ליזם הבונה בשכונת "הפארק" החדשה, בה מתוכננות לקום כ-1,400 דירות, שרובן צמודות קרקע. ובעתיד הלא רחוק, מתוכננים להיבנות 1,000 יחידות דיור נוספות בשכונת "חורשת נח" ויותר מ-7,000 דירות בשכונת "אופקים חדשים".

"שינוי תפישתי". חנה חרמש | צילום: דוברות עיריית אופקים

כדי לתת מענה הולם לתהליכי פיתוח אלו, בד בבד עם כניסתה לפועל של רפורמה חדשה, מיישמת העירייה את רפורמת התכנון, הרישוי והבנייה ובשמה הרשמי "רישוי זמין". מהנדסת העיר, האדריכלית חנה חרמש, מציינת ש"הרפורמה מהווה המשך ישיר של מסקנות דוח זיילר (שנכתב לאחר אסון ורסאי) והחלטת ממשלה בנושא, שקראו לקדם הליכים שיביאו לשיפור מהותי של איכות הבנייה במדינת ישראל תוך ייעול, קיצור ופישוט ההליכים לקראת פיתוח תרבות בנייה בישראל. הוועדה הממלכתית לבחינת הבטיחות במבנים ומקומות המשמשים את הציבור, בראשות השופט זיילר, מצאה ליקויים חריפים באיכות כלל ההליכים בענייני רישוי ובנייה. דוח זילר כלל הסבר מרתק ומקיף על המצב הקיים וכללים מפורטים, המציעים פיתרון מערכתי לנושא, לרבות כשירויות, מבנה ארגוני, שדרוג הליכי הרישוי, טיוב המידע להיתר והקמתם של מכוני בקרה לתכן הנדסי של הבנייה".

לדברי המהנדסת העניינים המרכזיים שמדגישה הרפורמה הם "שיפור ועדכון הרגולציה ברישוי ובנייה, לרבות ניסוח של קוד בנייה ושדרוג התקנים בנושא, הפרדת התכנון והבנייה ל-2 חוקים או פרקים נפרדים ומובהקים, הקמת מכוני בקרה לבקרה איכותית על תכן הבנייה בשלבי ההיתר והביצוע, הנגשה של מידע איכותי ואמין בענייני רישוי ובנייה לציבור ושדרוג הכשירויות בנושא תכנון ובנייה.

מדובר בחוק, ולכן מחובתנו ליישם אותו. בנוסף, אם נפשט את זה, אז בעבר התבקש מגיש הבקשה להמציא עוד ועוד מסמכים, תוך כדי תהליך. כיום, יש אומנם עבודת איסוף מידע מקדים ויצירת תיק מידע, שלא היו קיימים בעבר, אך הדבר מקל בסופו של דבר, על כל התהליך; זה בעצם שינוי תפישתי. בעבר, לא הייתה אחידות, וכל ועדה פעלה כפי שראתה לנכון, ודרשה דרישות שונות. צריך להבין שהתיקון לחוק בא במטרה להקל על התושב, שלא יצטרך להמציא מסמכים בשלבים שונים, ולהציב לוחות זמנים ידועים מראש, ולתת ודאות תכנונית, ומצד שני הוא בא במטרה לפקח על איכות הבנייה".

1,000 יחידות דיור. שכונת "חורשת נח" | צילום: דוברות עיריית אופקים

והיא ממשיכה: "יישום הרפורמה בוועדות הבנייה השונות הצריך תהליכי מחשוב מתקדמים ותגבור של כוח אדם מקצועי ומיומן. במסגרת תהליכי שדרוג המערכת, הוכנסו תוכנות חדשות ומתקדמות, כמו מערכת ה-GIS, מערכת מידע גיאוגרפית המאפשרת ניהול, אחזור וניתוח מידע גיאוגרפי, תוך שילוב תכנים ממספר שכבות מידע, המבוססות ברובן על מערך מיפוי. למערכות אלו יש יתרון בפישוט והמחשה של תופעות מרחביות והעלאת חלופות יעילה למקבלי החלטות. במקביל לתהליכי המחשוב, העלינו לאוויר אתר הנדסי של הרשות, הנותן מידע נרחב לכל מי שמבקש אותו, כגון פרוטוקולים של ועדות ותוכניות בינוי. בכל יום, עולה לשם מידע חדש ורלוונטי, הפתוח לתושב וזמין לו. כמו כן, הנהגנו שעות קבלת קהל חדשות, במטרה לתת שירות איכותי והולם לתושב. הגדרנו שעות מענה טלפוני, כדי שתהיה הפרדה ברורה לזמנים בהם מגיע תושב לקבלת שירות".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה