חדשות

"הלימודים באוניברסיטה האירו את עיניי, ופתחו לי חלון לחיים חדשים"

חדשות5 בפברואר 2019    3 דקות
0

כך אמר אסיר בן 71, מורשע ברצח, מבוגרי הפרויקט הייחודי "חלונות לחלומות" באב"ג, בטקסם סיום המחזור ה-4 בפרויקט

"הלימודים באוניברסיטה האירו את עיניי, ופתחו לי חלון לחיים חדשים"
"הידע שייך לכולם". בוגרי התוכנית בחברת עו"ד ורד סרוסי-כ"ץ (בתווך), ומרכזות הפרויקט מטעם שירות בתי הסוהר, רס"ר מור שפירא ורס"ר מורן גינת | צילום: דני מכליס, אב"ג

גם בגיל 71, אפשר לשנות את דרכיך, כפי שניתן היה להיווכח בטקס סיום המחזור ה-4 של הפרויקט הייחודי "חלונות לחלומות", שהתקיים בסוף השבוע באוניברסיטת בן גוריון. ל"שבע" נמסר, שאחד הדוברים באירוע היה האסיר המבוגר, שהורשע ברצח.

לפני 16 שנה, גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב 22 שנות מאסר בפועל על ד.צ, שהורשע ברצח ר' ובמאי 2002 לפי הודאתו, הופחת עונשו עקב נסיבות הרצח, שבוצע לאחר שד' רכש מהנרצח מכונית מסוג "סוזוקי", ואף שילם לו בעבורה 76 אלף שקלים במזומן. אולם, ד' לא קיבל את המכונית, וגם גילה שר' הונה אותו והזדהה בפניו בשם בדוי. ד' הגיע למשרדו של ר' מצויד באקדח, אמר לו "את זה אתה תקבל", ירה בו שני כדורים שפגעו בבטנו ובזרועו, ואז התקרב אליו, וירה בו שני כדורים נוספים בראשו. ברגע אחד של אובדן עשתונות, נחתך גורלו של כל אחד מהם: המנוח נורה ונרצח בידי הנאשם, והנאשם הביא על עצמו, אשתו ובנותיו, חורבן אישי וקריסה, שממנה אין בדרך כלל תקומה. השופטים הוסיפו, שהם מקווים שתבוא לנאשם שעת חסד ורחמים, כאשר יפנה לנשיא המדינה בבקשה להפחתת העונש.

ביום חמישי האחרון, עמד האסיר ד' על במת האולם ע"ש שרה תדמור באב"ג, כשהוא נרגש עד דמעות, ומקבל את תעודת הגמר של הקורס "מבוא לרפואה" מידי רקטור אוניברסיטת בן גוריון פרופ' חיים היימס, ומפקד מחוז דרום בשירות בתי הסוהר גונדר אשר שריקי, בנוכחות אשתו ו-2 בנותיו. "הלימודים באוניברסיטה האירו את עיניי, ופתחו לי חלון ותקווה לחיים חדשים", אמר ד'.

שיקום מאוחר. בוגר התוכנית מקבל את תעודת הגמר מפרופ' היימס וגונדר שריקי | צילום: דני מכליס, אב"ג

האסיר א', שדיבר בשם הבוגרים, הוסיף: "הפרויקט הזה החזיר אותי למשפחתי ולילדיי. באחרונה, רשמתי את בני ללימודי מחשבים, ואני רוצה שבבוא הימים הוא ילמד כאן, באוניברסיטת בן גוריון, ויעמוד על במה זו, כשהוא מקבל תואר אקדמי. לי אישית חבל על השנים שחלפו, שבהן ילדיי לא זכו להכיר את אביהם, מרוב מעצרים שחווה".

אלו היה 2 מרגעי השיא בטקס הסיום של המחזור ה-4 של "חלונות לחלומות", במסגרתה הגיעו לקמפוס, אחת לשבוע, 15 אסירים, בהם גם א',  ללימודי העשרה בנושאים מגוונים, בתחום "מבוא לרפואה", ובהם שיעורים בנושאי מוח ומערכת העצבים, בריאות הנפש, סוכרת פעילות והרצאה במעבדות רובוטיקה ונחיה מרחוק, שהועברו בידי מרצים וסטודנטים באוניברסיטה. התוכנית מתקיימת זו השנה ה-3 ב-2 מחזורים מדי שנה, כשאורך כל מחזור כ-3 חודשים. פרופ' אלי לואיס, שנכח במעמד טקס הסיום, נמנה על המרצים האיכותיים והמסורים, המלמדים בתוכנית מיומה הראשון.

בטקס, בהנחיית מנהלת המחלקה למעורבות חברתית באב"ג עו"ד ורד סרוסי-כ"ץ, האחראית על הפרויקט מטעם האוניברסיטה, השתתפו האסירים ובני משפחותיהם. במהלכו נחשף, שעד כה סיימו 47 אסירים את הפרויקט, כאשר 34 מהם הגיעו ממחלקות טיפוליות בבתי סוהר, 25 מהם השתחררו, 17 מהם שוחררו בפיקוח צמוד, ו-22 ממשיכים עדיין בריצוי מאסרם במחלקות טיפוליות (מלבד 2). "אב"ג פותחת דרך קבע את שעריה גם בפני אוכלוסיות, שהנגישות שלהן לקמפוס היא נמוכה, מתוך תפישה שהידע שייך לכולם, וכל אחד יכול ללמוד ולהתקדם מהנקודה בה הוא נמצא", ציינה עו"ד סרוסי-כץ.

כתבות נוספות בחדשות

0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת
0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה