חדשות

האקתון הספגטי של SCE

חדשות17 בינואר 2019    2 דקות
0

במסגרת התחרות השנתית, התבקשו סטודנטים שנה ג' במחלקה להנדסת בניין במכללה לבנות גשר העשוי מפסטה בלבד, העומד בעומסים שונים

האקתון הספגטי של SCE
תנאים קיצוניים. הסטודנטים בתחרות | צילום: מכללת סמי שמעון

התחרות השנתית בין סטודנטים שנה ג' במחלקה להנדסת בניין ב-SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון הייתה השנה, מעניינת במיוחד, כאשר הסטודנטים התבקשו במסגרת התחרות, לבנות גשר העומד בעומסים שונים, כאשר חומר הגלם היחיד המותר לשימוש הוא פסטה…

ל"שבע" נמסר, שכשבוע לפני התחרות, קיימו הסטודנטים האקתון, במהלכו תכננו ובנו את הגשרים, לאחר שקיבלו את הוראות התחרות. הגשרים הוקמו לפי מספר חוקים: חומר העבודה חייב להיות רק 500 גרם פסטה (חבילה אחת); לחיבורים בין המוטות מותר להשתמש בדבק מגע וחבל דק בלבד; והגשר צריך להיות באורך של מטר אחד, בגובה של עד 50 ס"מ וברוחב מינימלי של 5 ס"מ.

תוך כדי התחרות, הציבו הצוותים את המבנה שבנו כך שיהיה בין 2 משטחים, המרוחקים מטר אחד זה מזה. אחרי שהציבו את הגשרים במקום, החלו הצוותים להעמיס על הגשר משקולות, במטרה לבחון מתי הוא נשבר, וכמה הוא יכול לשאת. למרות התנאים הקיצוניים, הצליחו צוותים רבים להגיע למשקלים מרשימים, כאשר הצוות הזוכה הצליח להגיע למשקל המקסימלי של 23 ק"ג. בתחרות זו, הראה השימוש בפסטה כחומר גלם לסטודנטים כיצד ניתן ליישם תיאוריות שונות על חומרים שונים, וכיצד חומרים שונים מגיבים ללחץ, משיכה וכדומה.

ראש המחלקה להנדסת בניין בסמי שמעון, ד"ר דגן בקון-מזור: "תחרות גשר מספגטי, שקיימנו במחלקה, היא חלק מתוכנית Project Oriented, שמנהיגה המכללה. שיטה זו מבוססת על לימוד תוך עשייה במגוון רחב של שיעורים, במהלך התואר. סטודנטים מתנסים בעבודה קבוצתית לפיתרון בעיות הנדסיות מהתעשייה, תוך הנחיה אקדמית ופרקטית צמודה, המותאמת למציאות משתנה. אנו מקיימים את התחרויות, כדי לתת לסטודנטים שלנו להתנסות בבנייה ותכנון של מוצרים מוחשיים. כך, הם מבינים יותר טוב את החומר התיאורטי, ומיישמים את מה שלמדו מהמרצים במחלקה. משיחות עם הסטודנטים, אנחנו לומדים שחוויית היצירה, לצד החישובים ההנדסיים הדרושים, גורמת להם להבין את הדברים בצורה מוחשית יותר. במהלך העשייה, הם גם מתנסים בעבודת צוות והתנהלות בהנעת פרויקטים. תכונות אלו הכרחיות לכל מהנדס בניין, ולכן מעבר להווי המחלקתי, מדובר במשימות מהותיות, התורמות לאיכות הסטודנטים".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה