חדשות

"גני הדס" בדרך לסגירה

חדשות14 בינואר 2019    2 דקות
1

אתר האשפה הקולט פסולת מוצקה בעיקר ממרכז הארץ לא יוגדל, וצפוי להיסגר כשלא יוותר בו עוד מקום להטמנה

"גני הדס" בדרך לסגירה
אתר "גני הדס" | צילום סמדר בן ברוך, המשרד להגנת הסביבה

כ-20 שנה לאחר פתיחתו, צפוי אתר האשפה "גני הדס" הסמוך לבאר שבע להיסגר, כשלא יישאר בו עוד מקום להטמנת פסולת, ולנוכח חוסר האפשרות להרחיבו. האתר (הפרוס על שטח של כ-680 דונם), שהחל לפעול ב-1999, וקולט מאז אשפה מוצקה בעיקר ממרכז הארץ, מפעילה חברת "מ. מ. מ מפעלי מטמנות מאוחדים בע"מ", כאשר הרגולטור של "גני הדס" הוא מועצת בני שמעון, המפעילה במקביל את אתר "דודאים" הסמוך…

ל"שבע" נודע, שבעתיד הנראה לעין (כנראה, לא הרבה יותר משנה – י.ס.ד), יסגור אתר "גני הדס" (שהוקם לאחר סגירת אתר הפסולת "חיריה" במרכז) את שעריו. כזכור, לפני כשלוש שנים, בגיליון 2274 של עיתון "שבע" (מה-18.2.2016) פרסמנו (תחת הכותרת "ייקבע מועד לסגירת אתרי הפסולת 'דודאים' ו'גני הדס'"), שהוועדה לתכנון ובנייה במחוז דרום שבמשרד האוצר ועיריית באר שבע הסכימו, באותה עת, על קביעת מועד לסגירת אתרי האשפה "דודאים" ו"גני הדס", המהווים מכשול לא פשוט להמשך פיתוח העיר בכיוון צפון מערב.

הוועדה דחתה (בעקבות התנגדות העירייה) חלק גדול מהבקשות, שהונחו בפניה בידי המועצה האזורית בני שמעון והחברה המפעילה את "גני הדס", לדחות בקשות לבניית מתקני מחזור ובריכת תשטיפים חדשים בשני האתרים. החברים קבעו בהחלטתם, שהוועדה המחוזית תומכת במכתבה של מתכננת המחוז, לפיו יש לשנות את הוראות תוכנית המתאר הארצית הרלוונטית ל"דודאים" ו"גני הדס", ולקבוע בהם "מועד לסגירת" האתרים. "כלומר, בהוראות התוכנית יצוין עד לאיזו שנה" האתרים יהיו פעילים, "בכל הנוגע לסילוק הפסולת".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה: "אתר הפסולת 'גני הדס' אינו צפוי להיסגר השנה. כאשר אתר הפסולת ימצה את נפח ההטמנה, אתרי פסולת אחרים ברחבי הדרום יהוו אתרים חלופיים להטמנה. לפי המדיניות החדשה של המשרד להגנת הסביבה, על הפסולת לעבור מיון, ורק הפסולת שאינה ניתנת למיחזור תועבר להטמנה. לכן, נפח ההטמנה הדרוש יהיה קטן יותר. בראייה לטווח הרחוק וכחלק מאסטרטגיית הטיפול בפסולת, המשרד להגנת הסביבה מקדם פיתרונות נוספים לפסולת, מלבד הטמנה, כמו למשל מתקני השבה, שבהם תופק אנרגיה משריפת פסולת".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חלם עוד כתבה ממומנת אינטרסנטים שמנסים לפגוע באתר המוביל בישראל באיכות ההטמנה, ושעומד בכל התקנים והבדיקות הסביבתיות.
    אולי הגיע הזמן שיסגרו אתרים שפוגעים בסביבה
    ומייצרים מטרדי ריח ועשן