חדשות

פרס ל"הרשת: באר שבע"

חדשות14 בינואר 2019    2 דקות
0

הקהילה מבית "ארץעיר" בבירת הנגב זכתה בפרס "זוסמן ג'וינט" היוקרתי

פרס ל"הרשת: באר שבע"
1. פסטיבל פריסקול סדנאות רחוב. אחת הפעילויות של "הרשת: באר שבע" | צילום: באדיבות "הרשת"

קהילת "הרשת: באר שבע", הפועלת בשכונה ב' בבירת הנגב, זכתה, באחרונה, באחד מ-3 פרסי "זוסמן ג'וינט" למצוינות בתחום השירותים החברתיים בישראל בסך 25 אלף דולר, על תרומתה המיוחדת והמשמעותית בקטגוריית קיימות ואורבניות ועל הסיוע של הקהילה לקבוצות חלשות בחברה.

ל"שבע" נמסר, ש"הרשת: באר שבע" היא קהילה של מאות צעירים וצעירות בעיר, מבית ארגון "ארץעיר" ובשיתוף הרשות לפיתוח הנגב. היא הוקמה לפני כ-3.5 שנים, במטרה ליצור אלטרנטיבת חיים עירונית, תוך לקיחת אחריות על הסביבה. חברי הקהילה מאמינים בסביבת חיים, המאפשרת שיתופיות והדדיות. הם עושים זאת בעזרת פעילויות משותפות, אירועים תרבותיים ומיזמים חברתיים, כמו הנגרייה הקהילתית, פסטיבלים עירוניים, מחסן ציוד שיתופי, קהילת תעסוקה, מפגשים, סדנאות וקורסים במתכונת בית ספר לחיים, קידום טבע עירוני, אמנות רחוב, גינות כלבים וארוחות שישי המוניות.

פרס "זוסמן ג'וינט", המוענק זה יותר מעשור, נחשב לגדול ביותר בתחום העשייה החברתית בישראל, ומטרתו להגביר את המודעות לנושא החברתי, ולהודות לאנשים המסייעים לקבוצות חלשות בחברה. מלבד "הרשת: באר שבע", זכו השנה בפרס גם צוות "כוכבי המדבר" בקטגוריית קידום סולידריות חברתית ואיריס שטרן לוי בקטגוריית מניעת התעללות בחסרי ישע.

מייסד "הרשת: באר שבע", מתן סעד: "הזכייה שלנו בפרס מעידה יותר מכל על רוח התקופה, בה אנשים צמאים להכיר אנשים חדשים, ולחיות בקהילתיות, ומבינים יותר ויותר כמה הם לא רוצים להיות מוקפים בניכור ובדידות. אין תחושה יותר מספקת מלדעת, שאנו יוצרים את החיים שלנו, והצלחנו להפוך מצרכני עיר ליצרני עיר. אני רוצה להודות ל'ארץעיר', שתמכו בנו מהיום הראשון, וממשיכים לתמוך, ללוות ולהאמין בנו כל הזמן".

מנכ"לית "ארץעיר", בלה אלכסנדרוב: "אני מברכת את מתן ושאר חברי 'הרשת: באר שבע', ומתרגשת מהזכייה בפרס היוקרתי. אנחנו ב'ארץעיר' מאמינים בכוחה של קהילתיות להשפיע על העיר ולייצר שינוי, ולכן פועלים להקמה וליווי של קהילות עירוניות. 'הרשת: באר שבע' היא דוגמה לקהילה, הפועלת לשיפור העיר ואיכות חייהם של תושביה. היא הופכת את הצעירים המקומיים למעורבים, ויוצרת בהם תחושת שייכות, ולכן אין גאה ממני על זכייתם בפרס".

"אין גאה ממני". בלה אלכסנדרוב | צילום: אשר בן דוד

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה