חדשות

כמעט כל הפלישות הבלתי חוקיות פונו עצמאית

חדשות9 בינואר 2019    דקה אחת
0

34 מ-37 פולשים העדיפו להימנע מתביעות כספיות להחזר עלויות פינוי מרשות מקרקעי ישראל

כמעט כל הפלישות הבלתי חוקיות פונו עצמאית
מפנים. פעילות אכיפה בנגב | צילום: רשות מקרקעי ישראל

נמשך שינוי המגמה בפלישות בנגב: ל"שבע" נמסר, ש-34 מתוך 37 פלישות בלתי חוקיות באזור התפנו, באחרונה, עצמאית לאחר פעילות אכיפה, שביצעו מפקחי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ומשרד האוצר, בסיוע כוחות משטרה מיחידת "יואב".

במסגרת הפעילות, נהרסו מבנים בלתי חוקיים וללא היתר, שהוקמו על אדמות מדינה, ופונו 37 ניסיונות פלישה שונים, כאשר כאמור 34 מהפלישות פונו במלואן בידי הפולשים עצמם, זאת לאחר שהחליטו להימנע מתביעות כספיות להחזר עלויות פינוי, המוגשות בידי הרשות נגד פולשים, שאינם מתפנים בעצמם. בפלישה נוספת, החלו הפולשים להתפנות בעצמם, ואילו מפקחי כוחות האכיפה השלימו עבורם את הפינוי.

כחלק מיישום 3 צווים מינהליים של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, פינו המפקחים והרסו מבנה בלוקים ובטון שהוקם בלקייה ללא היתר ובניגוד לחוק. בנוסף, באזור הנגב המזרחי, פונה ונהרס מבנה קל, ששימש כקיוסק בלתי חוקי. ובחורה, רצפת בטון שנבנתה ללא היתר נהרסה בחלקה בידי הפולשים ואילו המפקחים השלימו את הפינוי. ב-3 המקרים, השיבו המפקחים את הקרקע לקדמותה ולמאגר הקרקעות הציבורי, והציבו במקום שילוט, המתריע מפני פלישות חוזרות או נוספות.

כאמור, במהלך הימים האחרונים, לפני שהגיעו המפקחים לפנות 34 פלישות נוספות ברחבי הנגב, במסגרת צווים לפינוי הקרקע של רמ"י, "הסיירת הירוקה" והוועדה המחוזית, נוכחו המפקחים לראות שבעקבות ההתראות שהגישו, הרסו הפולשים בעצמם את שהקימו בניגוד לחוק, ופינו את הקרקע. גם במקרים אלו, השיבו המפקחים את הקרקעות לקדמותן ולמאגר הקרקעות הציבורי, והציבו במקום שילוט המתריע מפלישות חוזרות.

מנהל מרחב השמירה דרום ברשות מקרקעי ישראל, אילן ישורון: "מדיניות האכיפה העקבית בנגב מוכיחה את עצמה שוב, ולראייה 34 מתוך 37 פולשים העדיפו לבצע פינויים עצמיים, ולחסוך בכך בזבוז משאבים מיותר, מעצמם ומהקופה הציבורית. אין ספק, שמוטב לכל הצדדים שהפולשים יתפנו בעצמם, ואנו נמשיך לפעול כדי לעודד זאת, כחלק ממדיניות האכיפה, שנועדה להגן על הקרקעות הציבוריות לטובת המדינה והדורות הבאים".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה