חדשות

בני נוער יפתחו אפליקציה בפארק קרסו למדע

חדשות8 בינואר 2019    2 דקות
0

נערים ונערות מארה"ב ישתתפו במיזם במסגרת פרויקט BIG IDEA Gap Year

בני נוער יפתחו אפליקציה בפארק קרסו למדע
לחזק את הקשר. משתתפי התוכנית | צילום: פארק קרסו למדע

אפליקציה חדשה תפותח, בידי בני נוער אמריקאים, בפארק קרסו למדע בבאר שבע. ל"שבע" נמסר, שלפני כשנתיים, יצאה לאור תוכנית BIG IDEA Gap Year, שמטרתה להביא לארץ צעירים יהודים לשנת הכשרה טכנולוגית, בשאיפה לחזק את הקשר שלהם לישראל כ"מדינת סטארט-אפ" חדשנית. התוכנית הוקמה בשיתוף "הסוכנות היהודית", עיריית באר שבע, משרד הקליטה ואגף התקשוב בצה"ל.

"בחרנו דווקא בבאר שבע בתור בירת הסייבר של ישראל", שיתף דותן טמיר, מנכ"ל BIG IDEA ואחד ממקימי התוכנית. "אחרי 4 חודשים, שהמשתתפים גרים בבאר שבע, זה הזמן שלהם להחזיר לקהילה, ואנחנו שמחים ומתרגשים, שהם יכולים לעשות את זה עם פארק קרסו למדע".

במסגרת התוכנית, עוברים בני הנוער קורסים מקצועיים לפיתוח אפליקציות ותכנות, ובמהלכה הם מפתחים אפליקציה באופן עצמאי. בהמשך התוכנית, עתידים הנערים להשתלב בחברות סטארט-אפ כחלק מהתמחות, ולצבור ידע וניסיון, כדי שיוכלו להצליח בתחום גם בעתיד. הצעירים המשתתפים בתוכנית גרים בבאר שבע, בדירות בקרבת האוניברסיטה, במטרה לאפשר להם להיטמע במרקם החברתי של העיר והקהילה שבה.

חניכי ה-GAP יישמו בפרויקט את מה שלמדו במשך 4 חודשי הקורס, ויפתחו אפליקציה למען פארק קרסו למדע. הפיתוח ייעשה במסגרת זמן של חודש, המחולק ל-4 תקופות זמן של עבודה מאומצת, מעין האקתון מתמשך לזיהוי צרכים, בנייה ותכנות האפליקציה ולבסוף שיווקה. 18 המשתתפים של ה-GAP YEAR יחולקו ל-4 צוותים של כ-4,5 משתתפים בכל צוות. החברים בצוותים יקבל ליווי של אנשי מקצוע מומחים בתחומם, מנטורים ומרצים, שילוו אותם בשלבים השונים של בניית האפליקציה, משלב התכנון ופיתוח הרעיון ועד הביצוע בפועל והבקרה על התוצר. התוצרים שיפותחו יהיו לרשות פארק המדע, והמטרה היא שישפיעו לטובה על החברה בבאר שבע, בין אם האפליקציה תעודד הגעה לפארק, ובין אם לעידוד שיתופי פעולה טכנולוגיים, קידום הנוער הטכנולוגי בעיר ועוד

שיתוף הפעולה עם פארק קרסו למדע היה מיידי, ובמפגש בין נציגי התוכנית לד"ר נצח פרביאש מנהל הפארק, היה ברור לכולם, שזה המקום למימוש פרויקט הסיום של התוכנית; "אנו רואים את הנגשת המדע והטכנולוגיה כחלק מהמטרות העיקריות של פארק קרסו. שיתוף פעולה מסוג זה, הפותח בפני קבוצת צעירים ממדינות אחרות את תשתיות הפארק, הידע והצרכים הייחודיים, הוא שיתוף כמעט ברור מאליו עבורנו", אומר פרביאש.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה