חדשות

"שר התחבורה, תתעורר"!

חדשות8 בינואר 2019    2 דקות
0

נהג בחברת "דן באר שבע" משמיע את זעקת רבים מנהגי החברה, הסובלים מאלימות מצד בני נוער ומכעס של נוסעים הממתינים זמן רב בתחנות, בשל עיכובים הנגרמים עקב האלימות...

"שר התחבורה, תתעורר"!
אמיל אטיאס. בשם הנהגים הפגועים | צילום אילוסטרציה: "דן באר שבע" וארכיון "שבע"

זה תקופה ארוכה, סובלים נהגים רבים בחברת "דן באר שבע" ממעשי אלימות כלפיהם מצד נוסעים, הגורמים לעיכובים בנסיעת קווי התחבורה הציבורית בבירת הנגב, ולעתים אף לביטול נסיעות של קווים. עקב כך, סופגים נהגים בחברה גם מלים קשות מצד נוסעים, הממתינים זמן ארוך בתחנות, בשל איחורים עקב אותם מעשים אלימים.

ההתמרמרות של נהגים לא מעטים ב"דן באר שבע" מקבלת ביטוי מוחשי באמצעות תלונתו של אחד מהם, אמיל אטיאס, המבקש משר התחבורה ישראל כץ: "אנא ממך, תתעורר; ילדים ונערים בבאר שבע נוסעים באופן קבוע באוטובוסים בעיר, בלי לשלם על הנסיעות. יש בהם גם חוצפנים, שמשחיתים ציוד באוטובוסים, גורמים הרבה נזקים, ולפעמים גם מפעילים אלימות כלפי נהגים ומבקרים ומבקרות. לאף אחד לא אכפת, לא לעיריית באר שבע, ולא למשטרת ישראל. האחד והיחיד שאכפת לו, וזה ייאמר לזכותו, הוא מנכ"ל החברה, טל כהן".

ואטיאס מוסיף: "כבוד השר, אתה צריך להבין, שמי שסובל מהאלימות והנזקים הללו הם תושבי באר שבע, שמשלמים על הנסיעות שלהם, וחייבים בגלל כל הבלגן הזה להמתין המון זמן בתחנות. ואת העצבים שלהם על זה הם מוציאים על הנהגים המאחרים. לנו הנהגים, נמאס כבר לשמוע סיסמאות, בלי שום השפעה על מה שקורה בשטח. אומנם, מבחינת משרד התחבורה, זה רק נזק כספי, שנוסעים לא משלמים על הנסיעות שלהם באוטובוסים, אבל חשוב לדעת שמדובר פה בכספי ציבור".

בתגובה לפניית "שבע" בעניין למשרד, מסר דובר משרד התחבורה אבנר עובדיה, שהמשרד "גיבש שורה של צעדים, שנועדו להבטיח את בטיחותם של נהגי האוטובוסים. במסגרת זאת, פועל משרד התחבורה בין השאר, לצמצום החיכוך של הנהג עם הנוסעים, באמצעות ביטול התשלום אצל הנהג ורפורמת העלייה מכל הדלתות. מכרזי האוטובוסים החדשים, המפורסמים בימים אלה, כוללים התקנת מחיצות החוצצות בין הנהג לנוסעים, ומזה שנתיים מותקנים באוטובוסים החדשים מצלמות וכפתורי מצוקה, המחוברים למוקד המפעיל. יצוין שהגוף האחראי על הטיפול באלימות בכלל וכלפי נהגים בפרט הינו משטרת ישראל. בכל אירוע של אלימות עומדת בפני הנהג האפשרות להזעיק את המשטרה באופן ישיר או בעזרת מפעיל התחבורה. בכל מקרה של אלימות, המשרד מאפשר לנהג לעצור את האוטובוס עד להגעת המשטרה".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה