חדשות

מחטף, חצי מחטף…

חדשות3 בינואר 2019    2 דקות
0

נדחה סעיף שהיה בסדר היום של ישיבת מועצת עיריית ב"ש לחודש הבא, בטענה שאישורו ללא נוכחות ראש העירייה ומנכ"לית וגזבר הרשות יהיה "מחטף"

מחטף, חצי מחטף…
מועצת העיר באר שבע | צילום ארכיון: "שבע"

סעיף שהיה בסדר היום של מועצת העיר שהתכנסה אמש, נדחה באופן לא שגרתי לישיבתה הבאה של המועצה, שנקבעה ל-13 בפברואר.

החברים התבקשו לאשר בשנית את מכירת מתחם בית הספר "קורצ'אק" לשעבר שבשכונה ה' בעיר לחברת "מ.ב.צ. שירותי ניהול בע"מ". את העסקה אישרה מועצת העיר לפני 2 קדנציות (ביוני 2013), אך משרד הפנים לא קיבל זאת, והתנה את מימוש העסקה בשינוי התב"ע (תוכנית בניין עיר – י.ס.ד) על המתחם (כאמור, במקום פעל עשרות שנים בית ספר יסודי, ולפי התוכנית אמורים לקום בו כ-200 יחידות דיור – י.ס.ד). עקב הכרזתה של העירייה לרשות איתנה, במרץ 2014, אישר המשרד לרשות, כעבור חודש, לקדם את מכירת המקרקעין ללא אישורו, "לאחר השלמת ההליכים התכנוניים הנדרשים", כלומר שינוי התב"ע.

כבר לפני פתיחת ישיבת המועצה הנוכחית וגם כאשר עלה הנושא לדיון, מחה חבר האופוזיציה משה ינאי בפני יו"ר ישיבות מועצת העיר, מ"מ ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך ד"ר חפצי זוהר, והיועץ המשפטי לרשות עו"ד חיים טורקל, על העלאת הבקשה לאישור העסקה, בזמן שמהישיבה נעדרים ראש העירייה רוביק דנילוביץ', מנכ"לית הרשות אבישג אבטובי, גזבר העירייה רו"ח תומר ביטון ומהנדס העיר דימיטרי פיגליאנסקי. ד"ר זוהר ועו"ד טורקל ניסו, ללא הצלחה, לשכנע את ינאי לאפשר בכל זאת את אישור הסעיף, אך הוא סירב בתוקף ואיים לעורר סערה תקשורתית בעניין, אם הסעיף בכל זאת יאושר. לבסוף, סוכם כאמור, על דחיית הדיון בנושא לישיבת המועצה הבאה מן המניין.

בהמשך, ניסה ינאי 3 פעמים נוספות לדחות דיונים בעניינים כספיים אחרים, מאותה עילה של היעדרות ראש הרשות ו-3 פקידים בכירים ביותר בעירייה, אך ד"ר זוהר קיימה בכל זאת הצבעה בנושאים אלו: אישור פרוטוקול ועדת הכספים האחרונה, דוח כספי לרבעון ה-2 של 2018 ודוחות כספיים מבוקרים ל-2017. ינאי אף כינה את מנהלת אגף החשבות ברשות, רו"ח צביה סעדון, שהחליפה את הגזבר בישיבה, "פקידה", והקפיד לציין בכל סעיף שמדובר ב"מחטף", כאשר באישור הדוחות ל-2017 "הצטרף" אליו בבדיחות גם עו"ד טורקל…

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה