חדשות

איך הופכים ליזמים?

חדשות16 בדצמבר 2018    2 דקות
0

תשובות יתקבלו ביום פתוח ללימודי ההנדסה, שיתקיים במכללת סמי שמעון

איך הופכים ליזמים?
מכאן הכל מתחיל. יום פתוח בסמי שמעון | צילום: מכללת סמי שמעון

בשנים האחרונות, מרבים בשוק העבודה לעסוק ביזמות, סטארט-אפים ועסקים טכנולוגיים. ל"שבע" נמסר, שצעירים לא מעטים, המעוניינים בדרך זו, הולכים לרוב ללמוד הנדסה, כדי לרכוש את הידע הרצוי. ביום שישי הקרוב, ה-21 בחודש, יתקיים ב-SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון יום פתוח ללימודי ההנדסה במחלקות השונות. במהלך היום, יוכלו המועמדים להכיר את מרכז היזמות והחדשנות של המכללה EIC, המקדם הקמת עסקים ומיזמי היי-טק, וכן את המחלקות, המעבדות וצוות ההוראה.

מרכז EIC הוקם במטרה לאפשר לדור המהנדסים הבא לפתח כישורי יזמות ומוצרים חדשניים, ולקדם מוצרים בשוק תחרותי. כך לדוגמה, מספר יבגני גמבום מבאר שבע, סטודנט שנה ד' במחלקה להנדסת מכונות ו-1 הסטודנטים הלומדים יזמות במסגרת המרכז: "במהלך התואר, למדנו הרבה תיאוריה, והתעסקנו בקורסים ספציפיים למקצוע מהנדס המכונות. השנה, בקורס היזמות, אנו לומדים בעיקר תוכן עסקי, כמו מחקרים על חברות שונות במשק, דרכי פעילות של פירמות גדולות ופרויקטים ליצירת הון באמצעות השקעות נכונות".

במסגרת הקורס, משתלמים הסטודנטים מניסיון של אחרים בתחום היזמות, ואף מתנסים בעצמם ביזמות ובעשיית רווח על השקעה: "אנחנו בונים מצגות, ומציגים לשאר הסטודנטים במחלקה על חברות וסטארט-אפים. זה עוזר לנו ללמוד מושגים חדשים מעולם היזמות, ובכלל להכיר לעומק את כל הסכנות וההצלחות של עולם זה. ב-1 המשימות, לדוגמה, התבקשנו להקים מיזמים קטנים, כדי לעשות רווח באמצעות הון התחלתי. יחד עם שותף, דובר השפה הערבית, החלטנו לפתוח קורס ללימוד ערבית למתחילים, וכבר העברנו פעילות ראשונה בפאב 'ביאליק 26' בעיר; היה ערב מוצלח מאוד, ואנו שוקלים להמשיך עם הפרויקט".

בסיום שנת הלימודים, מגישים סטודנטים משנה ד' את פרויקטי הגמר שלהם. הסטודנטים הלומדים במרכז היזמות, מתבקשים גם להעביר מצגת קצרה על הפרויקט מול משקיעים פוטנציאליים, במטרה ללמוד על הצגה של מוצר בעתיד, ולנסות לקדם את הפרויקט שלהם כבר בסיום לימודיהם: "אני מרגיש שסמי שמעון מאוד דוחפת ומקדמת אותנו להקים סטארט-אפים חדשים משלנו, להיות יזמים, וליצור דברים חדשים. יש לי תחושה שאם ארצה לעסוק ביזמות בעתיד, אז קיבלתי את הכלים הדרושים מהמכללה".

ראש המרכז ליזמות ולחדשנות בסמי שמעון, ד"ר נטע קלע: "מרכז היזמות והחדשנות של המכללה, EIC, הוא מקור לגאווה עבור כולנו. המרכז הוא חלק מתפישת ה-Project Oriented להכשרת המהנדס, המייחדת את סמי שמעון, וכוללת ניסיון מעשי ומטפחת יצירתיות ויישום של החומר הנלמד באמצעות תחרויות ופרויקטים לאורך כל תקופת הלימודים. אנחנו מאמינים בלקדם את הסטודנטים לכיוון יזמות וחדשנות, וכך להקנות להם יתרון בשוק העבודה התחרותי, הנמצא במרוץ אחר חדשנות, וכן לעודד הקמת חברות היי-טק נוספות בדרום בפרט ובארץ בכלל. אנו מאמינים, שהלימודים ליזמות חיוניים לכל מהנדס, ומקווים שהמרכז יהווה חלק בלתי נפרד מהכשרת המהנדסים שלנו במסגרת התואר".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה