חדשות

מעקב "שבע": עדיף היה לא לעלות בדירוג…

חדשות13 בדצמבר 2018    2 דקות
0

ראש מועצת מרחבים שי חג'ג', מתרץ עכשיו את העלייה בדירוג הלמ"ס במעבר זוגות צעירים להרחבות ביישובי המועצה, "ללא שום שינוי מהותי בהגדלת חוסנה הכלכלי"...

מעקב "שבע": עדיף היה לא לעלות בדירוג…
שי חג'ג'. "העלייה נבעה בעיקר בזכות מעבר זוגות צעירים להרחבות בקיבוצים ובמושבים" | צילום: ארכיון "שבע" (באדיבות עיריית אופקים)

ראש מועצת מרחבים שי חג'ג', מתחיל להרגיש על בשרו, שהבשורה לכאורה שבעלייתה של המועצה האזורית בדירוג הסוציו-אקונומי של הלמ"ס מ-5 מתוך 10 (בו מצויה גם באר שבע…) ל-6 הייתה בעצם סוג של בשורת איוב, מבחינת ניהול המועצה.

כזכור, ב-5 בחודש, פרסמנו כאן (תחת הכותרת "מרחבים בעלייה"), שבתגובה לבשורה הגיב חג'ג': "המועצה התפתחה באופן משמעותי, וכולנו מרגישים זאת ביומיום. להתפתחות של מרחבים קיבלנו השבוע, גושפנקה מהלמ"ס. במהדורת החדשות של 2, דיווחה יונה לייבזון, שמרחבים היא בין 4 הרשויות, שרשמו זינוק ואת העלייה הגדולה ביותר (זו אחת הסיבות שבגינה עלה דירוג הלמ"ס), ואנחנו גאים בכך. אני מבקש להודות לכל השותפים הרבים (והם רבים): הנהלת המועצה, העובדים, חברי המליאה, יו"ר וחברי הוועדים, המתנדבים הרבים, חברי הכנסת, השרים, משרדי הממשלה, ולכולם תודה! בזכותכם הכי כיף לגדול במרחבים (כבר אמרנו?)".

אולם, כבר אז, הוא הוסיף ש"אליה וקוץ בה, שכן משמעות העלייה בדירוג הלמ"ס היא שלצד העובדות שתושבי המועצה משתכרים יותר, משכילים יותר, רמת החיים עלתה, מספר הילדים גבוה (כ-48 אחוזים מתושבי המועצה הם מתחת לגיל 21, אחד הנתונים הגבוהים בארץ!), תקציבי הממשלה יצטמצמו משמעותית, ההשתתפות התקציבית ב"קולות קוראים" תפחת ועוד. "בקיצור, מאתגרים אותנו, ללא ספק, אבל גם עם זה נדע להתמודד".

כמה ימים לאחר מכן, הודיע חג'ג', שמשמעות העלייה בדירוג "היא קיצוץ משמעותי בתקציבי הממשלה למועצה. פניתי לח"כ יואב קיש, יו"ר ועדת הפנים בכנסת, וביקשתי לכנס דיון בנושא, כך שראשי הרשויות יוכלו להעלות את הפערים ולהציע פיתרונות". והוא הדגיש, בניגוד מסוים לדבריו הראשונים לגבי העלייה: "הדירוג פגע במספר רב של מועצות אזוריות, והעלייה נבעה בעיקר בזכות מעבר זוגות צעירים להרחבות בקיבוצים ובמושבים, מהלך מבורך, אבל ללא שום שינוי מהותי בהגדלת חוסנה הכלכלי של המועצה. ההיפך הוא הנכון; מתן השירותים גדל, וההכנסות פחתו. אנחנו פועלים כדי לייצר הכנסות עצמיות, אך מטבע הדברים זה ייקח זמן. נעדכן"…

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה